fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כץ וקלינגר לא משדרים על אותו גל

אוניברסלי / אסף רביץ

הפועל חיפה החתימה השבוע את שחקן הרכש הראשון שלה לקיץ הזה, וכמובן שזה לא עבר חלק. זה מהשבועות בהם בזמן כתיבת הכתבה קשה מאוד לדעת לאן תתפתח הדרמה הקטנה שנוצרה, אולי בזמן שאתם קוראים המצב כבר התבהר, אך בכל מקרה מדובר בסיטואציה שמדגימה מצוין את התנהלות המועדון.

מעשה שהיה כך היה: ביום שני מועדון הפועל חיפה הוציא הודעה רשמית על החתמת הבלם הרומני גבריאל תאמאש. אם יש משהו שהקבוצה מצליחה לעשות בשנים האחרונות באופן מוצלח, זה לשמור על דיסקרטיות בחלק גדול מהמשאים ומתנים כך ששמות עולים לאחר שהם כבר חתומים. רגע לפני שמסתבכים, ראוי להחמיא לניר קלינגר ולהנהלת הקבוצה על הנקודה הזו.

assaf 01
הביא חתול בשק? ניר קלינגר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מדובר בשחקן בן 33 עם רזומה מרשים מאוד: יש לו 65 הופעות בנבחרת רומניה, הוא עבר בקבוצות כמו סלטה ויגו ואוקזר ובעונה החולפת שיחק באופן קבוע בסגנית אלופת רומניה סטיאווה בוקרשט. בלם זו עמדה שניתן להמשיך לתפקד בה ברמה גבוהה עד גיל מאוחר. אברהם פאס, למשל, כיכב בשנים האחרונות בליגת העל ועוד שבועיים יחגוג 38. לכן, במבט ראשון, זו נראתה מציאה מרשימה ובהתאם גם בשחקן עם חוזה משמעותי מאוד בסטנדרטים של הפועל חיפה.

בעיית אלכוהול

כתבי הספורט באתרים השונים ביצעו את מלאכתם נאמנה, ולצד ההודעה הרשמית סיפרו בהרחבה על ההסתבכויות של תאמאש עם אלכוהול, כולל בעיות שהיו לו לפני שנתיים שגרמו לכך שבעונה שעברה הוא חתם על חוזה נמוך עם סעיף בו הוא מתחייב להימנע משתייה וללכת לכנסייה. זו לא הייתה עבודה עיתונאית יוצאת דופן באיכותה, כל המידע הזה מצוי בעמוד הויקיפדיה של השחקן.

בעיות השתייה מיד הזכירו לי, לחלק מהעיתונאים ולגורמים במועדון את מינדאוגאס קלונאס. הקשר הליטאי חתם בהפועל חיפה ב-2014 ומיד התבלט גם בכשרונו וגם בבעיות המשמעת שלו. בסופו של דבר לא ניתן היה להחזיק אותו והוא שוחרר בדצמבר של אותה עונה, לאחר ששותף בעשרה משחקי ליגה בלבד. הבעיות עם קלונאס הקשו מאוד על תפקוד הקבוצה באותה עונה, היא נתקעה ללא מחליף ראוי לעמדת הקשר היצירתי. האם הפועל חיפה שוב מסתבכת עם זר בעייתי בעמדה שהיא הגדירה כחשובה ביותר עבורה לאחר עונה בה דורגה במקום ה-13 בליגה בספיגת שערים?

זה השלב בו צריך להבחין בין שני השחקנים. קלונאס הוא שחקן שבעיות המשמעת הובילו לכך שהקריירה שלו מעולם לא המריאה, פרט לשנה-שנתיים הוא לא שיחק באופן עקבי ומאז שנזרק מהפועל חיפה הקריירה שלו מדשדשת, הוא הגיע אפילו לנצרת עלית בשלב מסוים. תאמאש זה שחקן עם רזומה עשיר, הוא לא רק היה בקבוצות גדולות יחסית, אלא גם שיחק בהן באופן קבוע, ולאחר עונה עמוסת בעיות לפני שנתיים חזר לעצמו עם עונה מלאה בה שיחק 41 משחקים בכל המסגרות.

צריך שינוי ברמת הניהול. יואב כץ (צילום: אדריאן הרבשטיין)
10 דקות בויקיפדיה באנגלית היו פותרות את הבעיה. יואב כץ (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ככל הנראה, שחקן בקליבר של תאמאש לא היה מגיע להפועל חיפה אלמלא בעיות השתייה והתדמית שנוצרה לו בעקבותיהן. לפעמים צריך לקחת הימור במצבים האלה. האדומים הרי לא מבצעים סקאוטינג אמיתי על שחקנים, לכן כל שחקן שהם מביאים הוא הימור. במקרה של תאמאש ההימור הוא על ההתנהגות שלו, על כך שהוא יודע בסך הכל להיות מקצוען. אם היה מגיע שחקן עם רזומה דל יחסית, ההימור היה שהוא בכלל מספיק טוב ויידע להתאקלם בליגת העל. אחרי כל כך

הרבה זרים שהתבררו כלא טובים מספיק, או שלא הצליחו להתאים את עצמם לקבוצה, אי אפשר לדבר ברצינות על שחקן זר שהוא לא הימור משמעותי.

אצבע מאשימה לקלינגר

את כל הדיון הזה ניהלתי ביני לבין עצמי ביום שני, מתוך הנחה שבהפועל חיפה מודעים לבעיות השתייה של השחקן שהרגע החתימו על חוזה גבוה. בשלישי התברר שלא ממש. יואב כץ הופתע לגלות על סיפורי השתייה של תאמאש לאחר הפרסומים על כך בתקשורת ובאחד האתרים דווח שטען שלא נעשו מספיק שיעורי בית. בין השורות של דברי כץ ניתן היה לזהות אצבע מאשימה שמופנית כלפיי ניר קלינגר, שככל הנראה הוא זה שהביא את השחקן ומעניין עד כמה הוא היה מודע לבעיות שלו.

אדגיש שוב: המידע הזה מופיע בעמוד הויקיפדיה באנגלית של השחקן, שיעורי הבית המדוברים הם קריאה של עשר דקות בשפה שכץ עצמו שולט בה מצוין, השקעה מתבקשת כשמדובר בהוצאה של מאות אלפי שקלים מהכיס שלו. אגב, התוצאה השנייה לאחר הקלדת שמו של תאמאש ביוטיוב מובילה לסרטון ברומנית בו הוא נמצא בתחנת משטרה.

כץ מעוניין לפתוח חוזה שכבר נחתם

נכון לכתיבת שורות אלה, כץ מעוניין לפתוח חוזה שלהבנתי כבר נחתם ולהכניס לו סעיף התנהגות שמאפשר לו לשחרר את השחקן מיידית ללא תמורה. האם תאמאש יסכים לפתוח חוזה בשביל סעיף כזה? מה שמותר לסטיאווה בוקרשט לאחר עונה בה בקושי שיחק הוא לא בהכרח יאפשר למועדון הנידח ביותר בו חתם בקריירה שלו לאחר עונת התאוששות. ומה יקרה אם הוא לא יסכים? האם כץ יבטל את הסיכום? האם הוא בכלל יכול? ברגע זה, לא ברור מה יעלה בגורלו של השחקן היחיד שהפועל חיפה החתימה עד כה הקיץ.

אך לא פחות משאלת תאמאש עצמו, קשה שלא להתאכזב מהאופן בו המועדון ניהל החתמה של מי שאמור להיות לפחות אחד השחקנים הבכירים בקבוצה בעונה הבאה. האם באמת אף אחד לא ידע על בעיות השתייה הלא סודיות במיוחד של השחקן? האם חלק ידעו ואף אחד לא עדכן את כץ, במקרה או במכוון? הסיפור הזה מחזק את התחושה שהדינמיקה בין כץ לקלינגר לא טובה, שהשניים לא משדרים על אותו גל, ושכל החתמה בקיץ הזה תלווה במסע ייסורים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות