fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משבר אמיתי, או סערה בכוס מים?

לצערנו, גם אחרי העונה הטובה ביותר בעידן כץ, ואחת הטובות בתולדות הפועל חיפה, הישארות של המאמן, שהוביל את הקבוצה להצלחות, אינה מובנת מאליה. קלינגר לא נקי מאשמה בהתנהלות שלו, כץ צודק בכל מה שקשור לנבחרת, אבל גם משחקי האגו שלו עלולים לפגוע בקבוצה
הבין שהשחקנים שלו מבוקשים ופעל מהר. יואב כץ
הבין שהשחקנים שלו מבוקשים ופעל מהר. יואב כץ

קרה הרבה מאוד בהפועל חיפה השבוע ובעצם גם לא קרה כלום. אחרי התרחשויות רבות ומעניינות, מצב הקבוצה לא מאוד שונה מהמצב לפני שבוע. יש לא מעט סיכומים והשערות, אבל נכון לזמן בו אני כותב לא נסגר שום דבר חדש. למדנו מספיק פעמים בעבר שעד שאין הודעה רשמית על חתימה דברים יכולים להשתנות בכל מיני דרכים.

הסיפור הגדול של השבוע האחרון היה הפיצוץ הזמני בין יואב כץ לניר קלינגר. לצערנו, גם אחרי העונה הטובה ביותר בעידן כץ, ואחת הטובות בתולדות המועדון, הישארות של המאמן, שהוביל את הקבוצה להצלחות, אינה מובנת מאליה. השבוע התברר שמעבר לסוגיית הנבחרת ישנן בעיות מהותיות יותר ביחסים בין בעל הבית למאמן ולרגע נדמה היה שהבעיות האלה מסוגלות להוביל לפרידה, אבל בעזרת תיווך השניים הצליחו לגשר על הפערים.

כולם יצאו לא טוב

שלושת הצדדים הרלוונטיים לא יצאו טוב מהשבוע האחרון. קודם כל, המערכת המגוחכת שנקראת נבחרת ישראל. תהליך מינוי המנהל המקצועי ומאמן הנבחרת נראה יותר ויותר תמוה כל יום שעובר. איכשהו, למרות שהייתה למקבלי ההחלטות כמעט שנה להתארגן, הם פספסו את חלון ההזדמנויות ההגיוני להחתים מאמן והגיעו לשלב בו כל המאמנים הראויים כבר חתומים בקבוצות ורובם ויתרו על אופציית הנבחרת. כרגע פארסת מינוי המאמן בעיקר יוצרת נזק לקבוצות של המאמנים המועמדים.

חלפו הימים בהם כולם עמדו בתור כדי לאמן את נבחרת ישראל בכדורגל. רבים מהמאמנים כבר מבינים שזו מערכת מקולקלת שאין טעם לנסות לתקן ללא שידוד מערכות כללי בכדורגל הישראלי. ברק בכר, למשל, לא חושב לרגע לעזוב את החממה בבאר שבע בשביל לנסות לחבר בכמה אימונים בודדים חבורת שחקנים חסרי חשק ולהפוך למושא לעג בתקשורת כשהוא לא מצליח.

לצערה של הפועל חיפה, ניר קלינגר הוא מהבודדים שעדיין רואה בנבחרת את פסגת השאיפות שלו. אפשר להעריך את הרומנטיקה שבחלום הנבחרת ואת האמונה של קלינגר בעצמו שיהיה זה שיציל את המערכת מעצמה (לפני שנה אף אחד לא האמין שניתן לעשות את זה עם הפועל חיפה). אבל בשלב הזה, חודש לפני המשחק הראשון באירופה, מותר גם לצפות מקלינגר שיירד מזה כבר. הניסיון שלו מצד אחד להכין את הפועל חיפה לעונה הבאה ומצד שני לשמור על אופציית הנבחרת פתוחה הגיע לשלב בו הוא פוגע בקבוצה באופן משמעותי, משאיר מימד של חוסר וודאות שלא צריך להיות יותר.

סוגיית הקרדיט של כץ

אם זו הייתה הסיבה היחידה לפיצוץ, אפשר היה להבין את יואב כץ שהמאמן שלו השאיר אותו בסיטואציה מאוד לא נוחה. אבל זה כנראה לא היה כל הסיפור. כץ הותיר רושם שהוא לא מרוצה מהאופן בו קלינגר מקבל את מלוא הקרדיט על הצלחת הקבוצה בשנה האחרונה, בעיקר מהנראטיב בו קלינגר חיבר במו ידיו מערכת מפורקת. בשנים האחרונות כץ לא הסתיר את הרצון שלו לקבל קרדיט על כל התפתחות חיובית בקבוצה שלו. מאחר והפיצוץ עם קלינגר נראה אישי הרבה מעבר לקושי במו"מ, קשה שלא היה לשער שסוגיית הקרדיט השפיעה על התנהלותו של כץ בשבוע האחרון.

מעבר לכך, כץ ממשיך לנהל מו"מ עם ראש עסקי לחלוטין. היו דיווחים השבוע על כך שהוא מאמין שאם קלינגר לא ימונה לנבחרת הוא ייאלץ להתגמש בדרישות שלו. זה כנראה נכון, אבל זו סיבה גרועה מאוד להסתכן באיבוד המאמן היחיד שהצליח בקבוצה בעשור האחרון. זה לא המקום לחסוך בו. הפער בין החשיבה העסקית של כץ לציפייה ליחס אנושי ונדיב יותר של מאמנים ושחקנים ממשיכה ליצור חיכוכים שאולי ניתן היה למנוע.

משחקי אגו. יואב כץ
משחקי אגו. יואב כץ

 

גינסארי עדיף על פריירה

בגזרת השחקנים, נכון לרגע זה, יש הרבה שמות באוויר, אבל לא ברור מי מהם באמת יהיה בקבוצה. בזמן שאני כותב, גם ראדו גינסארי וגם קלאודימיר פריירה קרובים לחתום, אבל לא חתומים בקבוצה. יכול להיות שעד פרסום הכתבה כבר יהיה ברור אם אחד מהם או שניהם חתמו בהפועל חיפה. ברגע זה, אני יוצא מהנחה שקלינגר לא ישתמש בשתי משבצות הזרים האחרונות שלו כדי להחתים עוד שני שחקני מרכז שדה, אחרי שכבר יש לו חמישה-שישה כאלה, כולל שני זרים.

קלאודימיר היה אחד השחקנים הטובים בליגה רוב העונה הקודמת, אבל הוא נחלש משמעותית בסיומה ויהיה בן 34 בתחילת העונה הבאה. היתרון הגדול ביותר שלו הוא במצבים הנייחים – גם בעיטות חופשיות וגם הגבהות, תחום בו כבר יש להפועל חיפה שחקנים איכותיים (מקסים פלקושצ'נקו ועדן בן בסט). גינסארי צעיר הרבה יותר, מכיר את המערכת, מתואם עם השחקנים ומוסיף מימדים שחסרים במרכז השדה האדום. אם הבחירה היא בין שניהם, אני בעד גינסארי.

מעבר לקישור, האדומים מתעניינים גם במגנים שמאליים וחלוצים מרכזיים. חסר לי עניין בשחקן כנף התקפי נוסף, זה משהו שהיה חסר בעונה שעברה ולא השתנה מאז. אם חן דילמוני יחתום לצד מגן שמאלי בכיר יותר, אולי המטרה תהיה שהוא ישמש גם כמחליף בעמדת הקיצוני השמאלי, אבל זה לא מספיק. אני מקווה שאחרי ששאר העמדות ייסגרו, קלינגר יתפנה לחיזוק החלק ההתקפי.

השבוע היו גם כמה הגרלות. היריבה בליגה האירופית הוגרלה לאחר כתיבת הכתבה, אז אני יכול להתייחס רק להגרלת ליגת העל. הפועל חיפה יכולה להיות מרוצה מהגרלה די מאוזנת, בלי רצפים קשים מדי ועם פתיחה סבירה. תמיד טוב להתחיל עם משחק בית, הפעם זה יהיה נגד מכבי נתניה, שעוד לא ברור איך תיראה בעונה הבאה. קבוצות שמשחקות באירופה בדרך כלל מגיעות בכושר טוב יותר מהאחרות לפתיחת העונה (הרבה פעמים בהמשך יש נפילה), תהיה לאדומים הזדמנות לנצל את זה במחזורים הראשונים.

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות