fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיירת הורים הצילה נערה שנמצאה מוטלת שיכורה במועדון לילה

סיירת ההורים בקרית חיים וחיפה מצאה את הנערה מעולפת בפינה חשוכה במועדון לילה, בעוד חברותיה רקדו ברחבת הריקודים. מנהלת הסיירת שיבולת קיפניס:"המטרה היא לא להשאיר את ילדנו מופקרים לסכנות. אני קוראת לכל הורה שמבין שאי אפשר לשבת בחיבוק ידיים להצטרף סיירות"
צוות מד"א כרמל מטפל בנערה בגילופין
צוות מד"א כרמל מטפל בנערה בגילופין (צילום: דובר מד"א כרמל)

 סיירת ההורים בקריית חיים הצילה בסוף השבוע שעבר נערה בגילופין שנמצאה זרוקה בפינה חשוכה במועדון לילה לבני נוער בעיר. חברי הסיירת מצאו את הנערה כשהיא מקיאה ללא הפסקה, טיפלו בה והזעיקו את הוריה למועדון.

 רכזת הסיירת בקרית חיים אילנה פורוין: "מתנדבי הסיירת נשארו במועדון וקיימו שיחה עם חברותיה של הנערה. חברותיה לא שמו לב לכך שחברתן שוכבת שיכורה בפינת המועדון, בזמן שהן רקדו על הרחבה. השיחה איתן עסקה באחריות ההדדית בעת יציאה לבילוי".

עוד סיפרה פורוין כי בשבת התקשרו הורי הנערה להודות על הטיפול המסור בבתם. "הם אמרו תודה על כך שההורים המתנדבים היו במועדון והבחינו בבת שלהם בפינה חשוכה".

סיירת ההורים בקרית חיים  הוקמה לפני חמש שנים. בכל שישי ההורים יוצאים לסיורים, החל מהשעה 22:00 בגנים ציבוריים ולמקומות מפגש של בני הנוער. ההורים המתנדבים מקיימים עם בני הנוער מפגשים בלתי פורמליים, במטרה לאפשר להם לקיים שיחה חופשית עם מבוגר אחראי. בכל צוות שלושה עד חמישה הורים, הלבושים בחולצות אדומות עליהן מודפס הלוגו 'אני כאן בשבילך'. המתנדבים מצוידים בכיבוד קל, עוגיות, חטיפים ושתייה קרה וחמה.

מעיריית חיפה המפעילה את הפרויקט נמסר כי כיום פעילים בסיירת מתנדבים בהם הורים, סבים וסבתות, דודים ודודות וסטודנטים, שעברו הכשרה מיוחדת בנושא סמים ואלכוהול, זיהוי מצבים מסוכנים, פיתוח אמון וניהול תקשורת בונה עם בני הנוער.

מנהלת סיירת ההורים בקרית חיים ובחיפה שיבולת קיפניס: "מתנדבי הסיירת עושים עבודת קודש. המטרה שלנו היא להחזיר את האחריות למה שקורה ברחוב ובמקומות הבילוי למבוגרים האחראיים ולא להשאיר את ילדינו מופקרים לסכנות. אני קוראת לכל הורה שמבין שאי אפשר לשבת בחיבוק ידיים ואי אפשר לישון בשקט כשהילדים מבלים להצטרף לסיירות ההורים. הסיירת מופעלת מטעם הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול והמתנדבים מקבלים הכשרה וליווי מקצועיים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות