fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוק השכירות בקריות: הצעירים לא מתפשרים

תחזית נדל"ן לחורף הקרוב: הצעירים עדיין יתקשו לצבור הון עצמי וישקיעו בדירות שכורות לטווח ארוך
יריד נדל"ן בקריון (יח"צ דניאלה ריינבנך)

סופת החורף שבא עלינו לטובה השבוע יש השפעה גם על שוק הנדל"ן. פעם היו סבורים שבחורף לא מתבצעות עסקאות מכר אך בועת הנדל"ן במדינה לא מאפשרת לרוכשים לשקוט על השמרים כשהמחירים מאמירים.

בשוק הנדל"ן בקריות, החורף יסמל את שנה של התחלות בנייה בקרקעות שהופשרו על ידי רשות מקרקעי ישראל ויצאו לשיווק כבר עכשיו במחירי פריסייל. לאחרונה נסגרו המכרזים האחרונים לשיווק בשכונת משכנות האמנים בקרית מוצקין על פי רפורמת מחיר למשתכן אשר אמורה להוזיל את מחירי הדירות על ידי הקבלנים ב-20 אחוז הנחה, אך בשוק הנדל"ן צופים שהכדאיות הכלכלית לא תצדיק מחיר דירה מתחת למיליון שקלים בשכונת יוקרה.

אודי ואייל שמול (צילום: רותם כבסה)
אודי ואייל שמול (צילום: רותם כבסה)

זכיין רימקס פמילי אודי שמול מסביר: "ברבעון הראשון של שנת 2016 נראה תחילת הבניה של המכרזים הגדולים שיצאו בקרית מוצקין ובהם 26 מגרשים עם 26 יזמים שונים כבמכרז האחרון כל יזם יכול לזכות במגרש אחד בלבד. מחיר למשתכן בקרית מוצקין על פי הבטחת הממשלה אמורה להביא 'בשורה חדשה', לאחר עיון בחוברת המכרז נראה כי ליזמים לא נשאר הרבה ברירות וכדי להצדיק את כלכליות הפרויקט והם יאלצו לתרגם את המחיר הנמוך לתמורה הסופית. החורף הזה, נמצא במגמה חיובית של התחדשות עירונית. יש פריחה של פרויקטים בתמ"א 38, והגשות היתרים אך בירוקרטיה והיעדר גוף אחיד ומקצועי – מאט ומסרבל את קצב פתרון הדיור הטוב ביותר שנוצר בעשור האחרון".

עוד מסביר שמול: "נמשיך לראות כבישים מוצפים בשלוליות שלא היו מביישות תקן אולימפי לשחייה ותשתיות ביוב לקויות שלמרות התירוצים המוצדקים בחלקם, עדיין לא מעודדים את בעלי דירות הקרקע והעסקים ברחובות הראשיים בקריות שסובלים מידי חורף".

לפינוק יש מחיר

בנוגע למפת השכירויות בקריות מסביר שמול כי נמשיך לראות את השוק מתרחב בעיקר על ידי שוכרים צעירים ללא הון עצמי מינימלי לרכישת דירה, אך באותה הנשימה גם אינם מוכנים להתפשר.

שמול: "בשונה ממרכז הארץ שהצעירים גרים בעיקר איפה שהם מוצאים דירות, לרוב בקומות גבוהות, ללא מעלית, אז בקריות  המצב שונה. שוכרים צעירים כבר לא מוכנים לשכור בקומות גבוהות, ללא מעלית, אינם מוכנים לשכור דירות לא משופצות, דירות "מפוצלות" שבהן יתרון כלכלי מעט, זוכות לנימה של ביקורת. הצעירים אינם מוכנים להתפשר על אזורים שנחשבים למרכזיים. אם פעם צעירים היו חותמים במקום על דירה שמוצאת חן בעיניהם, היום הם מחכים למצוא דירה שתענה לכל הצרכים ובעיקר  על הרצונות שלהם, אך לפינוק הזה יש מחיר".

עוד מסביר שמול כי לזוגות צעירים החיים בשכירות קשה לצבור הון עצמי והם אינם מאמינים לתוכניות ממשלה, להוזלת מחירי הדיור ולכן הביקוש הוא לדירה לשכירות למשך שנים רבות שכבר מזמן אינה מוגדרת כזמנית".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות