fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלאך חייב להתעורר ומהר

צןא

למי שעוקב אחרי הטור הזה, העובדה שמכבי חיפה הפכה להיות מועמדת לירידה לא צריכה להיות הפתעה גדולה. לפעמים יש רגעים בכדורגל שמביאים איתם מומנטום, ובמכבי חיפה, ברגע שנגמר הדרבי אותו היא הפסידה, ושחר ואלאך לא עשו שינוי, היה ברור שהקבוצה תכנס לסחרור. ואכן, הלחץ רק גדל והולך, ומהדרבי מכבי עם נקודה מול אשקלון ומאז שלושה הפסדים רצופים. בשבת ראינו את המשחק מול עכו וכאילו ראינו שידור חוזר של שבעה משחקים דומים העונה. מכבי מתמסרת למוות, עכו מבקיעה, ומכבי חסרת אונים עד לשריקת הסיום, ונדמה שגם אם המשחק היה נמשך עד מחר בבוקר מכבי לא הייתה מצליחה להבקיע. הבעיה, ששאר קבוצות התחתית מריחות חברה חדשה לקרב, והן לא מתכוונות לוותר, והכי גרוע? מבחינת חומר שחקנים אין בכלל ספק שלמכבי יש מספיק איכות ומספיק כישרון להביס כל קבוצה בפלייאוף התחתון, אבל במועדון כל כך לחוץ ובכזה סחרור אי אפשר לדעת איך הצלילה הזו תסתיים, בעיקר כשמועדון מכבי חיפה לא יודע להתנהל בתחתית, כי הוא כבר 30 שנה לא היה שם. מכבי חיפה סיימה את שנת 2017 עם המאזן הגרוע ביותר בתולדותיה בשנה קלנדרית, שווה רק ל-1987. אז אבי רן ז"ל נהרג בקיץ וזה הכניס את הקבוצה לטראומה אדירה. מה התירוץ הפעם? המכוניות החדשות ששחר מחלק לשחקנים מגיעות בלי גג נפתח?

מאמן עכשיו

מאז שגיא לוזון עזב למכבי אין מאמן. כרגע מובילים את הקבוצה ומנהלים את ההרכב והמשחק רוב מאס, עוזר המאמן ההולנדי, שכשל כמאמן ראשי והודיע שאין לו שום כוונה להיות מאמן ראשי, ואיתי מרדכי, שעם כל הכבוד לשנים שלו בקבוצת הנוער לא יכול להוביל את מכבי חיפה בתקופה כל כך קשה. יכול להיות שאלאך בונה על מאמן אירופי, שישוחרר בקרוב מאחד המועדונים, ויכול להיות שהוא העדיף להמשיך ככה תחת ההנחה שהעונה הזו גם ככה הולכת לשום מקום, אבל עכשיו אין ברירה אלא למנות מאמן ובדחיפות. אני מסכים עם אלאך שעדיף למכבי חיפה מאמן זר, אבל במצב שנוצר, כשהמועדון רחוק חמש נקודות מהקו האדום, זה בכלל לא משנה ואולי אפילו עדיף לחצי עונה מאמן מקומי שייצב את הקבוצה, יעבור לשחק כדורגל מכוער, אבל שיביא נקודות וייתן אפשרות למאמן הזר, שאלאך רוצה להביא להגיע וללמוד את הקבוצה, כשהיא לא מסובכת בצורה כל כך קשה. כשרוני לוי הגיע מהנוער, הוא קיבל לידיים את הקבוצה הכי טובה בליגה בשתי דרגות מעל השאר, והיה לו הרבה יותר קל להיכנס באופן חלק. אריק בנאדו קיבל קבוצה במצב קשה מאוד, אבל היה לו את יניב קטן, שמעולם לא ברח מאחריות והייתה לו עוד עונה אחת טובה בשרוול כקשר באמצע, ויחד עם שאר הוותיקים הם סחבו את מכבי עד למקום השני. לאיתי מרדכי כרגע יש בעיקר שחקנים מבוהלים, שמרוויחים הרבה יותר מדי כסף, אבל אף אחד לא מעלה רמה, דווקא עכשיו, כשהמצב דורש את זה בדחיפות. אף אחד לא עושה איזה פאול שגורר צהוב, אבל משדר לשאר לצאת מההלם, או תופס שחקנים בידיים כדי שיתחילו לרוץ, ולכן אין ברירה אלא להביא מאמן קצת יותר ותיק. אחרת, במכבי חיפה עוד עלולים ללמוד שחמש נקודות יתרון מהקו האדום עלולות להפוך מהר מאוד לאחת או שתיים, בעיקר כשיש לקבוצה משחק חוץ מול רעננה ואז מכבי תל אביב מגיעה לחיפה.

לא להביא את רפאלוב

למרות המצב הנוראי שמכבי נמצאת בו, עדיין אין שום סיבה לעשות מהפכה גדולה מדי, בטח לא בינואר הקרוב. שחקן או שניים, בעיקר מגן שמאלי וקשר אחורי, שייצבו את ההגנה ואפשר יהיה לרוץ עד סוף העונה. אבל מה שאלאך צריך להיזהר ממנו במיוחד הוא הפיתוי להביא את ליאור רפאלוב. עכשיו, כשמאור בוזגלו, עליו בנתה מכבי שיהיה התוסף לדלק שיסחוף אותה קדימה, סיים את העונה ובספק מתי יחזור בעונה הבאה ובאיזה כושר הוא יהיה, הדבר הכי קל לעשות זה לנסות ולהביא חזרה מבלגיה את הבן האובד. זה יהיה טוב לקהל, וזה בטח יעזור למנויים בעונה הבאה, אבל רפאלוב כבר בן 31 וכבר מזמן לא בכושר שהביא אותו לבלגיה. הוא ממעט לשחק בזמן האחרון ועבר כמה פציעות. במקרה הטוב יידרשו לו כמה חודשים לחזור לכושר, וספק אם הוא יכול היום להוביל את מכבי. מכבי שוב תתקע עם שחקן שחזר מאירופה בכסף גדול, שלא יספק את הסחורה, ואם הסיפור הזה נשמע מוכר, אז זה בהחלט נכון. ראינו את זה עם יוסי בניון, איתי שכטר ואלירן עטר. במכבי חיפה אין לשחקן בן 30 שנתיים כדי לחזור לכושר וגם רמי גרשון, שחזר בגיל אידיאלי לשחקן (29) נראה רע מאוד. את הכסף הגדול אלאך צריך לשים על שחקנים זרים איכותיים, ורצוי גם שיקבלו הזדמנות להוכיח את עצמם, כמו שמוחמד עוואד מקבל עכשיו בהרכב, ולא ישחקו פעם כן ופעם לא.

תודה. יעקב שחר מודה לבלם המצוין דקל קינן (צילום: אדריאן הרבשטין
תודה. יעקב שחר מודה לבלם המצוין דקל קינן (צילום: אדריאן הרבשטין

תודה דקל

וכאילו כדי לסכם את התקופה הרעה שעוברת על מכבי, בשבת מול עכו היא נפרדה מהסמל הגדול האחרון – דקל קינן. הרבה לפני שקינן הוא שחקן בית, אוהד שרוף, אישיות נהדרת ובן אדם נפלא, הוא היה קודם כל בלם יוצא מהכלל, שבשיאו היה אולי הטוב ביותר בליגה שלנו. היום הוא כמובן כבר אחרי השיא ועדיין היה יכול, אם רק היה רוצה, למצוא בקלות קבוצה ולשחק בה בהרכב הראשון בליגה שלנו, אבל דקל העדיף לפני הפרישה לצאת לארצות הברית, ומכבי מאבדת דווקא עכשיו את השחקן היחיד שהראה ושידר איזו שהיא מנהיגות בחדר ההלבשה. האמת, כשמסתכלים על איך שדוס סנטוס וגרשון נראים בשבועות האחרונים, יכול להיות מאוד שלקינן יש מקום גם בהרכב של מכבי, אבל עכשיו כשהוא הולך, ובוזגלו פצוע, מכבי נשארה רק עם גל אלברמן, שמתקשה לחזור לכושר שיקנה לו מקום אוטומטי בהרכב, ולנו נשאר לקוות שנראה את דקל בחזרה במכבי בתפקיד כלשהוא בעתיד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות