fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חלון של תקוות

איתו אפשר להתחיל לפנטז. תומר חמד יחזור ללבוש ירוק? (צילום: אדריאן הרבשטיין)

כדורגל / אופיר לוי

ככל שחודש ינואר מתקרב עולות השמועות מדרגה ושמות המועמדים לחיזוק שנזרקים לאוויר יוצרים ציפיות בקרב האוהדים שמפנטזים. כך למשל בצד הירוק של חיפה עובדים בשקט מופתי מאחורי הקלעים לקראת התרחישים האפשריים להמשך העונה כשהשאיפה הסמויה היא להנחית ליגיונר בכיר כבר בסוף החודש הבא במועד ההעברות. למרות שבמועדון לא מוכנים לדבר או לרמוז אפילו את המילה אליפות, ומסתפקים רק בדיבורים על צמרת גבוהה, לכולם ברור שאם המגמה החיובית תימשך לא יהיה מנוס מלדבר על התואר הנכסף.

חוזרים הביתה?

במומנטום הנוכחי שנמצאת הקבוצה, בה היא לא ספגה שער כבר חמישה משחקים, ושהיא סוף סוף קרובה להפועל באר שבע ומכבי תל אביב, ובטח לאחר שניצחה את שתיהן העונה, תהיו בטוחים שהפנטזיות מתחילות לבצבץ החוצה שוב בחדרי החדרים. אז נכון, מספרים לנו על בנייה, דרך וסבלנות, לקח מעונות קודמות. אבל אחרי הכל אם תוסיפו את התקציב מהגבוהים בארץ והקהל הנפלא שלה, שדוחף אותה בכל פינה בארץ ובייחוד שהליגה לא כזאת מאיימת, אז למה לא לכוון לשם בעצם. אחרי הכל חיזוק אחד או שניים יכולים להספיק להגיע לשם. ואם לא? מקום שלישי בפער סביר מהמובילות לא ייחשב לכישלון. אז מה הם האופציות העיקריות בעצם אתם שואלים. תומר חמד ובירם כיאל, שנדחקו לספסל בברייטון, עלו כבר מספר פעמים כאופציה פיקנטית לחזור הביתה. במקרה כזה השחקנים אפילו לא יצטרכו זמן התאקלמות. שמו של עומר דמארי, שלא נמצא בתוכניות של לייפציג, מוליכת הבונדסליגה, לאחר שחזר מהשאלה מהניו יורק רד בולס, עלה כאופציה אחת. לפי מקורבים הוא מעדיף לחזור להפועל תל אביב, לא ברור מדוע, ובכל מקרה הוא לא נמצא בכושר משחק. ז'אורז'ניו, הברזילאי של סכנין, שכבר היה בדרך לכרמל כבר באוגוסט, שולח רמזים על רצונו להגיע בינואר, מה גם שבניגוד לתחילת העונה הפעם הוא מסיים חוזה, אז בחיפה לא יצטרכו כלל להכניס את היד עמוק לכיס. אין ספק שכל אחד מהשמות שעלו יכול להוות רכש משמעותי והצהרת כוונות.

איתו אפשר להתחיל לפנטז. תומר חמד יחזור ללבוש ירוק? (צילום: אדריאן הרבשטיין)
איתו אפשר להתחיל לפנטז. תומר חמד יחזור ללבוש ירוק? (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

תעלומת גליינור פלט

יש גם את המתנדנדים כמו פיראס מוגרבי, שהתחיל טוב ונעלם. ג'אבר עטטא, שבניגוד לאשתקד, לא רואה דשא, ויש את התעלומה הכי לא ברורה _ גליינור פלט. החלוץ שפתח מצוין את העונה, ובשל בעיות אישיות תחילה, ולאחר מכן בגלל חוסר התאמה לשיטה של רנה מולנסטיין, לא נספר ולא מוצא את מקומו. אומנם הוא לא מתאים למשחק המהיר של הקבוצה ואיבד מעט מחדוות המשחק, אבל עדיין הוא חלוץ בעל נוכחות אדירה השווה לטעמי לפחות גול בכל משחק. אם וכאשר יתבצע שינוי בעמדת החלוץ הרי שמכבי חיפה תיקח הימור דיי גדול, בטח לאור העובדה שסוף סוף לאחר חיפושים רבים היא מצאה חלוץ 9 אמיתי, שגם הפך על הדרך לאהוב בקרב הקהל.

לצד כל השמועות ההחתמה הכי בטוחה שעשו בשבוע שעבר בכרמל הייתה זו של נטע לביא, שחתם לחמש השנים הבאות. הקשר הצעיר, ששומר על רמה גבוהה עוד מהעונה שעברה, הפך מזמן ליקיר הקהל והחתימה שלו כבר קיבלה את הכינוי "הנכס". הבשורה שיוצאת מכאן היא שלמכבי חיפה יהיה בעתיד לפחות שחקן בית פעיל משלה בהרכב _ שחקן נשמה למשך השנים הקרובות שיהיה אפשר להזדהות איתו. לפי איך שזה נראה כרגע בעונה הבאה דקל קינן, שהיה לסמל בקבוצה במשך שנים, עדיין לא קיבל הצעה להארכת חוזה ולפי היכולת הדלה שהוא מציג לא בטוח שכלל יקבל. תוסיפו את אייל משומר, שנמצא במועדון כבר למעלה מעשר שנים ומעמדו התערער. כך שלביא ככל הנראה מסומן כבעל הבית החדש של סמי עופר.עוד חמש שנים בירוק. נטע לביא (צילום: אדריאן הרבשטיין)

לא רק בישראל

ולא רק בישראל חושבים כמה שנים קדימה מן הסתם ובשבועיים האחרונים ראינו את שתי הקבוצות הכי גדולות בעולם _ ברצלונה וריאל מדריד שחשבו שנים קדימה עם החתמת ארבעת השחקנים הכי טובים בעולם כיום. בכך הן מבטיחות לעצמן נחת רוח בחוליית ההתקפה לשש השנים הבאות, מה שייקנה להן שקט בכל הקשור לפיתויים מצד הכסף הקטארי של מנצ'סטר סיטי ופאריז סן ז'רמן. אחרי החתימה של ניימאר, שהבין שהוא מעדיף קריירה של כדורגלן בקמפ נואו ולא של אוליגרך בפאריז, גם ליאו מסי בדרך לחתום על חוזה אחרון באירופה, לפני שיחזור לעונת פרישה בקבוצת נעוריו ניואלס אולד בויס בארגנטינה. החיבור בין שני הכוכבים הכי גדולים של ארגנטינה וברזיל אמור להמשיך לשתף פעולה עד שנת 2022. אצל הבלאנקוס הכיוון הוא זהה. למרות כל הדיבורים על בעיות בחיבור בין שני הכוכבים הכי גדולים של הקבוצה, כריסטיאנו רונאלדו וגארת' בייל, השניים האריכו בהפרש של שבוע את שהותם במדריד לשנים הקרובות ובכך התקבעו בשני צדי האגפים בברנבאו. אפשר לראות במהלך של ריאל ובארסה הבעת אמון בכוכבים שלהם לעתיד הרחוק. בזמן שניימאר ובייל עוד צעירים, שהשיא עוד לפניהם, מסי ורונאלדו יהיו בתום החוזה בשלהי הקריירה, ועדיין יזכו לאמון גם אחרי שיהיו הרבה מעבר לשיאם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות