fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירוק עד: שהחיינו

הפעם האחרונה שמכבי חיפה חיברה שני נצחונות הייתה במרץ 2017. בשבת, אחרי למעלה משנה, זה קרה שוב עם ניצחון חוץ על מכבי פ"ת, אחרי ששבוע קודם מכבי גברה על הפועל אשקלון / עמית פרוסנר
הלחץ השתחרר. פרד רוטן צילום: אדריאן רבשטיין
הלחץ השתחרר. פרד רוטן צילום: אדריאן רבשטיין

כדי לחזור לפעם האחרונה שמכבי חיפה ניצחה שני משחקים רצוף בליגה, אנחנו צריכים לחזור למרץ 2017. אז מכבי חיפה ניצחה בחוץ את בית"ר ירושלים, ואחר כך בבית את רעננה, בדרך למקום בפליאוף העליון. הפעם מכבי ניצחה את אשקלון בבית ואת מכבי פתח תקווה בחוץ והבטיחה באופן סופי ורשמי עוד עונה בליגת העל.

רוטן הפנים

רוטן הפנים שלפעמים אין ברירה וצריך לשחק כדורגל של תחתית כדי להוציא נקודות בכח, ועלה עם מרכז שדה מעובה של גיאורגי קוסטדינוב, גל אלברמן, שלומי אזולאי ורועי קהת, ששיחק באגף ונכנס למרכז כל הזמן. התוצאה בשני המשחקים האחרונים הייתה זהה. נכון שמכבי ניצחה בשניהם, אבל בעיקר מכבי הייתה הרבה פחות חדירה בהתקפות מעבר במרכז השדה, וזו למעשה הייתה הבעיה העיקרית של הקבוצה. כשמכבי שיחקה רק עם קשר אחד, המגנים יצאו קדימה והקבוצה איבדה כדור, הקשר האחורי היחיד נתקע בבעיה. הוא היה צריך גם לצאת לאגף שבו הכדור נמצא, וגם לעזור בחילוץ הכדור. במצב כזה אחד מהבלמים חייב לצאת קדימה ולסייע וככה ההגנה של מכבי נשארה חשופה יותר מפעם אחת. שערים בכדורים חופשיים ובבעיטות קרן בלתי נמנעים, ואי אפשר שלא לספוג מדי פעם. מה שכן אפשר זה לנסות ולמנוע ככל שאפשר שערי שדה. כשמכבי משחקת עם שני קשרים המרכז תמיד נשאר מכוסה על ידי שחקן וזה מפחית את הסיכוי של ההגנה להישאר בחסרון מספרי. מול פתח תקווה רוטן שיחק בצורה מעניינת, מין מערך לא ממש מאוזן, כשרמי גרשון שיחק על הנייר כמגן שמאלי, לצידם של אטיין ריינן ואליסון דוס סנטוס, אבל בפועל נשאר קרוב לבלמים כל הזמן ולא עלה להתקפה. מכבי תקפה בעיקר מימין, ואת ההתקפות משמאל יצרו בעיקר קהת ואזולאי. זה לא משהו שיכול לעבוד מול הקבוצות האיכותיות בליגה לאורך זמן, אבל הסגנון הזה מספיק כדי להגיע לכמה מצבים במשחק. מכבי הבקיעה שער אחד, החמיצה עוד פעמיים ושיחקה לא רע בכלל במחצית הראשונה. בסופו של דבר מכבי מסיימת עם ניצחון חוץ של 1:0 ונשארו לרוטן והשחקנים שלו עוד שלושה משחקים שבהם אפשר להשתחרר מהלחץ הגדול בו הייתה שרויה הקבוצה ולשחק כדורגל חופשי מאימת התחתית. מחר תארח מכבי בשעה שש בערב את קרית שמונה למשחק סיום עונה קלאסי, שבו כל תוצאה אפשרית ויכול מאוד להיות שנראה לא מעט שערים.

מה עושים עם גרשון?

ההודעה של מכבי חיפה לגבי מימוש האופציה של הבלם ההולנדי אטיין ריינן מתחילה לסדר את הפאזל של הזרים לעונה הבאה ופותרת חלק מהשאלות לגבי מרכז ההגנה של מכבי. לריינן יצטרף רמי גרשון והם יהיו שני הבלמים הבכירים של מכבי. השאלה העיקרית היא האם מכבי תישאר עם שני בלמים, או תעבור לשחק עם שלושה בעונה הבאה. גרשון היה מצוין בבלגיה, כששיחק כבלם שמאלי כמערך של שלושה, הוא אמנם יכול לשחק במקרה הצורך גם כמגן שמאלי, אבל הוא לא תומך מספיק בהתקפה. בהגנה, עד עכשיו ראינו אותו בעיקר יחד עם דוס סנטוס והציוות הזה היה פשוט נוראי. השניים לא ממש הסתדרו יחד ועשו המון טעויות. דווקא ליד ריינן כל אחד מהם יחסית נראה בטוח יותר, ואם מכבי בוחרת להשאיר בלם אחד מהשניים זה יהיה גרשון הישראלי, שגם מחזיק בחוזה כבד יותר וגם בסופו של דבר הוא שחקן נבחרת ולא יתפוס מקום של זר.

הבעיה העיקרית במערך של שני בלמים עם גרשון,  שמשחק הרגל שלו לא מספיק טוב כדי להוביל התקפות, ואם הקבוצה היריבה תשלח שני שחקנים ללחוץ על הבלמים של מכבי וגרשון יהיה זה שאמור להוציא קדימה נראה את אותה הנעת כדור שראינו העונה. פתרון אפשרי הוא לעבור לשחק עם שלושה בלמים, ואז קבוצות תצטרכנה לצאת עם יותר שחקנים כדי ללחוץ גבוה את מכבי, אבל זה כבר יחשוף את העורף שלהם ולא כל המאמנים מוכנים לקחת את הסיכון הזה. גרשון העונה, עד עכשיו, אכזבה גדולה. יכול להיות שמכבי בנו עליו כשחקן מוביל והוא פשוט לא עמד בלחץ, אבל הוא שחקן טוב שעם חיפוי קצת יותר איכותי של הקישור ייראה הרבה יותר טוב. נקווה שבעונה הבאה נראה את הבלם שהחזיק כמעט עשור בבלגיה ולא את הבלם המבוהל שראינו העונה.

הלחץ השתחרר. פרד רוטן צילום: אדריאן רבשטיין
הלחץ השתחרר. פרד רוטן צילום: אדריאן רבשטיין

הכתובת הייתה על הקיר

העונה האומללה של מכבי חיפה סל הגיעה לשיאה השבוע, כשמכבי התמודדה ביום ראשון מול הפועל תל אביב והפסידה עוד משחק ביתי. להפסיד לא חדש העונה לאחרונה בטבלה, אבל מה שאפיין את המשחקים האחרונים של מכבי הוא שבאופן ביזארי הקבוצה שיחקה עם פחות שחקן. זה התחיל בצורך משווע של מכבי להביא רכז או סנטר, כשנשאר רק מקום אחד לשחקן חיזוק, וג'ף רוזן החליט להביא את תרסון בורל, שמשחק בעמדות 2~3, עמדות שמכבי מלאה בשחקנים. מקורבים לקבוצה טענו שרוזן גם החליט שבורל ירשם למשחקים, וקיבלנו למעשה קבוצה שכשהיו לה חמישה זרים הייתה הגרועה בליגה, ועכשיו היא עם ארבעה זרים ושחקן זר שלא ברור מה בדיוק עושה כאן. מכבי ראשון לציון הביאו כחיזוק את קית לנגפורד, ששיחק בעבר במכבי תל אביב, כחיזוק. לנגפורד הוא סקורר מוכח ובמשחק הראשון הוא מיד תרם 20 נקודות לקבוצה שלו. בורל שיחק כמה דקות ועדיין לא ממש נחת כאן. הליגה לעומת זאת לא ממש מחכה עד שבורל יתאקלם ובינתיים מכבי מפסידה ומפסידה. אחרי ההפסד להפועל תל אביב החליט עופר רחימי שהספיק לו והתפטר מתפקידו. אי אפשר להאשים את רחימי במצב של מכבי חיפה העונה. הסגל שהוא קיבל פשוט נוראי, הזרים נעים בין סביר (גאסקינס) לנוראיים (רוב השאר) וככה אי אפשר להצליח. כשרחימי קיבל בעונה שעברה קבוצה ברמת איכות של מקומות 4~6 בליגה הוא הביא אותה לגמר. העונה הוא פשוט לא קיבל כלים ומכבי חיפה בדרך הבטוחה לרדת לליגה הלאומית.

עם הקבוצה הזו אי אפשר להצליח. עופר רחימי צילום: דורון גולן
עם הקבוצה הזו אי אפשר להצליח. עופר רחימי
צילום: דורון גולן

אי אפשר להאשים את רחימי במצב של מכבי חיפה העונה. הסגל שהוא קיבל פשוט נוראי, הזרים נעים בין סביר (גאסקינס) לנוראיים (רוב השאר) וככה אי אפשר להצליח. העונה הוא פשוט לא קיבל כלים ומכבי חיפה בדרך הבטוחה לרדת לליגה הלאומית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות