fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית אתא: 75 חנויות חתמו על חוזים בקניון שייבנה סמוך לאיקאה

המגה קניון, שנבנה בסמוך לאיקאה, צפוי להיפתח בעוד כשנה, ויכלול 137 חנויות שישתרעו על 30 אלף מ"ר. 4500 מ"ר השכירה חברת שופרסל
קניון שיכון ובינוי
בשורה צרכנית. הקניון (הדמיה: אדרדני אוחנה משרד משה צור אדריכלים)
קניון שיכון ובינוי
בשורה צרכנית. הקניון (הדמיה: אדרדני אוחנה משרד משה צור אדריכלים)

יותר מ-50 אחוזים מהחנויות בקניון שיכון ובינוי הנבנה בסמוך לאיקאה, הושכרו. המגה קניון, שנבנה בימים אלו וצפוי להיפתח באוגוסט 2014, יכלול 137 חנויות על שטח של 30 אלף מ"ר. מתוך 137 החנויות חתמה חברת שיכון ובינוי על חוזים עם 75 חנויות.

"מדובר בפרויקט מאוד יקר וחשוב. קירבנו את תושבי הצפון לאיקאה. מתוך החברות שחתמו על חוזה שכירות, ישנו עוגן של 4500 מ"ר שהשכירה חברת שופרסל. הבאנו את הפרויקט הזה כמודל חדש בארץ אבל מאוד מצליח בעולם", אומר סמנכ"ל שיכון ובינוי, אלירן דן.

לדברי דן, פרויקט הקניון הנבנה בצמידות לאיקאה על ידי חברת סולל בונה, מקבוצת שיכון ובינוי, הוא פרויקט שלא נראה בישראל. "מה שהבאנו לצפון זו צורה צרכנית חדשה, מודל שלא קיים בארץ ובגלל איקאה הוא הופך לעל אזורי ופונה לכל תושבי מטרופולין חיפה עד קרית שמונה, 1.8 מיליון תושבים. כל מערך התחבורה באזור השתנה והפרויקט הזה יושב על מחלף קריות, שזה מאוד משמעותי עבורנו", הוא אומר, "הפרויקט יושב בצומת דרכים מאוד נגיש שמאוד קל להגיע אליו. בשלב מאוחר יותר המחלף יתחבר למנהרות הכרמל וגם תושבי חיפה יוכלו להגיע בזריזות. אין הרבה פרויקטים על אזוריים בארץ, וכשהייתי בחו"ל הבנתי שאיקאה מביאה קונים ממרחק גדול וזה יתרון מאוד גדול. פעם, לבנות קניון גדול הייתה בשורה, אבל היום יש הרבה קניונים גדולים באזור כמו הקריון או הגרנד קניון, אבל כשבאים עם פרויקט בסדר גודל כזה, זו בשורה צרכנית".

 אלירן דן
אלירן דן צילום: סיון פארג'

בסך הכל הושכרו יותר מ-50 אחוז מכלל השטחים להשכרה בקניון, לא כולל איקאה. אם נחשב את איקאה במשוואה, הצליחה חברת שיכון ובינוי להשכיר 45 אלף מ"ר מתוך 60 אלף מ"ר מהפרויקט. בין החברות שכבר חתמו על חוזי שכירות עם הקניון: רנואר, סופר-פארם, קבוצת פוקס, בילבונג, סאקס, מגה ספורט, קפה גרג, קפה לנדוור, רולדין, קפה נאמן, מקדולנדס ואופטיקה הלפרין.

"כמו שאר הפרויקטים בעולם, איקאה ייפתח ראשון ב-11 במרץ 2014. מבחינת בנייה יותר קל לבנות אותו", מוסיף דן, "הצפי לפתיחת הקניון עצמו היא בחודש אוגוסט 2014. אנו רואים מה קורה בסביבה ומקבלים הרבה פניות מבעלי

שטחים באזור לשיתוף פעולה. אני חושב שאנחנו נותנים חווית קניות אחרת מכל מקום אחר, כולל קניון ביג הסמוך, אבל הפרויקט ייתן תנופת פיתוח מאוד חזקה. כל מרכז הכובד של הקניות בקריות יעבור לאזור הזה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות