fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצחון ענק בשישי, הפסד קריטי בשלישי

ניצחון ענק בשישי, הפסד קריטי בשלישי
ניצחון ענק בשישי, הפסד קריטי בשלישי

 

ניצחון ענק בשישי, הפסד קריטי בשלישי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ניצחון ענק בשישי, הפסד קריטי בשלישי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

סדרת גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית בכדורסל בין עירוני עזריאלי קרית אתא והפועל גליל/גלבוע יצרה ציפיות לסדרה ענקית. אחרי שני משחקים הסדרה ענתה על הציפיות. אתא ניצחה במשחק הראשון בחוץ 69:66 וגנבה לגלבוע את הביתיות, גלבוע ניצחה במשחק השני באתא אחרי הארכה 87:84 והכול פתוח. הנס הגדול-תומר גינת הפצוע חזר ובגדול

לפני שנה בדיוק התקיימה סדרת גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית בכדורסל בה נטלו חלק שתי הקבוצות הטובות בליגה _ מכבי קרית גת ועירוני קרית אתא. זו הייתה סדרה מדהימה, שהסתיימה במשחק חמישי ומכריע בניצחון של קרית גת, שהבטיחה לעצמה את העלייה לליגת העל.

בשישי שעבר יצאה לדרך סדרת הגמר של העונה הנוכחית. גם הפעם הגיעו לגמר שתי הקבוצות הטובות בליגה, שסיימו את העונה הסדירה בשני המקומות הראשונים _ הפועל גליל/גלבוע ועירוני קרית אתא. בעונה שעברה אתא סיימה ראשונה, אך כבר במשחק הראשון הפסידה בביתה. הפעם היוצרות התהפכו, אתא סיימה שנייה ויצאה למשחק חוץ בגן נר, אולמה הביתי של גלבוע. מתחילת המשחק נראה כי גליל/גלבוע צועדת לקראת ניצחון קל, אבל ככל שעברו הדקות אתא חזרה למשחק ולקראת סיומו עשתה מהפך גדול וניצחה 69:66 וגנבה לגלבוע את יתרון הביתיות.

ביום שלישי נפגשו הקבוצות בקרית אתא למשחק השני של הסדרה. אלף אוהדים מילאו את האולם ברמז ויצרו אווירה נפלאה של פלייאוף. לכולם היה ברור שניצחון נוסף של אתא ישפר מאוד את סיכוייה לזכות בכרטיס הנכסף לליגת העל, שכן יתרון של 0:2 בסדרה של הטוב מ~5 כמעט בלתי ניתן למחיקה בסדרת גמר. ראינו את זה בעונה הקודמת.

נס גדול היה פה

זה מתאים יותר לחג החנוכה אבל נס הוא נס בכל ימות השנה. תומר גינת, הכוכב הצעיר של עירוני עזריאלי קרית אתא, הוכרז כמי שסיים את העונה לאחר שנפצע במשחק הראשון בסדרת חצי הגמר נגד עירוני רעננה. הפציעה בקרסול הייתה כפולה, גם מתיחה של הרצועה וגם נקע חמור בכל מעטפת הקרסול. הרופאים לא נתנו לו שום סיכוי להחלים בפרק זמן של שבועות, לפיכך יצאה ההנהלה בהודעה כי גינת גמר את העונה. הוא אכן לא שיחק במשחק השני ברעננה, שבו ניצחה אתא ועלתה לגמר הפלייאוף, אך לכולם היה ברור שהוא לא יוכל לשחק בסדרת הגמר, שהחלה שבוע אחרי תום סדרת חצי הגמר. גינת עצמו נשמע מתוסכל, אך אמר כי יעבור טיפולים אינטנסיביים במטרה לחזור לסדרה, לפחות לחלק האחרון שלה. גינת הדגיש כי אם יהיה סיכוי קל הוא יעלה לשחק גם על כאבים. אף אחד לא שיער שהוא יחזור כבר למשחק הראשון, 10 ימים בלבד אחרי הפציעה. הוא חזר, שיחק על כאבים והצטיין.

בחזרה למשחק השני שנערך ביום שלישי בקרית אתא. אתא פתחה טוב וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 16:22, אבל ברבע השני האורחים השתלטו על המשחק ועשו מהפך. המחצית הראשונה הסתיימה ביתרון של גלבוע 40:36. גם ברבע השלישי האורחים שלטו ואף הגדילו את יתרונם ל~10 הפרש 56:46, אך אתא, שאף פעם לא נשברת, חזרה בגדול ועם הבאזר קלע האיש הגדול ג'ויינר דאליס שלשה מטורפת, כמעט מחצי מגרש (רק רשת, בלשון שימי ריגר), ובתום הרבע היתרון של גלבוע צומק לנקודה אחת בלבד _ 58:57.

 

איבוד עשתונות בדקות הסיום

השלשה הזו יצרה מומנטום חדש לטובת קרית אתא, שחזרה לשלוט במשחק ויצרה מהפך נוסף. חמש וחצי דקות לסיום אתא הובילה 61:70 ונראתה בדרך לניצחון. שתיים וחצי דקות לסיום הפער נשמר, אבל בשלב הזה אתא עשתה תוך חצי דקה את כל הטעויות האפשריות וגליל גלבוע עשתה מהפך מדהים ועלתה ליתרון 78:76. מילס השווה 78:78 ואתא החמיצה אפשרות לנצח עם כדור אחרון שהיה אצלה ושתי הקבוצות הלכו להארכה. חמש הדקות האחרונות היו בסימן של גלבוע שניצחה בסיום 87:84 והשוותה את הסדרה ל~1:1.

כמה חבל. אתא הייתה בדרך ליתרון 0:2 בסדרה, אבל במו ידיה נתנה את המשחק במתנה לאורחים. יתרון 8 נקודות שתיים וחצי דקות לסיום צריך להספיק כדי לנצח, אבל אתא לא עמדה בלחץ הגדול שעשו האורחים על כל המגרש, הרבה בזכות הרכז שלהם גיא דותן, שהיה חלש מאוד בשלושת הרבעים הראשונים, אך חזר לעצמו במאני טיים של המשחק.

אחוזי קליעה מחרידים מהקו, 57 אחוז, לעומת 83 של האורחים (במשחק הראשון בגן נר זה היה לא פחות גרוע _ אתא עם 58 אחוזים וגלבוע 93) נתנו לאורחים את הניצחון, אבל לא רק, חלק מהשחקנים לא מספקים את הסחורה במשחק ההתקפה. שני שחקנים אכזבו עד עכשיו, הזר ג'וליאן מילס, שהכריע משחקים רבים עם כמויות אדירות של נקודות, קלע רק 12 במשחק הראשון ובשני 14. גם סיימון פארין לא מספק את הסחורה, הוא קלע בגן נר 8 נקודות בלבד וביום שלישי 10 נקודות.  מצד שני משחק הגנה מצוין של אתא בשני המשחקים (עד החלק האחרון של המשחק השני), הוא המפתח להצלחה של הקבוצה בסדרה. כל שחקן נתן הגנה מצוינת ולכן משחק ההגנה הקבוצתי היה מצוין.

קלעו לאתא במשחק השני: גינת 17 (14 ריב'), מילס 14 (10 ריב), דאליס 13 (8 ריב'), ג'ורדן לואיס (מצוין) 12, חלמיש ופארין 10 כ"א, וליאור ליפשיץ 8 נק'.

במשחק הניצחון בגן נר קלעו דאליס (משחק ענק) 25 (14 ריב'), גינת 15 (13 ריב'), מילס 12, פארין 8, חלמיש 6 וליפשיץ 3 נקודות.

היום יתקיים בגן נר המשחק השלישי בסדרה. הכול פתוח, למדנו שהכול יכול לקרות בסדרה הזו.

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות