fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלוואי שחנן ישחק במכבי

ברוך ממן, מגדולי שחקני מכבי חיפה מקווה שבנו חנן יחזור לשחק באירופה, וישמח מאוד אם יסגור מעגל וישחק במכבי חיפה. ממן שחווה שנתיים לא טובות כמאמן בליגה א' מצהיר כי לא יאמן יותר בוגרים: "צריך ללקק, זה לא מתאים לי", אולי יאמן ילדים ונוער
"הלוואי שהיה לו יותר מהכריזמה שלי". ברוך ממן ובנו חנן
"הלוואי שהיה לו יותר מהכריזמה שלי". ברוך ממן ובנו חנן

ברוך ממן (59), תושב טבעון, נחשב עד היום לאחד השחקנים הגדולים שצמחו במכבי חיפה. בראיון חגיגי לחג הפסח הוא מתפנה לדבר על הנבחרת של אלי גוטמן וחושב שהתקשורת והקהל המעיטו בערכה של נבחרת ווילס ולמעשה הוא חושב שהסיכויים שלנו לעלות דיי קלושים. הוא מאמין גדול בבנו חנן ומקווה שיום יבוא והוא ילבש את המדים הירוקים וחושב שעם מעט יותר כריזמה הבן יוכל להיות טוב ממנו בהמשך. יש לו הרבה תקוות לגביו.

ראית את המשחק של הנבחרת בסמי עופר נגד ווילס? מה דעתך על המשחק? "קודם כל אני חושב שחלק מהשחקנים, המדיה והקהל היו בזחיחות. הרגשנו שאנחנו יכולים לנצח את ווילס ומי זה גארת' בייל. זה חילחל והכושר של החבר'ה היום הוא כמו לפני שלושה חודשים. זו הייתה הזדמנות ופספסנו, נקודה נגד ווילס הייתה עושה המון אבל זה כבר עבר ויש ללמוד ממנו". ובכל זאת יש סיכוי שהנבחרת תגיע סוף סוף לאליפות אירופה?

"אני לא יודע, אם יעשו מאה נבחרות שעולות אז נעלה. ברצינות, רק מהמבחנים יש לנו סיכוי". ביום ראשון הבן שלך הגיע לסמי עופר כדי לשחק מול קבוצת האם שלך. עם היד על הלב לא היית רוצה שחנן ישחק במכבי חיפה ויסגור מעגל? "מאוד, הלוואי וזה יקרה. יש לי חלום שחנן יהיה במכבי. הייתה הזדמנות לפני שנה וחצי, שלא יצאה לפועל, אבל אני מעריך שזה עדיין יקרה. בכל אופן אני מאחל שיהיה לו טוב איפה שישחק". חנן מאוד מרוצה בבית"ר, אני לא מרוצה".

"הלוואי שהיה לו יותר מהכריזמה שלי". ברוך ממן ובנו חנן
"הלוואי שהיה לו יותר מהכריזמה שלי". ברוך ממן ובנו חנן

הוא מרוצה בבית"ר ירושלים?
"הוא מאוד מרוצה, אני לא כל כך מרוצה, כי יש שם דברים לא הכי כשרים, כמו שנקרא. עניינים של חוזה. אחרי 26 משחקים הוא פתאום לא משחק, למרות שהוא טוב, יש להם את העדיפויות שלהם. מי שמבין מבין". עושה רושם שהוא מתקשה לשמור על יציבות, מצד אחד נותן משחקים גדולים ומצד שני נעלם במשחקים אחרים. למה זה קורה?

"בית"ר זו קבוצה של חבורה צעירה ומגובשת, יש משחקים כאלה וכאלה וזה לא צריך להיות ככה אם הוא רוצה לעשות קפיצת מדרגה. הוא דומיננטי בחדר ההלבשה וזה גם חשוב. אני חושב שאחת הבעיות שלו שהוא מעדיף למסור ולפרגן יותר מידי מאשר להבקיע".

מי שחקן יותר גדול, ברוך ממן, או חנן ממן?
"אני מאוד מקווה שהתפוח יהיה יותר גדול מהעץ, הלוואי שהיה לו יותר מהכריזמה שלי שהייתי יותר מופרע, אם הוא יישם כמה דברים שאני מציע לו הוא יהיה יותר גדול".

יש בעיה מנטלית במכבי חיפה

מה דעתך על מכבי חיפה בארבע העונות האחרונות, ובעיקר העונה?

"מכבי זה סיפור שסרט אי אפשר לכתוב יותר טוב. זו אכזבה כל שנה להביא צוות מאמנים ושחקנים וכל פעם משהו לא עובד. השחקנים שהם רוכשים טובים אבל משהו במח לא טוב, משהו במנטליות, חוסר אכפתיות. מכבי חיפה משלמת על זה. זה חלום שחיפה תביא שחקנים כמו אלירן עטר ואיתי שכטר כדי להישאר בליגה, אי אפשר להגיד שלא משקיעים. תוסיף את האצטדיון החדש, זה משהו שלא מתקבל ואני מעריך שאנשים שם יגיעו למסקנות לגבי כמה שחקנים".

מה צריך לעשות כדי להחזיר את הקבוצה לצמרת הגבוהה?
"קודם כל עשו כבר מהלכים כשהביאו את מוחמד קמארה, עטר ושכטר וצריך לחזק את הקבוצה בבלמים וקשרים דומיננטיים. צריך לבנות צוות אחר ולהחזיר את הצעירים שייתנו פייט לאלו שמקבלים המון כסף וכמובן צריך מזל. המצב שחיפה לא באירופה כבר כמה שנים לא מתקבל על הדעת".

בזמננו היו 18 שחקני בית
אתה מתרפק לפעמים בנוסטלגיה על הימים הגדולים של הקבוצה המיתולוגית שבה
היית כוכב גדול?

"פעם זה קצת דיגדג, היום בעידן החדש של המדיה כבר לא. אז זה היה כדורגל נטו, שחקנים באו מהעבודה והשקיעו מעל ומעבר. יכולנו להסתכל ליציע ולזהות אנשים, היום אין זהות של שחקני בית וזה קצת מעציב. בזמננו היו 18 שחקני בית, לא היו זרים, זו הייתה גאווה". לפני פחות משנה התאספתם לאירוע מיוחד, אירוע פרידה מאצטדיון קרית אליעזר.

מה זה עשה לך?
"קרית אליעזר זה בית. שיחקנו שם על משטח דשא צהוב, התאמנו במגרש עם סלעים, כל יום לפני אימון באתי שעתיים לראות איך בונים את המגרש החדש. קרית אליעזר כבר לא מתאים לכדורגל של היום ולא בסטנדרט, אנחנו הקדמנו את זמנו של האצטדיון הזה".

מי שגדל בוואדי סלים הוא בעל כח לך באופן אישי לא כל כך הולך בשנים האחרונות כמאמן בליגה א', למה?
"קודם כל זה בעייתי לומר כי בזמנו כן העלתי את הפועל חיפה ליגה, הגענו לגמר הגביע, השארתי את קרית שמונה בליגה השנייה ואז הובטח לי שאמשיך ולא היה כך. באיזשהו שלב נשברתי, למרות שלא מתאים וירדתי מזה. אני לא מלקק ועושה את הדברים האלה כי אני לא מתאים לזה. מי שגדל בוואדי סלים הוא בעל כח, להגיד לך שזה צעד נכון, לא, אבל אלה החיים מה לעשות?" מה אתה מאחל לעצמך ולחנן בתחום הכדורגל.

במילים אחרות מה החלום שלך?
"אני מאחל לחנן שיעשה עונה טובה וינסה עוד הפעם את חו"ל, אומנם הוא יצא לבלגיה אבל לדעתי הוא לא התאים לקבוצה אז, אני מאחל שיחזור למכבי חיפה ויהיה דומיננטי ויטעם את טעם האליפות ויגיע להישגים והכי חשוב שנהיה בריאים. לגבי אני לא רוצה לאמן יותר, אולי אתעסק עם ילדים ונוער נראה מה יהיה".

כתב: אופיר לוי

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות