fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עוד הברקה של מולנסטיין

בדרך לנבחרת? סאן מנחם (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ירוק עד / עמית פרוסנר

מי שהרים גבה ושאל מדוע מאמן מכבי חיפה בחר לפתוח בבית, מול הפועל כפר סבא, עם אותו הרכב בדיוק שפתח מול מכבי תל אביב בחוץ, קיבל תשובה מוחצת כבר ברבע הראשון של המשחק. ההרכב היה אותו הרכב, אבל היו הפתעות טקטיות, ועד שמאמן כפר סבא קלט המשחק כבר הוכרע

בדיוק כמו מול הפועל בדרבי, מכבי חיפה פתחה בסערה את המשחק מול הפועל כפר סבא. הפעם זה הספיק לשני שערים מהירים ועוד כמה החמצות. ההגנה של מכבי לעומת זאת, כרגיל בזמן האחרון, לא ספגה והשלימה חמישה משחקים רצופים ללא ספיגת שער חובה. אבל משבת בערב, ואחרי המשחק הנפלא של סאן מנחם, אני לא יכול שלא לחשוב לאיפה הקריירה של כישרון כמו יניב קטן למשל היה מגיע, עם מאמן כמו רנה מולנסטיין.

לא מעט קולות מופתעים נשמעו באצטדיון סמי עופר לפני שריקת הפתיחה, כשפורסם ההרכב של מכבי חיפה. למעשה זה אותו ההרכב בדיוק שניצח את מכבי תל אביב 0:2, והשאלה הייתה האם הרכב הגנתי שהתאים בחוץ מול קבוצה כמו מכבי ת"א יצליח לפרוץ את המערך ההגנתי של הפועל כפר סבא בבית. אבל ההרכב שאיתו מולנסטיין בחר לפתוח היה דומה אך ורק על הנייר להרכב ששיחק מול הצהובים. בניגוד ל-4:4:2 שמכבי שיחקה אז, כשורמוט שיחק בין הקישור לבין אלירן עטר בהתקפה, הפעם מולנסטיין הכין הפתעה לשרון מימר. מכבי שיחקה למעשה עם קשר אחורי אחד באמצע – נטע לביא, קמיל ואצק שיחק בימין, מנחם שיחק בשמאל וביניהם, מתחת לעטר, שיחקו גם ורמוט וגם רועי קהת. מכבי שיחקה למעשה 4:4:3 והאורחים פשוט לא הבינו מאיפה זה הגיע. ואצק עשה תנועה באגף ימין, קהת הגיע לשמאל, וכולם שיחקו קרוב אחד לשני, וכך ב-20 דקות ורמוט בעט פעמיים לקורה, ועטר הבקיע שער ממסירה כפולה עם קהת, שעמד ממש קרוב אליו במרכז המגרש. מכבי עוד הספיקה להחמיץ פעמיים ואז מימר ביצע חילוף והכניס שחקן ששיחק כבלם שלישי והמשחק התאזן, אבל האמת היא שהמשחק היה גמור לחלוטין כבר בדקה ה-20, ולמרות שכפר סבא ניסתה לצאת קדימה והגיעה למצב או שניים לא רעים במחצית השנייה, מכבי יכלה לסיים את המשחק גם עם שלושה וארבעה שערים. במחצית השנייה הייתה קצת נפילת מתח, ולמרות שני מצבים של קהת, מכבי הגיעה לפחות מצבים ושיחקה פחות שוטף, אבל אולי זה דווקא לטובה לצאת למשחק חוץ קשה באשדוד אחרי ניצחון צנוע יחסית ולא אחרי חמישה או שישה שערים שהקבוצה מבקיעה.

בדרך לנבחרת? סאן מנחם (צילום: אדריאן הרבשטיין)
בדרך לנבחרת? סאן מנחם (צילום: אדריאן הרבשטיין)

כוכב נולד
ורמוט נראה בשבועות האחרונים כמו ורמוט של לפני שבע שנים. עטר חזר לתפקיד החלוץ המרכזי והוא כבר עם ארבעה שערי ליגה ומשחק יוצא מהכלל, אבל חלק גדול מהקרדיט חייב ללכת לקישור שמשחק מאחוריהם. לביא וואצק יציבים, כמעט תמיד, ועושים את העבודה שלהם מצוין, אבל מי שלא מקבלים את הקרדיט שמגיע להם הם קהת ובעיקר סאן מנחם. לורמוט ועטר קל ללהטט כשיש להם כל הזמן אפשרויות מסירה, וקהת ומנחם כל הזמן עושים תנועה נכונה. קהת אולי עדיין לא מספק את המספרים שהוא אמור לתת, אבל בשבת הוא בישל שער, הגיע לשני מצבים והוא לא מפסיק ללחוץ על כדור ראשון שעובר ליריב. אותו הדבר עם מנחם, רק שאצלו זה הרבה יותר מרשים בגלל נקודת ההתחלה שלו בפתיחת העונה. קהת הגיע מראש כשחקן מוביל ועל חכמת המשחק והיכולת שלו אין בכלל מחלוקת. מנחם לעומתו הולך ומשתפר ממשחק למשחק, ובשבת היה פשוט תענוג לראות אותו, בעיקר במחצית הראשונה. הוא הראשון שלחץ על כל כדור שכפר סבא השיגה, הוא עשה תנועה לקו כשצריך וריווח את המשחק, וכשצריך הוא ידע גם לעשות תנועה לעומק ולשחרר את הקו למריו מוסא. כשכל זה מלווה במשחק מהיר של נגיעה או שתיים וריצה לשטח ובשני שערים בשלוש הופעות כקשר, אפשר להבין למה מולנסטין ממשיך לתת לשחקן הצעיר את הקרדיט. אם מנחם ימשיך בצורה הזו אני לא אתפלא אם עוד לפני סוף העונה הוא יהיה כבר בנבחרת.

שאלת גליינור פלט
כשהוא משחק, גליינור פלט מספק את הסחורה בדרך כלל, וגם כשהוא לא כובש הוא מבשל או סוחט פנדלים. הוא גם יודע להשתמש בגוף מצוין ולהוריד כדורים אחורה. אז למה פלט פתאום ירד לספסל ואפילו לא עלה כמחליף מול כפר סבא? לטעמי פלט שחקן טוב מאוד, בטח לליגה שלנו, אבל הוא כופה על הקבוצה סגנון משחק מסוים, שמולנסטיין פחות אוהב. מולנסטיין מעדיף התקפה מהירה עם תנועה ללא כדור, ופלט, כשהוא בהרכב, מפתה את הקישור להגביה אליו כדורים. יחד עם זאת צריך לזכור, למרות שפלט מבקיע בצורה עקבית, עטר סקורר איכותי יותר, ובסגנון שמכבי משחקת עטר יבקיע מעמדה מספר 9 יותר מפלט. זה כמובן לא אומר שלפלט אין מקום במכבי, כי אין קבוצה בארץ שלא תשמח להחזיק אופציה כזו שיכולה לשנות משחק מהקצה לקצה מהספסל, אבל השאלה היא האם פלט בעצמו בכלל ירצה להישאר כשחקן סגל למשימות מיוחדות ולא כשחקן הרכב.

למכבי יש עוד מקום לזר אחד, ואני לא מאמין שפלט ירצה לעזוב בחלון הקרוב, אבל אני מתקשה לראות אותו נשאר בעונה הבאה, אלא אם יהיה שינוי דראסטי, ועוד לא התחלנו לדבר על מה יקרה להתקפה העמוסה של מכבי כשניקיטה רוקאביצ'ה יחזור ויכנס לעניינים בעצמו.

זהירות אשדוד
אם מכבי חיפה הייתה מגיעה לאשדוד לפני חודש היה אפשר לדבר ניצחון קל ועל יחס שערים, אבל אחרי שמונה מחזורים, אשדוד ניצחה פעמיים ברציפות, והיא כבר עם ארבעה משחקים ברציפות ללא ספיגה. למכבי מסורתית קשה במגרש באשדוד, אבל כמעט כרגיל הכל תלוי ברגליים של עטר והחברים. קשה מאוד לדעת מה מולנסטיין יכין לאשדוד, האם מכבי תעלה הפעם עם פלט כדי לנצל את היתרון הפיזי שלו על הגנת אשדוד? או שהוא יחליט שהרכב מנצח לא מחליפים ויעלה בדיוק עם אותו ההרכב שניצח את כפר סבא, רק עם שינוי תפקוד כזה או אחר. מה שבטוח – מכבי  נמצאת במקום השלישי ומרוחקת שש נקודות מהמקום הראשון וחייבת להמשיך ולנצח כדי להמשיך ולהיצמד לצמרת הגבוהה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות