fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: "לב העיר" החדש אושר בוועדה המחוזית

מבט אל רחבת ההתכנסות העירונית. לב העיר (הדמיה: בר לוי אדריכלים)

מתחם "לב העיר" החדש של קרית ביאליק אושר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. הוא ייבנה על שטח של כ-60 דונם ממערב לרחוב אצ"ל, מדרום לרחוב התל, ממזרח לרחוב חוגלה ומצפון לכביש 79. מדובר במרכז עירוני, שבו יוקמו מוסדות ציבור ראשיים כמו בית העירייה החדש, מרכז כנסים ומופעים עירוני, מרכז מסחרי ומתחמי מגורים. המקום יהווה את "שער העיר" החדש מהצד המזרחי.

התוכנית, שהוכנה על ידי האדריכל עדן בר, מציעה תכנון מחודש של מתחם גן החיות הישן, באופן שישתלב וישלים את שטחי הציבור, המסחר והשטחים הפתוחים הקיימים בסביבה. לשם כך, מציעה התוכנית שינוי לייעודי הקרקע הקיימים. במתחם מתוכננת הקמת 450 דירות, מהן 90 דירות קטנות. כמו כן התוכנית כוללת שטח של 85 אלף מ"ר לצורכי תעסוקה ומסחר ו-18.5 אלף מ"ר למבני ציבור.

מבט אל רחבת ההתכנסות העירונית. לב העיר (הדמיה: בר לוי אדריכלים)
מבט אל רחבת ההתכנסות העירונית. לב העיר (הדמיה: בר לוי אדריכלים)

בצפון המתחם יוקמו ארבעה בניינים של 33-25 קומות עבור מגורים ומסחר; במרכזו יוקמו שלושה מבנים של 31-23 קומות עבור משרדים ומסחר. בחלק הצפוני והמרכזי יוקמו בניינים עבור פונקציות מסחריות, שביניהם מרחב פתוח.

בחלקו הדרומי של המתחם יוקם אזור עבור פונקציות ציבוריות – בניין עירייה של תשע קומות, היכל תרבות, אמפי, מדרחוב ופיתוח עירוני עשיר ומעניין.

במרכז המתחם בין מבני המגורים למבני המשרדים יישאר ציר ירוק. את המתחם יחבר גשר בין פארק הבנים לאגם הנופש מצידו המזרחי.

ראש העירייה, אלי דוקורסקי: "התוכנית אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ובכוונת העירייה לקדמה במהירות. עיר הצומחת בצעדי ענק כמו קרית ביאליק זקוקה למרכז מודרני, חדשני ומזמין שיאפשר שילוב שימושים של תעסוקה, מסחר, מגורים, פנאי ונופש לרווחת התושבים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות