fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עם הגנה כזו הפועל חיפה לא תשרוד

הפועל חיפה, כמו הפועל חיפה, שדרה המון אופטימיות בחודשיים האחרונים. מחנה האימונים באיטליה ותוצאות משחקי גביע הטוטו נטעו תקוות אצל הבוס שאמר כי העונה הפועל תגיע לפלייאוף העליון (כמו בכל עונה). ואז הליגה יצאה לדרך והעולה החדשה, הפועל אשקלון החלשה, העמידה את האדומים במקומם. קבוצה בלי הגנה.

הפועל חיפה הפסידה את משחק פתיחת העונה שלה לקבוצה שהשחקנים הבכירים שלה הם תומר סוויסה ושלושה שחקנים ששיחקו בעונה שעברה במכבי נתניה. הפועל אשקלון לא הגיעה מוכנה לפתיחת העונה, הסגל שלה הוא לא כזה שאמור לשרוד בליגה, אבל שלוש נקודות כבר יש לה.

הבדל משמעותי בין נתניה לאשקלון הוא שלאחרונה יש מגרש ביתי של קבוצת תחתית, מגרש שקשה מאוד לשחק בו כדורגל וחשבנו שכבר לא נראה יותר בנוף של ליגת העל. לשחקנים הטכניים של אלי כהן היה קשה במיוחד לתפקד במגרש הצר והבעייתי באשקלון, והם נראו הרבה פחות טוב מאשר במשחקי ההכנה. הבשורה הטובה היא שאין עוד מגרש כזה בליגה, רוב המשחקים של הפועל חיפה ייערכו באצטדיונים גדולים המתאימים לשחקנים כמו חנן ממן והישאם כיוואן, ובאופן כללי לקבוצה שמנסה להניע כדור.

לכן, אין צורך להתאכזב (עדיין) ממשחק ההתקפה של האדומים. את הסגנון והיכולת נוכל לבחון לאורך זמן, במשחקים שייערכו באצטדיון 'סמי עופר' ודומים לו, מול יריבות שרובן ינסו גם ליזום בעצמן. סיטואציה של יריבה מתגוננת במגרש חוץ שקשה לשחק בו קשה במיוחד, יהיו סיטואציות פשוטות יותר לשחקנים ההתקפיים של הפועל.

assaf02
ספג שלישייה. פיט פלטהאוזן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מה גם שאפילו במשחק בו אף אחד משחקני המפתח לא נראה טוב הקבוצה הצליחה להבקיע שני שערים. גם במשחקי ההכנה הפועל חיפה הוכיחה שהיא לא חייבת לשחק טוב כדי להבקיע, יש לה שחקנים שיודעים להיות במקום הנכון ולנצל מצבים כמו אדילסון באהייה, שכבר הספיק להבקיע מספר שערים.

תגלית המשחק: עידן גולן

עד לדקה ה-92' סיפור המשחק מבחינת האדומים היה אמור להיות עידן גולן. שחקן הבית הצעיר נכנס בדקה ה-79' וסיפק שתי הגבהות נהדרות מאגף ימין שהובילו לשני שערי השוויון. גולן קיבל פה ושם הזדמנויות בשנים האחרונות, זו הפעם הראשונה שהוא מנצל הזדמנות בצורה כזו. וזה קרה בטיימינג מצוין – במחזור הראשון של העונה, כשהצוות המקצועי עדיין מתלבט לגבי החתמת שחקן התקפי נוסף. יכול להיות שברבע השעה שלו באשקלון גולן שכנע את אלי כהן שלא צריך חיזוק התקפי ושכדאי להמשיך לתת לו הזדמנויות.

קפילוטו, מגרלשווילי ורואש חלשים

אבל אז הגיעה הדקה ה-92' והזכירה לנו היכן הקבוצה, לפחות במשחק הזה, ממש לא התחזקה. משחק ההגנה נראה כמו המשך ישיר לעונה שעברה ולמשחקי ההכנה, כל מה שהיריבה עושה נראה קל מדי, גם כשהיא תוקפת מהאמצע וגם מהאגפים. ניסו קפילוטו, שהיה מהיותר טובים במשחקי ההכנה, אכזב מאוד עם משחק ליגה ראשון בו ביצע רצף של טעויות במחצית הראשונה. חיים מגרלשווילי ממשיך להיראות כמו סימן השאלה הבולט בהגנה האדומה השנה.

assaf01
חושך. הבלמים ניסו קפילוטו (מימין) ואושרי רואש (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בפסקה הקודמת כתבתי "לפחות במשחק הזה", כי בכל זאת היו חסרים להפועל חיפה ארבעה שחקנים (אני לא מחשיב את זרקו קוראץ') ששלושה מהם שחקנים הגנתיים. עם פציעות של שני בלמים וקשר אחורי, אלי כהן מצא את עצמו מסתמך על השחקנים שהוא לא רצה להסתמך עליהם, שהוא הביא שחקני רכש כדי לא להסתמך עליהם.

אושרי רואש, למשל, התחיל את הקיץ כאופציה רביעית בעמדת הבלם, כהן היה מוכן לוותר עליו אבל יואב כץ התעקש שהוא יישאר. עם הפציעות של ברונו פיניירו ואופק פישלר, רואש מצא את עצמו בהרכב למשחק הבכורה בליגה. זו הייתה יכולה להיות הזדמנות עבורו להוכיח שהוא ראוי להרכב, אך בפועל המשחק באשקלון היווה דוגמא נוספת לקושי שלו במשחק הראש, כשבשניים משלושת השערים השחקן שהוא שמר עליו הצליח לנגוח.

גם סרדל היה חושך

גם בעמדת הקשר האחורי אלי כהן נאלץ להסתדר ללא השחקן שהוא הביא לעמדה, הברזילאי ז'וליו סזאר. הטעות המרכזית של כהן במשחק הזה הייתה להמר על לירן סרדל בתפקיד הזה. היו לסרדל משחקים טובים במרכז השדה בעונה שעברה, אך הם היו כשהוא שיחק בתפקיד של 50/50 לצד קשר אחורי אמיתי.

סרדל עצמו הוא לא קשר אחורי. הוא לא פיזי וקשוח מספיק, הוא לא מכיר את העמדה, הוא לא יכול להיות תחנה אחרונה לפני ההגנה, בטח לא במשחק בו הקבוצה בעיקר תוקפת והיריבה יוצאת למתפרצות. כמעט כל התקפה של אשקלון הסתיימה במצב הבקעה, סרדל לא הצליח לתת בטחון לבלמים, שכאמור בעצמם לא שיחקו טוב. ללא סזאר ופיניירו, יוסי דורה אמור היה להיות האופציה היחידה של כהן לעמדת הקשר האחורי, באשקלון הוא ניסה לאלתר וזה לא עבד.

ובינתיים פיראס מוגרבי מככב במכבי

לתחושת הבאסה הכללית של הפועל חיפה כרגע בוודאי לא עוזרת פתיחת העונה של השחקן שכמעט חתם בקבוצה וברגע האחרון הבריז ליריבה העירונית: פיראס מוגרבי. שחקן האגף מתחיל להיראות כמו שחקן שמסוגל לשנות במו רגליו גורל של קבוצה, לאחר שער הניצחון הנהדר בדרבי בגביע הטוטו הוא כיכב גם במחזור הליגה הראשון. כהן וכץ צדקו כשסימנו אותו כשחקן הרכש שהם רוצים, מוגרבי, מצידו, צדק כשהרגיש שהוא מסוגל לככב גם בקבוצה גדולה יותר.

אבל בתמונה הגדולה, אין צורך להתרגש יתר על המידה מהפסד במשחק הראשון, אפילו לאשקלון. את שתיים משלוש העונות האחרונות האדומים פתחו עם ניצחון חוץ, זה לא עזר להם להימנע מהסתבכות בתחתית. סוגיות המפתח, כמו כל שנה, הן היכולת לשמור על יציבות והיכולת להכריע משחקים. להפועל יש שחקני הכרעה, הפצועים אמורים להפוך את ההגנה לפחות מסוננת והיכולות ההתקפיות של הסגל עדיין גבוהות. במחזורים הבאים יהיו הזדמנויות נוספות להשיג נקודות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות