fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אוי חיימוב

שוער מכבי חיפה ביצע טעות מביכה ונתן מתנה לבני יהודה בפתיחת המשחק, סוג של מכה מוראלית, אבל מכבי חזרה מהר והצליחה סוף סוף לסיים משחק מול בני יהודה ללא הפסד. זה מעודד את מי שמכוון למקום חמישי
לא מתאים לגיא חיימוב צילום: אדריאן הרבשטיין
לא מתאים לגיא חיימוב צילום: אדריאן הרבשטיין

 

 

אליסון בקר, שוערה של נבחרת ברזיל, שהיה לרגע השוער היקר ביותר בעולם, כשעבר מרומא לליברפול, נתן במתנה שער ללסטר במשחק הליגה הקודם של ליברפול. הוא קיבל כדור ובמקום להעיף אותו התחיל לכדרר ואיבד, מה שהפך כמה שניות אחרי לשער נגד ליברפול. גם גיא חיימוב קיבל כדור לא ממש נוח ובמקום להעיף אותו מסר בצורה רעה וירדן שוע ניצל את הטעות לשער, אולי הקל ביותר בקריירה וקבע 0:1 לבני יהודה, אבל בניגוד לעונה שעברה מכבי חיפה ידעה לחזור למשחק. חמש דקות אחרי מוחמד עוואד מסר מדויק לראשו של ג'ורג' מנדזק, הקמרוני של מכבי, שהשווה ל-1:1. זה בהחלט משהו שאפשר לזקוף לזכותם של שחקני מכבי. הם המשיכו לשחק כאילו כלום לא קרה וחזרו למשחק ולמעשה יכלו גם לנצח, אבל בסופו של דבר המשחק מול בני יהודה הסתיים ב-1:1, ששיקף את יחסי הכוחות. מכבי אולי החזיקה בכדור יותר ובעטה יותר לשער, וגם החמיצה כמה פעמים ממצבים טובים, אבל לבני יהודה היו כמה מצבים מעולים ממתפרצות והמשחק יכל בהחלט ללכת לכאן או לכאן. הטעות של חיימוב? האמת שזה לא נורא ויכול לקרות לכל שוער. זה קרה גם להוגו לוריס בגמר המונדיאל, כך שלא קרה שום דבר. חיימוב אגב היה בסדר גמור אחרי הטעות שלו והציל פעמיים את השער של מכבי.

 

 

לא מתאים לגיא חיימוב צילום: אדריאן הרבשטיין
לא מתאים לגיא חיימוב צילום: אדריאן הרבשטיין

 

במה שעבד לא נוגעים

ללא רמי גרשון, שעדיין פצוע ומיכאיל קרמר, שעדיין מורחק, פרד רוטן עלה בדיוק עם אותו הרכב שניצח את אשדוד. שלומי אזולאי ומנדזק שיחקו במרכז הקישור כשסולליך שיחק מתחת לשון וייסמן וניקיטה רוקאביצה ועוואד באגפים. מכבי ניצלה משחק טוב מאוד של מנדזק להשתלט על מרכז השדה ולהחזיק בכדור ומצד שני יוסי אבוקסיס הגיע בדיוק כמו שיוסי אבוקסיס מגיע תמיד לשחק מול מכבי חיפה. שלושה בלמים, 5:3:2, עם שחקנים מהירים מאוד בחלק הקדמי ומלכודות לחץ במקומות מסוימים, בתקווה שמכבי חיפה תעשה לבד את הטעויות. בהתחלה זה נראה כאילו זה שוב הולך לעבוד לאבוקסיס, כשחוץ מהטעות של חיימוב שחקני ההגנה של מכבי איבדו עוד כמה כדורים פשוטים ובני יהודה יצאה ללחץ מתואם, בעיקר כשמכבי העבירה את הכדור לאגף שמאל לכיוון של סאן מנחם ורוקאביצה, אבל השוויון המהיר של מכבי העביר את המשחק למצב מאוזן ולכל קבוצה היו כמה דקות טובות יותר. ההבדל העיקרי בין הקבוצות היה שלמכבי חיפה היה בחלק הקדמי רק את עוואד כאיום על השער שגם יכול לייצר, לעומת בני יהודה שהציגה את ירדן שוע המוכשר ולידו את מאוויס צ'יבוטה. השלישייה רוקאביצה, וייסמן, עוואד בעייתית מאוד במשחק מול קבוצה נסוגה עם שלושה בלמים, כי למעשה מכבי משחקת עם שניים פחות בהנעת הכדור. רוקאביצה היה חלש מאוד ופרט לכדור אחד שהכין לעוואד, אותו בעט החלוץ של מכבי למשקוף, לא ממש הצליח לייצר שום דבר ווייסמן עבד קשה כהרגלו, אבל התקשה מאוד מול שלושה בלמים. אזולאי שיחק מאחור וניסה לנהל את המשחק של מכבי, אבל זה לא ממש הלך ובכל פעם שמנדזק או סולליך ניסו לדחוף את הכדור קדימה הם נתקלו ביער של שחקני בני יהודה, שניצלו במתפרצות כמה פעמים את העורף הדליל של מכבי שחיפשה ניצחון. יכול להיות שכשקרמר יחזור ואם סומא, שחקן הרכש החדש יביא איתו יכולת הבקעה, רוטן יוכל לשחק לצד עוואד באגפים עם סולליך ואולי זה יביא למשחק שוטף יותר בהתקפה של מכבי.

האם סומא יעשה את ההבדל?

סיידובה סומא, קשר נבחרת גיניאה, חתם במכבי בהשאלה עד סוף העונה עם אופצייה של הקבוצה לעוד שלוש עונות. סומא הבקיע 20 שערים בליגה הסלובקית, אבל לא ממש התאקלם בפרטיזן בלגרד והקבוצה מסרביה ניסתה להפטר ממנו. השאלה הגדולה מה נקבל מסומא. השחקן בן ה-27, שגובהו 1.61, נלחם ועוזר בלחץ על מובילי הכדור של היריב, והראה כאמור יכולת הבקעה, אבל הוא אוהב לשחק  עם הכדור ברגל. יהיה מעניין לראות איך מכבי תשלב אותו כפליימקר בחלק הקדמי לצידו של אזולאי כפליימקר אחורי. אבל סומא נותן בעיקר מימד שלא היה במכבי של הבקעת שערים. אם סומא יצליח לתת מספרים לצידו של קרמר, רוטן יוכל לשחק עם שני שחקני אגף שמסוגלים גם הם לשחק לרגל, מה שיגרום להתקפה של מכבי להיות הרבה יותר מסוכנת ומאיימת על שער היריב. אם סומא לא יצליח להביא את היכולת שלו, מכבי עלולה להישאר רק עם עוואד כשחקן שמייצר משהו בחלק הקדמי ורק עם עוואד יהיה למכבי קשה מאוד בהמשך הליגה. אגב, הגעתו של סומא גרמה לאופיר מזרחי לבקש לעזוב בגלל שאם עד עכשיו מזרחי לא ממש שיחק הרבה, עכשיו כשסומא הגיע להרכב ורועי קהת חזר מהפציעה, התחרות בקישור הקדמי של מכבי הולכת וגדלה.

בניון מגיע לסמי עופר

כשהיא עם ארבע נקודות, אחת יותר מאותו השלב בעונה שעברה, תפגוש מכבי מחר בסמי עופר את מכבי פתח תקווה. הקבוצה של האחים לוזון מציגה הרכב לא רע בכלל, בראשות יוסי בניון, שפתח את העונה יוצא מהכלל. גידי קניוק חזר אחרי טיול במזרח אירופה וחצי שנה על הספסל במכבי תל אביב, וכשהוא משחק הוא מהווה איום על השער היריב. לצידם לא ישחק מנור סלומון המוכשר שפצוע, אבל מכבי חיפה כן תפגוש את חביב חביבו, שכמעט סיכם במכבי לפני שנה, אבל בסוף לא הגיע, והעונה חתם במכבי פתח תקווה. מהצד השני רוטן יקבל את סומא, שיכול להוסיף מימד יצירתי בחלק הקדמי והמשחק נראה שקול לחלוטין. לפני המשחק מול הפועל באר שבע מכבי חיפה בהחלט יכולה וצריכה לנצח, ואם יצטרפו לעוואד ומנדזק עוד שחקן או שניים בכושר טוב, היא גם תעשה את זה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות