fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדוריד ליגה לאומית: מאמן של קבוצה אחת

לפני שנה וחצי, ברגע של משבר במועדון הקרייתים, החליטה הנהלת הקבוצה להטיל את תפקיד המאמן על שחקן הקבוצה אריאל בלומוביץ'. הוא קיבל את הקבוצה במקום האחרון ואחרי עונה וחצי לא היה רחוק מלהגיע איתה למשחקי מבחן לעלייה לליגת העל. בלומוביץ' מצהיר: "אם אני לא בקרייתים אני לא מאמן במקום אחר"

אריאל בלומוביץ' (39) נשוי ואב לשלושה, חווה עונה מצוינת עם קבוצתו מכבי הקרייתים. שחקן הקבוצה, שהפך למאמן לפני שנה וחצי, עובד כמנכ"ל ובעלים של חברה לפיתוח עסקי במדיקל ומתגורר ביישוב עדי. הוא היה רחוק עם קבוצתו מרחק נגיעה מעלייה למשחקי מבחן על הזכות לעלות לליגת העל. למרות זאת, הוא לא מצטער על דבר ומצהיר כי גם בעונה הבאה הוא וחניכיו מתכוונים לתת פייט הגון לליגה בכלל וליריבה העירונית מכבי מוצקין בפרט.

סיימתם עונה מצוינת, אך החמצתם אפשרות להגיע למבחנים רק בגלל הפרש שערים. איך אתה מסכם את העונה?

"עונה אדירה. ברמה המקצועית וחברתית, היה לנו סגל שחקנים מצטיין והיה כיף גדול להיות חלק עם חומר אנושי כזה. היה תענוג גדול לשתף פעולה אפילו יותר ברמה החברתית. חדר הלבשה בריא, חבר'ה שנהנים לעבוד קשה ובאים לעבוד בלי תקלים, תענוג אחד גדול".

ofir 01
נאמן למקור. אריאל בלומוביץ' (צילום: איסר רביץ)

אנחנו היחידים בליגה ללא שכר

אתה מאוכזב מכך שלא הגעתם למבחנים?

"המילה מאוכזב זו מילה קשה. בפועל לא היו ציפיות בתחילת העונה, עשינו דבר ממש נהדר עם החומר שהיה לנו. אנחנו היינו היחידים בליגה ללא שכר וככל שהעונה התקדמה השאיפות גדלו. כמובן שבסוף כשקרובים לבאר ולא שותים ממנה אז ישנה אכזבה מקצועית. הייתי קונה את זה בתחילת העונה, בלי לחשוב פעמיים".

מה בקשר לעונה הבאה, אתה ממשיך?

"אנחנו עדיין מדברים על זה בהנהלה, בעיקרון אני ממשיך, הסיבה היחידה שאני עושה את זה כי אני נהנה".

הולכת להיות עונה מעניינת, עם דרבי קריות. לאור התקררות היחסים בין הקרייתים למכבי מוצקין שמחתם שמוצקין ירדה ללאומית?

"ממש לא. אני חושב שלכדוריד בקריות זה חבל שאין קבוצה בליגת העל. אני מקווה שנעלה בעונה הבאה, אבל אם לא נעלה אז לפחות שמוצקין תעלה. למרות שיש יריבות בין המועדונים חשוב שיהיה לקריות מועדון בליגת העל".

ofir 02
רגע של תדרוך. אריאל בלומוביץ', מור קמחי וערן רייזלר (72) (צילום: איסר רביץ)

איך אתה באופן אישי, כשחקן עבר של מוצקין, רואה את הירידה שלה?

"אני מניח שכמו כל מי ששיחק בקבוצה וגדל שם זה מאוד קשה לראות ירידה של מוצקין, אני עוד מאלה שזכו לשחק עם הקבוצה באירופה. כשמסתכלים מהצד זה נראה הרבה פחות טוב. אני זוכר ימים שהיינו בצמרת, ככה שזה כואב ולא נעים. אני חושב ומקווה שזו הייתה ירידה זמנית".

לנצח דרבי זו תחושה אדירה

בכל מקרה צפויים לנו שני משחקים מסקרנים מאוד, חבל שזה לא בליגת העל, כמו שהיה בתחילת המילניום. הולך להיות פייט גדול?

"כן בטח, אגב זכיתי לשחק במדי הקרייתים בדרבי היחיד, שהסתיים בניצחון הקרייתים. הייתי שחקן מרכזי בזמנו, חוויה בלתי רגילה. באנו כאנדרדוג, ואומנם ירדנו ליגה בסוף אותה עונה, אבל לנצח דרבי זו תחושה אדירה. כל דרבי הוא מרגש בפני עצמו. השחקנים עצמם לא יריבים מחוץ למגרש, אבל על המגרש דרבי זה דרבי. לא יודע איך הקבוצות ייראו בעונה הבאה אבל עכשיו נכנסים לדרבי הרבה פקטורים נעלמים בכל הקשור למי יותר טוב".

מה לגבי הסגל של הקרייתים לעונה הבאה, מה התוכניות, מי לא ממשיך, מי על הכוונת?

"מוקדם להגיד, אני הייתי שמח שכל הסגל ימשיך כשלב ראשון, כי עשינו דברים יפים העונה. דיברנו בהנהלה על חיזוק אפשרי, אבל מוקדם מדי לדבר על שמות, נהיה חכמים עוד חודשיים שלושה".

במצב הזה עושה רושם ששחקנים כמו איתי גושן, מור קמחי, יניב לקר, טונדיי עבדול ראשיד, ואולי עוד שחקנים, יהיו על הכוונת של שתי הקבוצות. מה אתה מעריך יקרה איתם?

"אני אומר נחכה ונראה כי אני לא חוזה עתידות, אני בטוח שההנהלה של הקרייתים תכין סגל יותר חזק, כל מילה אחרת תהווה ספקולציה".

ofir 03
האוהדים הכי גדולים שלו. בלומוביץ' עם שלושת ילדיו החמודים (צילום: איסר רביץ)

מי לדעתך היה השחקן המצטיין של הקרייתים העונה?

"אני לא אוהב לחלק תארים, בנינו מערכת שהשחקן המצטיין זו הקבוצה, גם כששחקן היה חסר תמיד היה מי שיחפה. היו שחקנים שהיו יותר גולרים, ואחרים שהיו יותר קילרים בהגנה. כולם כקבוצה וכגוף אחד היו המצטיינים מבחינתי".

מי היה הפתעת העונה מבחינתך ומי איכזב אותך?

"ברמה האינדבידואלית אף אחד לא איכזב אותי, אמיתי לגמרי. בנינו מרקם קבוצתי שכל חלק בפאזל של הקבוצה יודע מה הוא מסוגל לעשות ולתרום. בתוך המרקם כולם מצטיינים, הדבר היחיד שאיכזב אותי הוא שיכולנו לעשות צעד אחד קדימה, אבל זה משאיר מקום לשיפור בעונה הבאה".

באופן אישי הקפיצו אותך באמצע העונה שעברה לעמדת המאמן והוכחת בעונה וחצי שיש לך את זה, מה התוכניות שלך לעתיד?

"אתה יכול לצטט, אם אני לא בקרייתים אני לא מאמן במקום אחר, אימון מבחינתי זה תחביב שאני אהנה לעשות רק בקרתיים, ואני עושה זאת רק בקרייתים".

לסיכום, איך אתה מעריך תתנהל הליגה הלאומית בעונה הבאה?

"מוקדם להגיד, אני יכול להבטיח שאנחנו באים קודם כל ליהנות. כמובן בהיותנו ספורטאים אנחנו תמיד רוצים להגיע הכי רחוק שאפשר, יכול להבטיח שנציג הצגות גם בעונה הבאה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות