fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קוני דן איש הברזל מהקריות

1600 ספורטאים מ-26 מדינות השתתפו ביום שישי בתחרות איש הברזל - "ישראמן" 2017, שהתקיימה באילת. 30 ספורטאים מהקריות, חברי קבוצת 4fitness השתתפו בתחרות. קוני דן מקרית ביאליק הדהים כשסיים במקום השני כללי. שלושה ספורטאים נוספים מקבוצת 4fitness עלו על הפודיום. הישג ענק
הישג ענק - סגן אלוף איש הברזל. קוני דן (צילום: עצמי)

תחרות איש הברזל – "ישראמן" המסורתית, שנערכת מדי שנה בתקופה זו באילת, התקיימה בשישי שעבר. 1600 רצים מ-26 מדינות השתתפו בתחרות, שנחשבת לאחת משבע התחרויות הקשות בעולם. בתחרות זו מתחילים הספורטאים בשחייה בים למרחק 3.8 ק"מ. בהמשך עוברים לרכיבה על אופניים למרחק 180 ק"מ בהרי אילת (עם 3000 מ' טיפוס מצטבר), ומסיימים בריצת מרתון מלאה (42.2 ק"מ). בסך הכל עוברים הספורטאים בתחרות זו מרחק של 226 ק"מ, כל זאת ברציפות. "מטורף" לגמרי, לכן התחרות נקראת איש הברזל.

בין הספורטאים בלטה קבוצת 4fitness מהקריות, בהובלתם של דן קוני ונמרוד אלימלך. הקבוצה הגיעה לתחרות עם 30 ספורטאים, מספר שיא של משתתפים מקבוצה צפונית. בשנים הקודמות בלטו במקומות הראשונים ספורטאים מחו"ל – מהולנד, צכיה פורטוגל ועוד. גם הפעם הגיעו כמה "תותחים" מחו"ל, אבל הישראלים הוכיחו התקדמות גדולה ובתום התחרות עלו שלושה ישראלים על הפודיום. הישג ענק. את ההפתעה הגדולה סיפק קוני דן, שבשנים הקודמות התברג בצמרת הגבוהה בטווח הגילאים שלו 30-35. השנה לקח דן (32) את המושכות מההתחלה ופרץ קדימה בשחייה, הענף החזק שלו. קוני עבר את המשחה למרחק 3.8 ק"מ ב-45 דקות. הוא יצא ראשון מהמים, ביחד עם דן אלתרמן, האלוף הישראלי הבלתי מעורער בתחרות איש הברזל. השניים פתחו פער של כ-4 דקות על מתחרה בכיר מהולנד.

הישג ענק - סגן אלוף איש הברזל. קוני דן (צילום: עצמי)
הישג ענק – סגן אלוף איש הברזל. קוני דן (צילום: עצמי)

ברכיבה על אופניים התנהל מאבק צמוד ב-90 הק"מ הראשונים. בשלב זה תנאי מזג האוויר הלכו והחמירו, הרוח התגברה והקשתה על הרכיבה. התנאים הללו דווקא עזרו לקוני לפתוח פער ניכר ממתחריו והוא סיים את הרכיבה למרחק 180 ק"מ במקום הראשון בזמן של 5 שעות ו-57 דקות. למקום השני עלה אלעד שרעבי בפער של כ-4 דקות מקוני. ריצת המרתון הייתה אופרה אחרת. דן אלתרמן, שירד למקום השלישי אחרי הרכיבה, החל לשעוט קדימה ועלה למקום הראשון, בעוד קוני שמר על המקום השני עד תום התחרות. אלתרמן המצוין סיים את התחרות בזמן כללי של 9:56 שעות, קוני סיים במקום השני בתוצאה פנטסטית לגילו: 10:13. קוני רץ את המרתון בתוצאה 3:23 שעות. במקום השלישי דורג אוהד סיני בתוצאה של 10:26 שעות. בכך נסגרה שלישיית מנצחים ישראלית בפעם הראשונה בהיסטוריה של תחרות ה"ישראמן" באילת.

כבוד. קבוצת 4fitness (צילום: עצמי)
כבוד. קבוצת 4fitness (צילום: עצמי)

שלושה ספורטאים נוספים מקבוצת 4fitness הרשימו כשהצליחו להתברג בפודיום. בקטגוריית הגיל שלהם. טל פפרני סיים במקום השלישי במרחק המלא לגילאי 50-45. זהבה פרץ דורגה במקום השלישי בחצי איש הברזל לגילאי 50-54, וטטיאנה סיטניקוב סיימה גם כן במקום השלישי בחצי איש הברזל לגילאי 49-45. ללא ספק זו הייתה הופעה מרשימה של קבוצת 4fitness בתחרות, שמציבה את אזור הקריות על מפת הסבולת הארצית. היעד הבא של הקבוצה הוא מרתון תל אביב, שיתקיים בסוף החודש, ותחרות איש הברזל, שתתקיים בקיץ בעיירה רוט שבגרמניה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות