fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרוניקה ידועה מראש

שוב קיבל נוק_אאוט טקטי. רוני לוי צילום: אדריאן הרבשטיין
שוב קיבל נוק-אאוט טקטי. רוני לוי צילום: אדריאן הרבשטיין

ירוק עד / עמית פרוסנר

כרוניקה ידועה מראש
התפטרותו/פיטוריו של רוני לוי לא הותירו את פרשן 'הד הקריות' פעור פה. העיתוי המוקדם אולי כן הפתיע. יעקב שחר הביא את טור קרלסן כסמכות המקצועית העליונה, לוי לא אהב את העניין, אך נאלץ להסכים. היה ברור שזה עניין של זמן עד שיגיע הפיצוץ והוא הגיע מוקדם מהצפוי. הביזיון מול האסטונים היה רק קטליזטור

הפצצה שהטילה מכבי חיפה ביום רביעי הפתיעה בעיקר בעיתוי שלה, אבל הייתה צפויה להתרחש בשלב מסוים. ברגע שהבעלים יעקב שחר מינה את טור קלרסן למנהל הספורטיבי של המועדון, למעשה הוא הבהיר לרוני לוי שקרלסן הוא הסמכות העליונה. לוי לא אהב את העניין, אך הסכים להחלטה. קרלסן (40), איש מקצוע בעל שם עולמי, אחראי על נושא שחקני הרכש והוא הפוסק האחרון. את זה לוי בטח לא אהב ולא פעם הוא הביע את דעתו בעניין התנהלות המועדון בנושא הרכש.

ואולם מה ששבר את גב הגמל היה ככל הנראה היכולת העלובה שהפגינה הקבוצה בשני המשחקים מול האסטונים וההדחה המבזה מול הקבוצה החלשה. בהודעה משותפת הודיעו שחר ולוי שהמאמן סיים את תפקידו במועדון, אולי כדי לשמור על כבודו. ברור מי החליט בעניין. יש להניח שלוי יצא מקופח בעניין השכר.

הביזיון הגדול
בצל הפיטורים של לוי אי אפשר שלא להתייחס לביזיון מול נומה קאליו האסטונית. יכול להיות שחזינו בנקודת השפל הגדולה ביותר שאליה התדרדרה מכבי חיפה. הרכב חסר, שחקנים שעדיין לא הגיעו, פתיחת עונה – כולם תירוצים, ואף אחד מהם לא יכול להתקבל. למכבי חיפה נשארו קצת פחות משלושה שבועות עד לפתיחת העונה והיא תצטרך להתגבר על משבר הפיטורים של המאמן, אבל, אם לא יגיעו שלושה או ארבעה שחקנים להרכב מכבי עלולה להתדרדר אפילו נמוך יותר מהמקום הרביעי או החמישי שאליו היא התרגלה בשנים האחרונות. הבעיה שעכשיו כולם יודעים שמכבי חיפה לחוצה, והיות שגם ככה אין יותר מדי היצע בשוק הישראלי, סביר להניח שהמלאכה תהיה קשה יותר.

"הגענו בהרכב חסר", אמר לוי אחרי המשחק והוסיף, "יגיעו עוד שחקנים ומכבי חיפה עוד תהיה קבוצה טובה". יכול להיות שלוי צדק, יכול להיות שהוא טעה, זה כבר לא רלוונטי לגביו. לוי היה חייב להכין תוכנית משחק קצת יותר מתוחכמת מלהעלות בדיוק את אותו ההרכב שפתח במפגש הראשון מול האסטונים. כבר אז ראינו שמול קבוצה שלא ממש באה לשחק כדורגל אין טעם לשחק עם גרי קגלמאכר ונטע לביא כקשרי מרכז. אגב, לוי עצמו כבר שוקל ברצינות להעביר את קגלמאכר לשחק כבלם. מדוע אי אפשר היה להתכונן לאפשרות של הארכה, או לפחות לעובדה שמכבי תצטרך חילוף ולהשאיר מישהו מהשחקנים הבכירים על הספסל? אם קטן יכל לעלות מול הצרפתים וגאדיר מול האוסטרים, אי אפשר היה למצוא מקום בהרכב לעמית זנטי או מוחמד עוואד, או לאחד השחקנים הצעירים של מכבי? מכבי עלתה בהרכב החזק ביותר האפשרי, עם אבו עביד בהגנה, ואייל משומר, ששוב לא היה כשיר במאה אחוז, וכשנגמר לגילי ורמוט האוויר מכבי סיימה את המשחק עם זנטי, שובל גוזלן וניקיטה רוקאביצה. זנטי הצעיר אגב התגלה כשחקן לא רע בכלל ונתן הופעה ראשונה מעודדת מאוד.

שוב קיבל נוק_אאוט טקטי. רוני לוי צילום: אדריאן הרבשטיין
"כבר לא במכבי חיפה". רוני לוי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

שער שוויון מוצדק לאסטונים
מכבי הובילה 1:0 מפנדל של רוקאביצה, אבל למחצית השנייה הקבוצה בכלל לא הגיעה. האסטונים לא ממש קבוצת כדורגל מבריקה, אבל בלי הרבה ברירות הם פשוט דחפו את הכדור קדימה והגיעו לכמה הזדמנויות גדולות. השער שלהם הגיע בדקה ה-90, ואין ספק שהוא היה בדקה אכזרית אבל צריך להגיד את האמת ביושר: לאסטונים הגיע להשוות הרבה לפני. מכבי לא ניסתה אפילו לבעוט לשער בכל המחצית השנייה, וחבל מאוד. על הפנדלים אין ממש להרחיב יותר מדי. דווקא כאן קשה לבוא בטענות ללוי ששלח את זנטי לבעוט שלישי. נכון שלשחקן צעיר קשה יותר להתמודד עם החמצה שבסופו של דבר שלחה את הקבוצה שלו הביתה, אבל כאן נכנסים כל מיני שיקולים של מי בועט טוב יותר, ויש לא מעט שחקנים בכירים שמעדיפים לא לקחת אחריות. מכבי סיימה את דרכה באירופה בטעם רע במיוחד ואם לא יחולו שינויים בקבוצה היא תסיים את הליגה מוקדם מאוד, כמעט  כבר כרגיל.

שחר אשם לא פחות
כאמור לרוני לוי יש חלק גדול בביזיון הספורטיבי שהתרחש במוקדמות הליגה האירופית, אבל אי אפשר לבוא רק אליו בטענות. הוא ביקש כבר הרבה מאוד זמן שחקנים ואלה לא מגיעים. טור קרלסן הביא את קגלמאכר, שבינתיים מתגלה כשחקן סביר מאוד, אבל פשוט לא מתאים לתפקיד שאליו הגיע. הבעיה העיקרית, יעקב שחר ממשיך לשמור על מדיניות קשוחה מאוד בעניין רכש, ומכבי לא מצליחה להנחית שחקנים שיחזקו אותה. אין מה לעשות, מי שיעלה למשחק ליגה עם ג'אבר עטאא, אבו עביד ופיראס מוגרבי יקבל קבוצה של מקום חמישי. שחר חייב להפנים שלפעמים אין ברירה ואי אפשר להתעקש כל כך הרבה בכל עסקה, לפעמים חייבים לשלם קצת יותר. כשמנסים להביא שחקן יכולים להיות אלף ואחד גורמים שיפריעו לעסקה. לא רק קבוצה אחרת שתגיע עם הצעה טובה יותר, אלא שחקן שמתחרה שנפצע, קבוצה מאירופה שפתאום מגיעה, דרישות שכר ואפילו שינוי ברגע האחרון של מחיר הכרטיס. תמיד יש סיבה לשחקן שלא מגיע, אבל לא יתכן שכל כך הרבה שנים מכבי חיפה פשוט לא מסוגלת להנחית שחקן ישראלי שיוביל קדימה את הקבוצה. ניקוי אורוות זה בסדר גמור וטוב שנעשה, אבל אי אפשר לבקש מנטע לביא להוביל את הקבוצה. מכבי חיפה שוב ושוב נופלת ולא מצליחה להביא את השחקנים שהיא רוצה, וגם הפעם יצאה למחנה האימון עם קבוצת נוער מחוזקת בכמה שחקנים. אז בשביל מה בכלל היה צריך את המחנה הזה? מה אפשר ללמוד ומה אפשר ללמד קבוצה שעוד חודש ההרכב שלה יהיה שונה ב-8 שחקנים מתוך ה-11 הפותחים?

יעקב שחר טור קרלסן
שם את יהבו על קרלסן. יעקב שחר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הקהל של מכבי חיפה סבלני, וממשיך להביע אמון בקבוצה, אבל לא לעולם חוסן. אין לי ספק שבסופו של דבר גם הסבלנות של הקהל תפקע, והוא יצביע ברגליים. האם כל זה היה שווה בשביל לחסוך בכל פעם 100 או 150 אלף דולר על שחקן? הגעה לשלב הבתים בליגה האירופית הייתה יכולה להכניס למועדון כ-3 מיליון יורו. לא נותר לכולנו לקוות שעד לפתיחת העונה מכבי תצליח במה שלא הצליחה בחודש וחצי האחרונים ותביא שלושה או ארבעה שחקנים איכותיים, ובעונה הבאה תצליח קצת יותר גם באירופה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות