fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שפל בהתחלות בנייה משנת 2012

הבנייה בחוף אכזיב (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הבנייה בחוף אכזיב (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים המעידים על שפל בהתחלות הבניה שלא נראה כמותו משנת  2012. על פי נתוני האוצר מספר עסקאות הנדל"ן צנח ב ~9 אחוז בשנה.  על פי נתוני הלמ"ס כמות התחלות הבנייה ירדה ב- 4.6 אחוז כאשר כמות האוכלוסייה והביקוש לדירות עלתה .

ניר שמול (צילום: תומר פדר)
ניר שמול (צילום: תומר פדר)

ניר שמול מנכ"ל חברת שניר המשווקת פרויקטים בתחום המגורים ובתחום המסחרי: "בימים האחרונים אנו עדים לגל נוסף של פרסומים אודות ירידה בכמות העסקאות בדירות למגורים במשק , לצד עדכון דרמטי חשוב וראשוני על ירידה בהיקף התחלות הבנייה. במשך חודשים רבים אני טוען כי הנתונים המפורסמים הינם חלקיים בלבד ולא נותנים תמונה אמיתית למצבו האמיתי של שוק המגורים בישראל .

"העובדה שיש פחות עסקאות בשוק,  לא יכולה לעמוד כנתון בפני עצמו אלא חייבת להיות מדווחת עם הנתון של היקפי התחלות הבנייה.  במספר  התייחסויות קודמות שלי בנושא, הדגשתי כי אנו עדים בשוק לכמות הולכת ויורדת של התחלות בנייה,  וכמות קטנה מאוד של דירות שלא במחיר למשתכן.

מרבית השחקנים בשוק הדיור הינם משפרי הדיור שנאלצים מחודש לחודש לשלם מחיר גבוה יותר,  כי אין דירות.  אנו עדים בשוק כיום למצב המזכיר את ערב תוכנית מע"מ 0 כאשר העיתונים דיווחו חדשות לבקרים על ירידה בכמות העסקאות בשוק , וביום שנפלה הממשלה כל אלו שישבו על הגדר רצו לרכוש דירות והמחיר שוב עלה. מרבית הדירות בשוק שנמכרות היום הינם בתהליכי התחדשות עירונית פינוי בינוי או תמ"א 38 שלוקח זמן רב עד שתוכניות אלו מאושרות ויוצאות לשיווק. ברגע שהמדינה החליטה שכל המרכזים והקרקעות שלה מיועדות למחוסרי דיור וכל הזוכים במכרזים יהיו אלו שיציעו את המחיר הנמוך ביותר על הקרקע , היא גזרה גזירה על משפרי הדיור שיאלצו לקנות דירות במחירים יקרים יותר,  ועל המשקיעים שיעברו לרכוש נדלן בחו"ל או ימתינו על הגדר עד להתבהרות המצב –כלומר יצירת ביקושים גדולים שמביאים להתייקרות במחיר .

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות