fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הביתה ומיד

כנראה שפרד רוטן ממש מרוצה מפתיחת העונה של מכבי חיפה, אחרת קשה להסביר מדוע הוא ממשיך להעלות את אותו הרכב שהצליח להוציא שש נקודות משמונה עשרה. בסופו של יום מי שמתעקש על אותו דבר ולא מנסה לשנות יקבל אותו דבר

אין דרך נעימה להגיד את זה, אבל פרד רוטן פשוט איבד לגמרי את מכבי חיפה. אני באמת לא יודע מה הסיבה העיקרית, אולי הוא החליט שהוא יודע הכי טוב מכולם, אולי הוא לא מרוצה מהסגל שמוחמד אלאך בנה לו, ואולי הוא ממש כועס על חלק מהשחקנים, עד כדי כך שהוא מפגין חוסר אמון מוחלט בחלק גדול מהסגל שלו. אבל בסופו של יום מי שמתעקש על אותו דבר ולא מנסה לשנות יקבל אותו דבר. אז נכון, לנסות מותר וזה בסדר גמור להתחיל את העונה עם תפקודים שונים ועם פילוסופיית משחק מסוימת, אבל אפשר וצריך לצפות ממאמן כל כך מנוסה לשנות כשלא הולך. רוטן לא מצליח להשפיע על מהלך המשחק, ההפך. מכבי בדרך כלל פותחת את המשחקים שלה טוב ונעלמת במחצית השנייה, גם בגלל חילופים רעים של המאמן שלה, אבל בסופו של דבר כשהקבוצה שלך לא מצליחה להבקיע צריך לעשות שינויים. רוטן התעקש על ההרכב שלו, ויכול מאוד להיות שבקרוב מאוד הוא יתעקש בדרך הביתה. מכבי חיפה נראית איום ונורא, השחקנים כבויים, חלקם בקושי רצים על המגרש, על לחץ מאורגן אין מה לדבר. שחקנים מתקדמים? זה לא ממש נראה ככה מול מכבי נתניה.

רוני לוי המנצח הגדול

עד כמה מכבי חיפה הייתה גרועה? היא פגשה בבית את הקבוצה עם ההגנה הגרועה ביותר בליגה, שספגה לפחות שער אחד בששת משחקיה הראשונים. רוטן יכול לספר עד מחר שלנתניה יש סגל טוב והיא הרבה יותר טובה מרעננה, אבל עם כל הכבוד רוטן חייב לנצח גם את זו וגם את זו. למכבי חיפה יש סגל יותר טוב מלנתניה, אולי לא סגל איכותי במיוחד, אבל אפשר להוציא ממנו הרבה יותר. נתניה הגיעה כהרגלה עם ה-4:4:2 מעוין של דראפיץ', ואפילו לא הסתגרה במיוחד. מכבי חיפה לא הצליחה לייצר שום דבר במחצית הראשונה, למרות שהחזיקה יותר בכדור, ולמען האמת אלמלא ערנות של שלומי אזולאי, שחזר פעם אחת אחורה להגנה, ועוד גלישה ברגע האחרון של אטיין ריינן, נתניה הייתה מבקיעה עוד במחצית הראשונה. לראות את מכבי חיפה מנסה ללחוץ היה פשוט מדכא. נטע לביא מתרוצץ אחרי הכדור ועוד שחקן אחד עוזר לו, כשהשאר מסתכלים בעניין, והיחיד שמגיע לאזור הוא ג'ורג' מנדזק. וכך נתניה שברה בקלות את מה שהיה אמור להיות משחק הלחץ של מכבי חיפה, בגלל שחוץ ממנדזק שתופקד מאחורה, אין לה אף קשר שיכול לדחוף את הכדור מהר בדריבל ולכן אם היא לא חוטפת את הכדור ויוצאת מהר למעבר, אין לה כמעט דרך לסכן את שער היריב. רוטן ממשיך לנסות את רוקאביצה באגף שמאל, ואפשר היה לראות את רוקאביצה פעמיים מקבל כדור באגף, פעם אחת קראמר, החלש להחריד, עושה לו תנועה לפינה הקצרה ורוקאביצה מרים את הכדור לגובה, ופעם השנייה קראמר מנסה לברוח לפינה הרחוקה ורוקאביצה מוסר על הרצפה. ככה אי אפשר לנצח, וככה יהיה למכבי חיפה קשה מאוד להבקיע שערים. עם חמישה שערי זכות בשבעה משחקים ושש נקודות יורדים ליגה, בטח שלא נלחמים בצמרת.

שיפוט הזוי והתפרקות

אין ספק שתצוגת השיפוט של שלום בן אברהם הייתה גרועה מאוד. הוא איבד לחלוטין את המשחק, והשחקנים משתי הקבוצות התעסקו לא מעט במכות וגלגולים. גם האדום המאוד לא ברור שנתן לריינן, בטענה שריינן נתן מרפק לשחקן יריב בדרך לשער, הייתה טעות גסה. ריינן רץ במאבק עם שחקן יריב, לא היה שום סיכון לשער והמרפק, שכביכול הוא נתן, ממש לא היה מכוון. ריינן יצא החוצה ומכבי נאלצה לשחק 40 דקות עם עשרה שחקנים, כשמנדזק עובר לשחק כבלם ונטע לביא ואזולאי נשארים במרכז השדה. עוואד הצליח להחמיץ מקרוב ורוטן החליט שהוא כנראה מרוצה ממה שהוא רואה, ולא עשה אפילו חילוף אחד עד שנייה אחרי שמכבי ספגה שער ממצב נייח. במשחק מסודר נתניה לא הייתה מבקיעה, ככל הנראה, עד שהטור הזה עולה לאוויר, אבל זה בכלל לא משנה. מדוע לא להזרים קצת רגליים טריות לשחקנים ששיחקו חצי שעה בעשרה שחקנים? מאוד לא ברור. ואת מי רוטן החליט להוציא במצב של פיגור 1:0? את נטע לביא, השחקן היחיד שעוד חילץ כדורים ועזר להגנה. אופיר מזרחי נכנס ומכבי נעלמה כמעט לחלוטין, כשרק התקפה באמת חלשה של נתניה מנעה מהאורחים להבקיע עוד שערים. לקראת הסיום סאן מנחם הלך להוציא כדור חוץ, כששחקן נתניה בא להפריע לו ומנחם ניסה להעיף את השחקן היריב, שקיבל מרפק ונשכב כאילו ירו בו. קשה להאשים את שחקני נתניה בהתפתלויות האלה, כי גם שחקני מכבי משום מה נשכבו לא מעט כשאיבדו כדור, במקום לחזור להגנה ולהחזיר אותו כמה שיותר מהר. קשה כאן גם להאשים את השופט על אדום, שבסופו של דבר לא ממש קבע יותר. השחקנים של רוטן ניסו להבקיע והפקירו את ההגנה, ברשצקי המחליף הבקיע את ה-2:0 והמשחק הסתיים לשמחתם של אוהדי נתניה, אבל לא פחות לשמחתו של רוני לוי, שהוא המרוויח הגדול מהמחזור השביעי. בית"ר ירושלים פיטרה את גיא לוזון, ורוטן נמצא עם רגל וחצי מחוץ למכבי חיפה ולוי, סביר להניח, ימצא את עצמו ממש בקרוב על הספסל של אחת מהקבוצות.

 

חסר אונים. פרד רוטן צילום: אדריאן הרבשטיין
חסר אונים. פרד רוטן צילום: אדריאן הרבשטיין

איפה סולליך?

העליבות הנוראה של משחק ההתקפה של מכבי חיפה הדגיש שלקבוצה אין שחקן קישור שינסה לייצר משהו לא צפוי. אזולאי מסוגל לייצר פעם במשחק, במקרה הטוב, כדור ארוך מדויק, אבל למכבי חיפה אין חלוץ מהיר בחלק הקדמי, כך שהסגנון הזה לא ממש מתאים לו. אבל רגע, למכבי חיפה יש את סינטי סולליך, שבעונה שעברה היה השחקן הבולט של מכבי. אבל רוטן החליט שסולליך לא מספיק טוב כרגע, אפילו כדי לשבת על הספסל. ומה עם סיידובא סומא? הקשר שחזר ממשחקי הנבחרת שלו ושיחק 45 דקות, ועדיין לא מקבל קרדיט מרוטן, שסיים את המשחק עם שני חילופים. אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות