fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נטמנה בבית העלמין שבו עסקה בהתנדבות בטהרת נשים

מסעודה לוי מקרית ביאליק, דמות מוכרת בעיר, שהייתה הראשונה להנהיג את מסורת הבית הפתוח במימונה, הלכה לעולמה, בת 86. חתנה, אלי שושנה: "היא הייתה אישה צדיקה וצנועה"
חוותה אסונות בחייה. מסעודה לוי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
חוותה אסונות בחייה. מסעודה לוי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מסעודה לוי, שבמשך עשתה בהתנדבות את טהרת הנשים בבית העלמין בקרית ביאליק, הלכה בשבוע שעבר לעולמה בגיל 86. רבים ליוו אותה בדרכה האחרונה.

לוי הייתה דמות מאוד מוכרת בקרית ביאליק. היא הגיעה לעיר ממרוקו ב-1962. זמן קצר לאחר מכן נפטר בעלה, ועול הפרנסה של המשפחה נפל על כתפיה. במשך שנים היא עבדה בעבודות כפיים במשק בית. בקרית ביאליק מייחסים לה את היותה הראשונה שפתחה את ביתה לכל החוגגים מכל העדות במימונה.

חוותה אסונות בחייה. מסעודה לוי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
חוותה אסונות בחייה. מסעודה לוי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

במשך השנים עלו אל לוי לרגל נבחרי ציבור רבים, פוליטיקאים, אנשי עסקים ורבים מתושבי העיר שנהנו ממטעמי החג שהכינה. לפני כ-40 שנה, החלה לעבוד בהתנדבות באחת העבודות הקשות ביותר – טהרת נשים בבית העלמין בעיר. את התפקיד הזה היא מילאה באדיקות, ובמשך כל השנים לא סיפרה לאיש על מה שראו עיניה, כאשר ליוותה את הנשים בדרכן האחרונה.

במהלך חייה חוותה לוי אסונות אישיים. שני בניה נפטרו ממחלה, ואחת מנכדותיה נהרגה בתאונת דרכים. למרות זאת, היא המשיכה לשמור על אמונתה, שמחת החיים ומנהג הבית הפתוח במימונה.

לוי ביקשה לסיים את חייה בדירה בקומת קרקע, כדי שהמבקרים אותה לא ייאלצו לטפס במדרגות אל ביתה. היא אף ביקשה ממשפחה להניח לה למות באופן טבעי ולא לנסות ולבצע בה החייאה.

חתנה, אלי שושנה, סיפר השבוע: "היא הייתה אישה צדיקה וצנועה. כל חייה היא העניקה אהבה לכל מי שהיה סביבה. מבחינתה עבודת הטהרה הייתה מצווה חשובה מאין כמותה".

בהלווייתה שנערכה היה ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, בין נושאי האלונקה. יוסי אזריאל, עמירם מסס, ירון מזוז, תנ"צ יעקב שונה, אנשי חינוך ותושבי העיר ליוו אותה בדרכה האחרונה. לבקשתה, לוי הובאה לקבורה בבית העלמין בצור שלום, אותו בית העלמין שבו עסקה בהתנדבות בטהרת נשים. לוי הותירה אחריה ארבע בנות, שמונה נכדים ושמונה נינים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות