fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החלו העבודות להקמת גשר להולכי רגל באוניברסיטת חיפה

עלות הקמת הגשר מוערכת בכשלושה מיליון שקלים. העבודות צפויות להימשך כשישה חודשים
הדמייה גשר הולכי רגל אוניברסיטה
הדמייה גשר הולכי רגל אוניברסיטה (קרדיט הדמיה: מילר-בלום תכנון סביבתי בע"מ)

חברת "יפה נוף", תחל בימים הקרובים בעבודות להקמת גשר להולכי רגל שיחבר בין אוניברסיטת חיפה לחניוני פארק הכרמל בהם מאות מקומות חניה המשמשים את הסטודנטים. עלות הקמת הגשר מוערכת בכשלושה  מיליון שקלים שימומנו על ידי עיריית חיפה, בשיתוף אוניברסיטת חיפה ואגודת הסטודנטים.  ראש העירייה יונה יהב, נענה לבקשת אגודת הסטודנטים להקמת הגשר שיאפשר מעבר בטוח מעל לשדרות אבא חושי.

הגשר יוקם בקרבת הבניין ע"ש ג'ייקובס באוניברסיטה לפארק הכרמל ובהמשכו יוכשרו גרמי מדרגות ושביל הליכה לחניונים. איליה יוריסט, מהנדס הבניה הראשי בחברת יפה נוף, מסר כי תכנון הגשר הושלם על פי הנחיית ראש העיר. החברה קיבלה היתר בניה והחלה בהתארגנות לביצוע העבודות. במקביל הוגשו בקשות להוצאת אישורי חפירה לתאום מערכות משק תת קרקעי והסדרי תנועה. מיד עם קבלת האישורים יחלו העבודות להקמת הגשר אשר צפויות להמשך כשישה חודשים. עבודות ההנדסה האזרחית יכללו עבודות בטון יצוק באתר, בטון טרום לקורות הגשר וקונסטרוקציות פלדה להקמת המבנה.

הדמייה גשר הולכי רגל אוניברסיטה
הדמייה גשר הולכי רגל אוניברסיטה (קרדיט הדמיה: מילר-בלום תכנון סביבתי בע"מ)

עיצוב הגשר הייחודי הינו של משרד מילר-בלום תכנון סביבתי בע"מ. אורכו של הגשר יהיה 50 מטר. משקל הגשר מוערך בכ-200 טון והוא יכלול תאורת L.E.D חסכונית המותאמת לסביבת הגשר. העיצוב נבחר מבין מספר חלופות שהוגשו על ידי החברה המתכננת ואושרה על ידי רשות הטבע והגנים כחלופה העיצובית המתמזגת והמתאימה ביותר לשקפיי הנוף והטבע של פארק הכרמל.

בנוסף למעבר סטודנטים ישמש הגשר גם כנקודת עצירה ומוקד תצפית למטיילים. לצורך כך, יוכשר בקצה הגשר מצפור מעגלי ממנו ניתן יהיה להשקיף על הנוף המרהיב של הכרמל וחופי הים הדרומיים של חיפה. סטודנטים ומבקרים בעלי מוגבלויות יוכלו להמשיך ולהחנות באופן חופשי ומסודר ברחבי הקמפוס.

אגודת הסטודנטים מתחייבת כי תבחן אפשרויות נוספות כדי לצמצם את הסכנות בכביש 672. יו"ר אגודת הסטודנטים אוניברסיטת חיפה, יוסי מזרחי: "הבעיה הבטיחותית החמורה מוכרת לכל הנוגעים בדבר כבר שנים רבות. בכביש זה אירעו במהלך השנים כ-90 תאונות הן בשעות היום והן בשעות הערב, אנו שמחים כי בעקבות המחאה שהובלנו וגיוס התרומה של מיליון שקלים שהיוותה תמריץ לתהליך נמצא פתרון לאחת הסכנות הקשות בחיפה. ההישג הזה הינו הוכחה לכך שמעורבות של סטודנטים בקהילה היא דבר שתורם לעיר"

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות