fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יונה יהב: "מזדכים על האתוס הציוני בגלל שכיף בבראסרי"

ראש עיריית חיפה יונה יהב יוצא למתקפה על החלטת הולנת"ע לקדם היום שינוי תמ"א 35 ובינוי 90 אלף יחידות דיור בתל אביב
יונה יהב (צילום: אירוע בקליק)
יונה יהב (צילום: אירוע בקליק)
מאז ימי הבריטים לא ידעו מתחמים אלה אור. יונה יהב
יונה יהב (צילום: אירוע בקליק)

ראש עיריית חיפה יונה יהב יוצא למתקפה על החלטת הולנת"ע (ועדת המשתנה לתכנון נושאים תכנוניים עיקריים) לקדם היום שינוי תמ"א 35 ובינוי 90 אלף יחידות דיור בתל אביב. יהב: "בינת שוורץ, מנהל התכנון ויוצרי ההחלטה הזו מזדכים על האתוס הציוני באפסנאות. אני לא יכול לחשוב על סיבה אחת להעברת ההחלטה ולשבת עם החבר'ה ולאכול בריוש בבראסרי למיטב הבנתי, הוא לא תירוץ קביל".

התמ"א המחודשת, שינוי התמ"א 35, מעלה את מספר יחידות הדיור הצפויות באזור המרכז בעשורים הקרובים בעשרות אחוזים, ומוסיפה 90 אלף יחידות על הפוטנציאל התכנוני הקיים באזור.  כיום לפי תוכנית מתאר ארצית שאושרה  ב-2005, המדינה אמורה היתה לפתח ארבעה ערי מטרופולין – חיפה, באר שבע, ירושלים ותל אביב ואולם כעת פועל משרד הפנים לשינוי התכנית ולבנייה נמרצת באזור המרכז.

ההיצע התכנוני המעודכן כיום לאזור הוא תוספת של 180 אלף יחידות עד 2020; 330 אלף יחידות עד 2030; ו–550 אלף יחידות עד 2040. בהתאם לכך, בחודשים הקרובים צפוי אישור תוכנית מתאר מחוזית חדשה לאזור המרכז, ובמסגרתה יהפכו 18 אלף דונם, שרובם מוגדרים כיום כשטחים פתוחים, לשטחים בייעוד של בנייה – עם דגש על בנייה למגורים. גבולותיהם המוניציפליים של נתניה, רעננה, כפר יונה, ואף יישובים בעלי אופי כפרי כמו גן יבנה ובני עי"ש, יורחבו כך שלכל אחד מהם יסופחו מאות דונמים בייעוד בנייה.

בהחלטת הממשלה ממארס 2012, שבה נקבעו יעדי התכנון לפי מחוזות, ניתן לראות כי הם נוטים חזק לכיוון מחוזות תל אביב והמרכז. כך למשל, דרשה הממשלה כי ב–2012–2016 יתוכננו קרוב ל–50 אלף דירות במחוז המרכז וכ–35 אלף דירות במחוז תל אביב, לעומת 21 אלף דירות במחוז דרום, 23 אלף במחוז חיפה ו–30 אלף דירות במחוז צפון. אלא שכעת נראה כי יעדי התכנון במרכז הארץ אף עולים על דרישות אלה. בנוסף, מתוכננות דירות רבות לקום על בסיס פינוי בסיסי צה"ל במרכז.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות