fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירוק עד/עמית פרוסנר: כה זה ייגמר רע מול ב"ש

מכבי חיפה פתחה את הפלייאוף עם 9 שערי ספיגה בשלושה משחקים ועדיין מצפים לה שני משחקים נגד שתי הקבוצות הטובות בארץ - הפועל באר שבע (מחר באצטדיון טוטו טרנר) ובראשון הבא נגד מכבי ת"א בסמי עופר – ההתקפות הכי טובות בליגה. אם לא יוחל שינוי יהיה סיוט   הצופים הניטראליים שראו את המשחק בשבת בין מכבי חיפה לבני סכנין נה
אלירן עטר
אלירן עטר

נו מאחד המשחקים הכי מרתקים העונה. קצב מצוין, שישה שערים, קורות, החמצות ועשרות מצבים ליד שני השערים ובסופו של שוויון 3:3, שהיה יכול להסתיים גם בשוויון 5:5. אבל, צריך להגיד את האמת, למרות שסכנין השוותה לקראת הסיום ל-3:3 היא רשאית לראות את עצמה קצת מקופחת. סכנין הייתה טובה יותר, הגיעה ליותר הזדמנויות טובות, ויכלה לחזור גם עם שלוש נקודות מחיפה. רוני לוי לעומת זאת בוודאי מרוצה מהמהפך של מכבי מ-2:1 לטובת סכנין, ל-2:3 תוך חמש דקות, אבל ההגנה של מכבי חייבת להדליק אצלו נורה אדומה. אם מכבי תשחק משחק הגנתי דומה בבאר שבע מחר, צפוי לנו ערב ארוך ולא נעים במיוחד, וכנ"ל במשחק בשבוע הבא נגד מכבי תל אביב.

 

סכנין מהירה ומסוכנת

אחרי שני הפסדים מכבי הייתה חייבת להשיג נקודות כדי לשמור על הסיכוי לסיים במקום הרביעי, שאולי יוביל לאירופה בסיום העונה. לוי הוריד לספסל את גילי ורמוט ואלירן עטר, ועלה עם לודביק אוברניאק ואיסמעיל ריאן. אמנם ורמוט ועטר יותר מוכשרים ומסוכנים ליד השער, אבל ריאן ואוברניאק משקיעים בהגנה, ועוזרים למגינים שלהם הרבה יותר, ולוי חשש מההתקפות המהירות של סכנין. ההחלטה לכשעצמה היא סבירה לחלוטין, בעיקר כשהמגנים של מכבי נמצאים בכושר רע מאוד. ואגב, ריאן ואוברניאק נישלו שער כל אחד, כך שהם הצדיקו את המקום שלהם בהרכב. מכבי עלתה ליתרון בדקה השישית, אבל דקה לפני כן סכנין החמיצה בצורה מזעזעת. מכאן ועד לשוויון של שלומי אזולאי התנהל משחק מהיר ולכל קבוצה היו את ההזדמנויות שלה. באופן קצת מפתיע דווקא סכנין ניסתה ללחוץ יותר גבוה את הקשרים של מכבי, וחטפה כמה כדורים באזור מסוכן וניסתה לצאת מהר קדימה, ומכבי הסתפקה בסגירה בהגנה ובהתקפות מתפרצות או בכדורים לכיוון גלינור פלט. המחצית הסתיימה בשוויון 1:1 ובהחלט השאירה טעם של עוד.

 

מחצית שנייה מטורפת

אחת הבעיות העיקריות של מכבי חיפה העונה היא בתחילת המחצית השנייה. כמעט בכל משחק מכבי עולה מההפסקה ונראית המומה מהשינוי שהיריב מבצע. נגד רעננה, נגד בית"ר ירושלים ובוודאי מול הפועל חיפה בדרבי – בכל המשחקים האחרונים היריבה השתלטה לחלוטין על המגרש ובדרך כלל גם הבקיעה. אותו התסריט חזר גם מול סכנין. סכנין השתלטה על המגרש, לחצה אפילו עוד יותר את הקשרים של מכבי, אילצה את יוסי בניון לרדת אחורה ולנסות לעזור ואנחנו יודעים שכשבניון יורד לשחק אחורה מכבי הופכת להרבה פחות מסוכנת. סכנין לחצה ולחצה והגיעה להזדמנויות נהדרות עד ששלומי אזולאי הבקיע את השני וסכנין עלתה ל-2:1 מוצדק לחלוטין. ואז לוי הגיב עם הכנסתם של ורמוט ועטר, במקום ריאן ונטע לביא, והמשחק הפך להיות אפילו יותר מהיר ממה שהיה קודם. מצד אחד סכנין המשיכה בהתלהבות ויצאה קדימה עם המון שחקנים להבקיע את השלישי. מצד שני מכבי הייתה על המגרש עם בניון, אוברניאק, ורמוט ועטר. עם כל כך הרבה כשרון על המגרש, אבל כל כך מעט עזרה הגנתית, התקפה רדפה התקפה, ומכבי השוותה ועלתה ליתרון 2:3 משערים של פלט ועטר. סכנין השוותה ובסופו של דבר לשתי הקבוצות עוד היו הזדמנויות גם לנצח, אבל המשחק הסתיים ב-3:3. מכבי השיגה נקודה ראשונה בפליאוף, ויכולה להיות מרוצה משלושת השערים שהבקיעה. ההגנה? זה כבר סיפור אחר ומדאיג.

9 שערים ב-3 משחקים

אחרי שכמעט שישים שנה מכבי לא ספגה שלושה שערים בשלושה משחקי ליגה רצופים, זה קרה לה בשלושת המשחקים האחרונים: הפסדים 3:2 לבית"ר, ו-3:0 לרעננה, ותיקו 3:3 מול סכנין. אפשר להבין שיש כאן בעיה, ולמעשה יש כאן שילוב של כמה בעיות. מארק ואליינטה ירד מאוד בכושר אחרי הפציעה. הספרדי היה בורג חשוב מאוד בהגנה של מכבי. כשהוא היה טוב הוא חיפה על האיטיות של דקל קינן ועל לא מעט טעויות של המגנים. אייל משומר היה אולי סביר במשחק הזה, אבל גם הוא וגם טאלב טוואטחה בכושר רע מאוד כבר לא מעט מחזורים. גם נטע לביא ירד בכושרו, אמנם במקרה שלו אפשר בהחלט להבין את זה, כי לשחקנים צעירים יש נטייה לשינויים בכושר המשחק ובדרך כלל לוקח זמן עד ששחקן מייצר לעצמו את היציבות הנדרשת, אבל שילוב של נטע חלש, עם ואליינטה חלש, עם ולדימיר סטויקוביץ' חלש, וכל זה כשהחלק הקדמי לא עוזר יותר מדי להגנה ובניון לא באמת יכול לשחק קשר מרכזי שלישי, כי הוא לא מספיק פיזי, ולמכבי חיפה יש בעיה. הבעיה הזו צפויה להחריף מול באר שבע שמשחקת עם שלישייה חזקה מאוד במרכז, ואני בהחלט רואה את לוי עולה בהרכב הגנתי מול ב"ש עם שלושה קשרים במרכז, אבל בכל הרכב שהוא, המשחק תלוי לחלוטין בב"ש. מצד שני, זה היופי בכדורגל. אולי דווקא בגלל  שאין שום לחץ והיריבה פייבוריטית לחלוטין מכבי בכל זאת תפתיע.

 

סוף סוף כבש. אלירן עטר צילום: אדריאן הרבשטיין
סוף סוף כבש. אלירן עטר צילום: אדריאן הרבשטיין

 

הזרים בכדורסל לא פוגעים

קבוצת הכדורסל של מכבי חיפה יצאה למשחק חוץ קשה מול מכבי תל אביב, והפסידה 67:59. ההפסד לכשעצמו הוא לא ממש נורא. מכבי שיחקה הגנה נהדרת, והייתה במשחק עד הדקה ה-38 ובמשחק הבא, אם אחד השחקנים גם יתפוס יד סבירה אפשר לנצח את מכבי ת"א בכל מגרש. ימים חלשים יכולים להיות בהתקפה, אבל כל עוד מכבי תמשיך לשחק הגנה בצורה כזו היא תהיה בתמונה עד הסוף, ובכל משחק.

אבל הבעיה העיקרית של מכבי היא הזרים שלה. ברור שבכדי לנצח את מכבי ת"א והפועל ירושלים צריך משחק טוב מאוד של הרבה מאוד שחקנים. אבל קשה מאוד לנצח כשזר אחד (לירוי הילקרסון, שהגיע במקום סלסטין) משחק בערך דקה, וויל גרייבס לא יציב ומחטיא המון, ורנה רוז'ו פשוט לא פוגע. אם בעבר היה אפשר להתעלם מהתרומה ההתקפית הנמוכה של רוז'ו בהמון פעולות הגנתיות שהוא עושה, יחד עם תנועה חכמה ללא כדור וחסימות בהתקפה שמביאות אותו ללא מעט כדורים חוזרים, כרגע נדמה שהוא איבד לגמרי את הביטחון, הוא עושה המון טעויות לא מחויבות המציאות, כמו צעדים, ולוקח זריקות פשוט גרועות. מכבי מקבלת תרומה קבועה יחסית מוארגאס ומבאקנר. הישראלים נותנים את שלהם, אבל בלי עוד זר אחד לפחות שייתן מספרים באופן יציב מכבי תהיה בבעיה לקראת ההמשך.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות