fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הערכה: דירה במחיר למשתכן תעלה עוד 200 אלף שקלים נוספים

מגורים בכרמיאל לפי מחיר למשתכן (צילום: עיריית כרמיאל)
מגורים בכרמיאל לפי מחיר למשתכן (צילום: עיריית כרמיאל)

 

מחיר למשתכן הוא הבשורה האחרונה של משרד האוצר להוזלת מחירי הדיור ולהנגשת דירות לזוגות צעירים. בקרית מוצקין מתכננים לבנות 950 יח"ד בפרויקט בשכונת כורדני.  בבסיס הרעיון, הקבלנים זוכים במכרזי רמ"י בעלויות בניה נמוכות והרוכשים זוכים בפרויקטים ייעודים בדירות מוזלות בהנחה של עד 30% ממחיר השוק כשמפרט הדירה בסיסי ביותר באופן שרחוק בהרבה מהסטנדרט הניתן על ידי קבלנים בפרויקטים "רגילים" שנמצאים בשיווק, כך מסבירה גילי אלפי מעצבת פנים.

 דיירים אינם מבינים כי כל שינוי בדירה שיבצעו ינוע בין 50 עד 200 אל שקלים לאור העובדה כי מפרט הדירה נמוך מאד. למשל מטבח סטנדרט הינו באורך של כ- 8 מ"ר לפחות בעוד שבמחיר למשתכן יינתן מטבח של 4.5 מ"ר. עלות הגדלת המטבח תעלה לרוכשים כ- 5,000 שקלים כשמדובר באותם חומרים שמופיעים במחיר למשתכן. בנוסף במפרט הרוכשים לא מקבלים מטבח עם הכנה לתנור שזה משהו בסיסי ביותר בכל מפרט דירה, ויהיה על הרוכשים לקחת בחשבון שקודם כל יהיה עליהם לשנות את כל מתווה המטבח כך שיהיה אפשר להכניס מדובר בעלות של כ- 30 אלף שקלים, תריסים, אמבטיות, ריצוף.

לדברי רועי אוליניק, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת אפי קפיטל, שתקים במשותף עם חברת אורתם מליבו פרויקט מחיר למשתכן במתחם כורדני המפרטים במסגרת התכנית אכן בסיסיים, אך נותנים מענה טוב ומכובד לזוג צעיר בתחילת דרכו שאין בידיו הון עצמי מספיק לדירה ברמת גימור גבוהה יותר.
"עצם העובדה שלא ניתן להכניס שינויים לפני קבלת הדירה תאפשר גם את העמידה בלוחות זמנים קצרים במיוחד כפי שהוגדרו על ידי משרד האוצר במסגרת המכרז ויקצרו את הדרך לדירה הנכספת. בסופו של דבר המוצר הסופי נותן נקודת פתיחה מצוינת לזוג צעיר בתחילת דרכו,  שאם יחפוץ בכך בהמשך הדרך יוכל לשדרג את הדירה כראות עיניו".

גילי אלפי צילום: יח"צ
גילי אלפי צילום: יח"צ

עוד מוסיפה אלפי: "מאחר שהמפרט נמוך מאוד אני צופה שהרבה רוכשים יבקשו לבצע שינויים ושדרוגים בדירות כפי שנהוג לעשות בהרבה מאוד מקרים. מעבר לכך רוכשי מחיר למשתכן יתבקשו לשאת בעלויות נוספות מאחר שלא יהיה באפשרותם של הרוכשים לבצע את השינויים לפני קבלת המפתח בדירה, אלא יהיה עליהם לבצעם באופן עצמאי רק לאחר קבלת החזקה בדירה, ואז יהיה עליהם להרוס הכל, לשנות מתווה ולבנות מחדש. מדובר בעלויות רבות מעבר לאלו שרוכשים בפרויקטים רגילים צריכים לשאת בהן וכן בהרבה מאוד כאב ראש. למעשה עיון במפרט דירה המשווקת במחיר למשתכן מגלה. בשורה תחתונה – עיון במפרט מחיר למשתכן מגלה כי ביצוע שינויים שנחשבים קלים ביותר בפרויקטים רגילים, יגררו אחריהם עלויות רבות לזוג הצעיר לאחר מכן".

מגורים בכרמיאל לפי מחיר למשתכן (צילום: עיריית כרמיאל)
מגורים בכרמיאל לפי מחיר למשתכן (צילום: עיריית כרמיאל)

" הרבה מאוד רוכשים שיזכו בהגרלות מחיר למשתכן אמנם יחסכו סכום של 30% ממחיר דירה בשוק אך הם לא מביאים בחשבון את עלויות השינויים והשדרוגים שבסופו של דבר יכולות לנוע בין 50,000 אלף שקל ועד ל- 200,000 אלף שקל עבור משפחה ממוצעת כשהכל תלוי כמובן בעבודות שיבחרו לעשות ובדרוגים שייבחרו. עם זאת לדעתי במקום לגרור את הרוכשים לעלויות מיותרות צריך לאפשר להם לבצע שינויי דיירים לפני קבלת המפתח ולא לקחת מהם את הזכות הבסיסית להתאים את הדירה לצרכיהם, שכן ביצוע השינויים יחסוך מהם כספים רבים ועלויות שיחולו עליהם כשירצו להתאים את הדירה לצרכיהם לאחר קבלת הדירה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות