fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המופע של מוגרבי

ירוק עד / עמית פרוסנר

המופע של מוגרבי

מכבי חיפה פתחה את העונה עם שמונה שחקנים חדשים בהרכב הראשון, בתוכם מנוע טורבו בדמותו של פיראס מוגרבי המצוין. אסור להסתנוור מהניצחון וצריך מחר ליצור המשכיות מול סכנין

חיכינו לראות את רועי קהת במשחק רשמי ראשון, גם את קמיל ואצק, ותהינו איך ישתלבו יחד גליינור פלט וניקיטה רוקאביצה, אבל מכל השמות החדשים שפתחו בהרכב של רנה מולנסטיין ביום שני, זהר במיוחד פיראס מוגרבי בהופעת בכורה פשוט מחשמלת. הוא היה מעורב בכל מהלך התקפי, עזר למגנים שלו ופרץ על הקו במהירות ופשוט אי אפשר היה לעצור אותו. מוגרבי בישל כמובן את השער של פלט, שקבע ניצחון מוצדק למכבי, אבל חייבים לזכור, ניצחון אחד הוא ניצחון אחד ומכבי תהיה חייבת להמשיך ולנצח גם מחר מול סכנין.

תפאורה נפלאה

31000 אלף איש מילאו כל פינה באצטדיון סמי עופר. לפני השריקה לפתיחת המשחק הם כיבדו במחיאות כפיים את מימל ז"ל, הצלם המיתולוגי, שנפטר בשבוע שעבר.

מכבי עלתה עם שמונה שחקנים שלא שיחקו בהרכב בעונה שעברה, ולמעשה משבעת שחקני הרכש שהגיעו בקיץ פתחו כולם, פרט לעמרי גלזר השוער. מולנסטיין העדיף לפתוח עם איאד אבו עביד ויונתן לוי כמגנים, הקישור עם קהת, ואצק וגארי קגלמאכר חדש לחלוטין, אוהד לויטה, שוער ראשון העונה, בניגוד לעונה שעברה, ובהתקפה רוקאביצה ומוגרבי. היה די צפוי שעם כל כך הרבה שחקנים חדשים ומאמן שרק הגיע, מכבי לא תראה מתואמת ומסונכרנת במיוחד, וזה בלט בעיקר במשחק ההתקפה במחצית הראשונה, אבל חייבים גם להזכיר שחלק מהסיבה למשחק הבינוני של מכבי הייתה הוראה של המאמן למגנים לא לעלות, ולשחק בכדורים ארוכים מעל לקישור לעבר פלט. מולנסטיין הסביר את זה ברצון לא לסבך את המגנים הצעירים שלו בחלק המגרש של מכבי מול ההגנה הגבוהה של הפועל תל אביב, וברצון לשמור על שער נקי ככל שניתן. מכבי לא ממש סיכנה את השער של אריאל הרוש, והפועל  ת"א החזיקה יותר בכדור, אבל למען האמת לא ממש סיכנה בעצמה את השער.

מחצית שנייה שונה לגמרי

במחצית השנייה ראינו כבר מכבי אחרת. מולנסטיין ערך כמה שינויים, נתן הוראה למגנים לשחק יותר גבוה וקרוב יותר לקישור, שלח את ואצק קדימה יותר ומכבי התחילה לתקוף, אבל השינוי העיקרי היה החלפת האגפים בין רוקאביצה למוגרבי. מוגרבי התחיל את המשחק באגף ימין ועזר לאבו עביד בשמירה על חן עזרא. בחצי השני הוא התמקד כבר בהתקפה, ואף שחקן של הפועל ת"א לא הצליח להתמודד איתו. מוגרבי רץ על הקו, חתך למרכז וניהל את המשחק של מכבי, כשרוקאביצה, שהגיע מימין, נכנס לא מעט למרכז ויצר בעיה להגנת הפועל ת"א. מכבי כבשה שער אחד, ובהמשך מוגרבי הכין בפריצה סוחפת לרוקאביצה, שמסר עם העקב יוצא מהכלל לפלט, אבל זה החטיא את מה שהיה יכול להיות אחד מהשערים היפים ביותר של מכבי כבר בשלב הזה. רועי קהת ושובל גוזלן עוד הספיקו להחטיא, ובסיום 0:1 מוצדק לחלוטין למכבי, שיוצאת מעודדת מאוד מהמשחק הזה, עם הרגשה שיש עוד לא מעט להתקדם מכיוון שיש לא מעט שחקנים שיכולים לשחק הרבה יותר טוב.

amit01
הצגת יחיד. פיראס מוגרבי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אולי טור צדק בכל זאת

אחת הסיבות המרכזיות לסיום העבודה של רוני לוי במכבי חיפה היה גארי קגלמאכר. הרכש האורוגוואי, שהגיע ממינכן 1860, יועד על ידי טור קרלסן לשחק כקשר אחורי. לוי סבר שהוא לא קשר אחורי אלא בלם. קרלסן התעקש, ובסופו של דבר לוי הלך הביתה. ביום שני ראינו את קגלמאכר פותח כקשר אחורי ונדמה שאולי קרלסן בכל זאת מבין משהו בכדורגל. קגלמאכר היה טוב מאוד, חילץ המון כדורים והראה מהירות ופיזיות, שעזרו לו מאוד, בעיקר במחצית השנייה. המסירות שלו קדימה קצת פחות טובות, וכרגע לפחות לא נראה שהוא יכול גם לנהל את המשחק של מכבי, אבל מול רוב היריבות בליגה, הוא בהחלט יוכל לשחק, יחד עם ואצק וקהת בקישור.

ואצק אגב משחק מהר ובנגיעה ככל שאפשר ויודע לשחרר כדור מהר קדימה, אבל חייבים לתת לו עוד כמה משחקים כדי לראות האם הוא יוכל לנהל את המשחק של מכבי, גם מול יריבות שישחקו הגנה נמוכה ויתנו למכבי להחזיק בכדור. קהת היה נמרץ מאוד, לא הפסיק לרוץ, אבל גם הוא כמו ואצק עדיין לא מסונכרן עם שאר הקבוצה. זה לא מנע ממנו לנגוח למשקוף במהלך שקדם לשער של פלט, ולבעוט מ-16 מ' מצוין, בעיטה שהרוש הציל בקושי. גם קהת יכול להשתפר, ואם במשחק בינוני הוא הגיע לשתי הזדמנויות מצוינות, אפשר בהחלט להאמין שבמשחקים הבאים הוא גם יבקיע, וזה אחד היתרונות הגדולים שקהת מביא למכבי. היא משחקת עם לפחות שלושה שחקנים שמסוגלים להבקיע בכל זמן נתון, וזה אפילו בלי אלירן עטר שעדיין פצוע. אבו עביד ולוי התמקדו בעיקר במשחק ההגנה והיו בסדר גמור, אבל בהמשך הם יהיו חייבים לעזור יותר בהתקפה וגם כמובן לעמוד במבחן מול התקפות קצת יותר טובות משל הפועל ת"א.

המשכיות מול סכנין

הניצחון מול גוטמן והשחקנים שלו היה ניצחון נאה, אבל הוא לא שווה שום דבר ללא המשכיות. מחר מכבי תיסע למשחק חוץ בסכנין, שככל הנראה יערך בעכו (נכון לשעת כתיבת הטור) ותקווה להמשיך את הרצף. סכנין שמרה על אותה הגנה, פחות או יותר, בהנהגתו של אברהם פאס מיודענו, וז'ורז'יניו עדיין מוביל את הקישור, למרות פרסומים שקישרו אותו לכל קבוצות הצמרת בארץ. מצד שני, מוגרבי עבר למכבי, ושלומי אזולאי, שהיה מצוין בעונה שעברה, עבר לקרית שמונה. המחליפים של סכנין, על הנייר, פחות טובים מהם, אבל יוסי אבוקסיס הוא מאמן לא רע בכלל, והוא יודע להעמיד קבוצות, כפי שעשה עוד עם בני יהודה מול מכבי במשחק הראשון בעונה הקודמת, כשהפתיע את רוני לוי בלחץ גבוה וניצח 3:0. מול הקישור הזה של מכבי קצת יותר קשה ללחוץ, אבל זה בהחלט אפשרי שנראה את סכנין לוחצת גבוה לפרקים קצרים כדי לנצל את חוסר הניסיון של שחקני ההגנה של מכבי, ויחד עם זאת יורדת להגן נמוך על מנת לצאת להתקפות מתפרצות. גם כאן, כמו אלי גוטמן והפועל ת"א, סכנין לא תלך הביתה עצובה מדי עם נקודה אחת, אבל מכבי רוצה ויכולה להשיג שלוש.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות