fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפט גולמי דלף במהלך עבודות הפינוי של צינורות הדלק הישנים של תש"ן

חברת תש"ן הוציאה השבוע מהים את צינור הנפט הגולמי הישן ביותר שהוטמן מול חוף קרית חיים ובמהלך הפעילות דלפה ממנו "כמות מזערית" כהגדת תש"ן של נפט גולמי.

על פי הנחיית המשרד להגנת הסביבה עוסקת תש"ן (תשתיות נפט ואנרגיה) כבר מלפני עשרה חודשים בהוצאת צינורות מיקשר ימיים ישנים ששימשו להובלת נפט, חלקם מתקופת המנדט הבריטי. כיום מהווים הצינורות מקור לפגיעה בסביבה הימית ולזיהומי שמן במפרץ חיפה.

הוצאת צינור הדלק השבוע מול חוף קרית חיים. צילום: דורון גולן
הוצאת צינור הדלק השבוע מול חוף קרית חיים. צילום: דורון גולן

השבוע, מול חוף "יהודית נאות" בחוף קרית חיים, הוצא הצינור הישן "מיקשר 2" ועוד טרם לכך היה ידוע כי הוא מלא בדלק בנפט גולמי ישן ולכן יש להיערך מראש למצב של דליפת דלק. סמוך לנקודת העבודה הוצב בים חוסם ייעודי שתפקידו ללכוד את הנפט ולמנוע את התפשטותו במים ובחוף הוצב ציוד הנדסי כבד לאסוף את החול המזוהם.

ואכן, במהלך עבודות הפינוי שמתבצעת באמצעות דוברה ועליה מנוף ענק, דלף נפט גולמי מצינור "מיקשר 2"  ומתש"ן נמסר כי העבודות במשטח נערכו מלכתחילה עם ציוד וחסמים מיוחדים מכיוון שהיה חשש לדליפת נפט. לדברי תש"ן מדובר ב"כמות מזערית" שהייתה בתוך הצנור עצמו ושרידים ממנה הגיעו לחוף וטופלו.

בעקבות פנייה של עיריית חיפה למשרד להגנת הסביבה על מנת לקבל הסברים על שהתרחש, נמסר כי מדובר בפעילות שנשעית בהתאם לדרישה של המשרד להגנת הסביבה. לדברי המשרד, תש"ן אינה חוסכת משאבים על מנת להשלים את פינוי הצינורות הישנים עד סוף חודש אפריל הקרוב תוך טיפול בכל מקרה של זיהום שדולף מהצינורות הישנים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות