fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוכשים דירה? הגעתם למקום הנכון

עו"ד יהודה שוורץ (צילום: עצמי)
עו"ד יהודה שוורץ (צילום: עצמי)

רכישת דירה היא ללא ספק אחת הפעולות החשובות והמשמעויות ביותר בחיים, ולכן מומלץ ואף ראוי שאת ההליך ילווה עורך דין מקצועי ומנוסה המתמחה בתחום המקרקעין.

זיכרון דברים
במידה והבעתם עניין ברכישת דירה מסוימת, ובמידה וגיבשתם הסכמה בעל פה עם בעל הדירה או הנכס, הקפידו לחתום על זיכרון דברים אשר אם הוא נערך נכון ובליווי עורך דין הבקיא בתחום. זיכרון הדברים מהווה חוזה לכל דבר ועניין. חשיבות זיכרון הדברים נובעת מהעובדה שמוכר הדירה יכול להתחרט בדבר מכירת דירתו, או לחילופין, לסרב לקבל את הצעת הרכישה שלכם מכיוון שעומדת בפניו הצעת רכישה אטרקטיבית יותר מבחינתו. יש לזכור כי קיימים פרמטרים מסוימים אשר חייבים להיות במסגרת זיכרון הדברים על מנת שזה יהיה מחייב.

בדיקת הנכס
בכל חוזה רכישה מצוין סעיף המאשר כי הרוכש ביצע בדק בית ולא מצא בו כל פגם או נזק. בטרם חתימתכם על חוזה הרכישה הקפידו לבדוק האם הדירה אותה אתם מתכוונים לרכוש עומדת, בין השאר, בתנאים הבאים:  בדקו האם מי שמציג את עצמו כמוכר הדירה הוא האדם הרשום כבעל הנכס בטאבו, בדקו האם לא קיימות על הנכס זכויות צד שלישי (למעט משכנתא), בדקו האם לא הוטל על הנכס צו מניעה או הריסה, בדקו כי הנכס נבנה על פי חוק והאם ישנן חריגות בנייה על פי תב"ע (תכנית בניין ערים) והיבטים אלו ונוספים נבדקים עבורכם במסגרת ליווי רכישה מטעם עורך דין מקצועי המתמחה בדיני מקרקעין.

עריכת חוזה רכישה
חוזה רכישת דירה חייב להיערך על ידי עורך דין המתמקצע בתחום המקרקעין. בטרם חתימת החוזה על ידי עורך דין, מומלץ להגיע למספר החלטות משותפות בין הצד המוכר לצד הרוכש. החלטות אלו כוללות בין היתר: סיכום על עלות הנכס, מועד פינוי הדירה, אופן התשלום ומועדי התשלום, וכמו כן, סיכום בנוגע לפריטים ריהוט שונים ואלמנטים נוספים הנותרים בדירה.
כמו כן, מומלץ וראוי להפקיד את התשלום האחרון בגין רכישת הנכס בידי עורך הדין, וזאת על מנת להבטיח שהתשלום האחרון בגין העברת הבעלות על הנכס יתבצע אך ורק לאחר מסירת כל האישורים הנדרשים לצורך רישום הדירה על ידי הרוכש.

הכותב הוא עו"ד יהודה שוורץ מומחה למקרקעין ממשרד עורכי דין שוורץ-פוליטי בחיפה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות