fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אם מקסים פלקושצ'נקו ישוחרר הפועל חיפה עלולה לרדת ליגה

שער הניצחון על בני יהודה בשבת (אחרי שקם מהספסל), הזימון למחרת לנבחרת הצעירה, והפרסום על המרדף שמנהלות אחריו שלוש הקבוצות הגדולות בליגה, מעמידות את הבוס במצב שאסור לו בשום אופן לוותר עכשיו על הכוכב של הקבוצה. כץ מבין את זה והודיע כי אין לו שום כוונה כזו, הוא יודע שהקרע עם הקהל עשוי להפוך, הפעם, לכזה שלא ניתן יהיה לאחות

במובן מסוים, שער הניצחון של מקסים פלקושצ'נקו מול בני יהודה עשוי להתברר כשער העונה של הפועל חיפה. כי הוא הגיע בתזמון יוצא דופן בחשיבותו, רגע לפני סיום מועד ההעברות בשבוע הבא. מעט לאחר סיום המשחק התברר שמקסים נמצא על הכוונת של מכבי חיפה ומכבי תל אביב, שמו הוזכר גם בהקשר של הפועל באר שבע.

לכאורה, השער של מקסים, בשלב בו כל הגדולות כבר מתעניינות בו, אמור רק לחזק את העניין שלהן בו. מכבי ת"א קונה שחקנים בסכומים גבוהים לאחרונה, מכבי חיפה, לפי הדיווחים, מוכנה לתת בתמורה שחקנים, כולל גילי ורמוט. יואב כץ כבר מכר בשנים האחרונות שחקני בית מבטיחים, ואחרי שבוע מוצלח מאוד של פלקושצ'נקו, שכלל גם זימון לנבחרת הצעירה וזכייה בתואר תגלית השנה של 'הד הקריות', עשויה להגיע הצעה שהוא יתקשה לסרב לה.

אפקט השער של מקסים

אבל האפקט העיקרי של השער היה להדגיש את החשיבות של מקסים עבור הפועל חיפה השנה. כץ מבין, אלי כהן מבין ובעיקר האוהדים מבינים, שלוותר עכשיו על מקסים עלול להיות המהלך שיוריד את הקבוצה ליגה. המועדון גם ככה מתנהל במתח שקט וקבוע, עם חומרי נפץ שיכולים להתפוצץ בכל רגע נתון, אחרי ההתפתחויות בשבת מכירה של מקסים בשבוע הקרוב תהיה שוות ערך ללהוסיף כמה חביות של חומר נפץ ולהדליק את הפתיל.

אי אפשר לדעת מה יוליד העתיד, אי אפשר לדעת איך היה נראה עתיד אלטרנטיבי ללא שער הניצחון של מקסים, אך נכון לאמצע השבוע (זמן כתיבת הכתבה) קשה להאמין שכץ יוכל להרשות לעצמו למכור את פלקושצ'נקו עכשיו. אחרי כל משחק רע האצבע המאשימה תופנה מיד כלפיו, אם הקבוצה תרד ליגה הדעה הרווחת תהיה שהמכירה של מקסים חרצה את גורל האדומים.

זה לא המקרה של מכירות קודמות של שחקנים מבטיחים, גם כי אף אחד מהם לא יצר אפקט בסדר הגודל של מקסים וגם כי אנו כבר בעיצומה של העונה ומקסים הספיק להביא לקבוצה את שלוש הנקודות הראשונות שלה ולהזכיר שהפועל חיפה לא ניצחה משחק בו הוא לא כבש מאז ינואר. כץ דואג לתדמית שלו והוא אמור להבין את המשמעות של מכירה על התדמית הזו, גם אם זה לא היה מטריד אותו הקרע עם הקהל עשוי להפוך, הפעם, לכזה שלא ניתן יהיה לאחות.

חשוב להבהיר: מקסים פלקושצ'נקו לא יהיה שחקן הפועל חיפה לזמן רב, אם הוא ימשיך בקצב הזה אין סיכוי שהוא יישאר בקבוצה בתום הקיץ הבא. הרעיון של למכור אותו לקבוצה שתשאיל אותו להפועל חיפה עד סוף העונה לא כל כך נורא ועשוי להוות מקסום של המומנטום, אבל גם מהלך כזה ייתפס עכשיו באופן מאוד שלילי. כץ הבהיר שאין לו כוונה למכור את מקסים עכשיו ואני מקווה שהוא יעמוד בכך, התגובה הטובה ביותר שלו להתפתחויות תהיה לשדרג למקסים את החוזה באופן משמעותי כדי שבקיץ הבא ניתן יהיה לקבוע תג מחיר גבוה מאוד עבורו.

assaf01
העיר והאיר את המשחק והוציא אותו במו רגליו מהבינוניות. מקסים פלקושצ'נקו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

עדיף למקסים לא למהר

גם מבחינת מקסים עצמו עדיף לא למהר ולחפש קבוצה גדולה יותר. מבחינה מקצועית, הוא נמצא בסיטואציה אידיאלית לשחקן צעיר: הוא צריך להנהיג ולהוביל קבוצה שלא מצופה ממנה לנצח כל שבוע, אך כן יש לה פוטנציאל להצליח יותר מאשר בשנים קודמות. מצב שמזכיר במידה מסוימת את זה של עומר אצילי בשנה שעברה. אצילי אכן הוביל את בית"ר ירושלים לעונה מוצלחת, המשיך את המומנטום במוקדמות הליגה האירופית ועבר לקבוצה מהליגה הראשונה בספרד עם מעמד של שחקן שיזכה לדקות משחק וכשהוא בכושר הטוב בקריירה. כדי להגיע למעמד מהסוג הזה, פלקושצ'נקו יצטרך להוכיח עקביות בדומיננטיות שלו לאורך עונה שלמה.

מקסים יוכל להסתכל סביבו ולראות כמה קשה לצעירים מוכשרים להשתלב בקבוצות גדולות. שחר הירש מסתובב ברחבי הליגה ומחפש דקות משחק, נטע לביא נעלם מהרוטציה של מכבי חיפה, אפילו דור פרץ המצוין מתקשה למצוא דקות במכבי ת"א. אף אחד מהשחקנים שעזבו את הפועל חיפה בשנים האחרונות לא הצליח: גל אראל וחנן ממן הלכו לאיבוד באירופה, עאהד עזאם ורועי שוקרני לא השתלבו בקרית שמונה. ניתן למצוא דוגמאות הפוכות ממקומות אחרים (למשל _ קני סייף), אבל ברוב הגדול של המקרים עדיף להגיע לקבוצה טובה עם מעמד של שחקן בכיר יחסית, לא כעוד צעיר מוכשר שמהמרים עליו.

בהפועל חיפה תהיה למקסים הזדמנות לבנות לעצמו את המעמד הזה. במשחק בשבת הוא הראה את האיכויות שלו גם בלי קשר לגול. עם התנועה ללא כדור, הנגיעות הנהדרות עם הכדור והאנרגיות שהוא הכניס, מקסים העיר והאיר את המשחק והוציא אותו במו רגליו מהבינוניות הממארת של משחק ליגת על בין שתי קבוצות בינוניות ומטה שמשחקות על 0:0. בתקופה בה כל משחק משודר, ההזדמנויות שלו לנצוץ מעל משחקים מהסוג הזה לא ייעלמו מעיני הסקאוטים של קבוצות בכירות ושל קבוצות מאירופה שעשויות להתעניין בו.

לא פתח בשבת בהרכב? הזוי לגמרי

כמעט הצלחתי לסיים את הכתבה בלי להגיע לשאלה המתבקשת: איך השחקן שהכתבה הזאת נכתבה עליו, הכוכב שכל הליגה רודפת אחריו, לא פתח בהרכב ועלה מהספסל בדקה ה~67 בשבת? התשובה הקצרה היא שזה חלק משינוי הגנתי שאלי כהן ביצע בהרכב, ושניתן להניח שזה לא יקרה יותר. התשובה הארוכה יותר תחכה לשבוע הבא. ההתפתחויות בגזרת מקסים לא הותירו מקום לניתוח כללי של המשחק מול בני יהודה, הניתוח הזה יגיע בשבוע הבא כחלק מההכנה למשחק בית נוסף מול יריבה בסדר גודל דומה: הפועל כפר סבא.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות