fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גלריה חדשה לאירועים בקריות הוקמה בעלות של 5 מליון שקלים

עיצוב מודרני. גלריה 279 (צילום: יפית בשבקין)
עיצוב מודרני. גלריה 279 (צילום: יפית בשבקין)

בשדרות ההסתדרות 279, סמוך לצומת קריית אתא,  הוקם לארונה בית אירועים חדש וייחודי בשם גלריה 279, המשלב גלריית אמנות עם אולם אירועים. הגלריה משתרעת על פני  500 מ"ר בנוי,  ובצמוד חצר ענקית באותו הגודל. מעברל אירועים גלריה 279 מיועדת לבית להופעות חיות ולכן נמבנתה רחבת ריקודים.  המקום מכיל עד 400 איש. 

  גלריה 279 הוקמה על מבנה ישן שהוקם בשנות ה60 ושימש כמחסן וכהאנגר מוסך. עד לאחרונה, שימש כמחסן לחברת 'הפיראט האדום'. לאחר שעבר מתיחת פנים רצינית בעלות של כ-5 מיליון שקלים, שוכנת בו גלריה 279 שקרויה על הכתובת המדויקת של המתחם.  הגרליה מעוצבת בקווים מודרניים, נקיים בהשראת האמן ההולנדי: פיט מונדריאן, ממייסדי המודרניזם.

בעלי הגרליה מאור לוי בקיא בקונספט אירועי בוטיק,  לשעבר בעליה של 'גלריה בכפר' בכפר ביאליק מסביר כי  המעבר מגלריה בכפר לגלריה 279 נעשתה מתוך מחשבה להתחדש, להתרחב ולהביא משהו אחר לאנשים באזור הקריות.

גלרייה 279 (צילום: יפית בשבקין)
גלרייה 279 (צילום: יפית בשבקין)

 

לפני. האנגר ומחסן נטוש (צילום יפית השבקין)
לפני. האנגר ומחסן נטוש (צילום יפית בשבקין)

 

עיצוב מודרני. גלריה 279 (צילום: יפית בשבקין)
עיצוב מודרני. גלריה 279 (צילום: יפית בשבקין)

"לאחר תקופה של כעשור בגלריה בכפר, עלתה המחשבה ליצור משהו מרענן, אך יחד עם זאת ברוח האווירה שאורחינו מגלריה בכפר כה אוהבים. גם כאשר חיפשנו מקום נגיש יותר ובעל אופי דינמי שיאפשר פעילות חדשה, ידענו לשמור על אווירה אינטימית ונעימה בחלל הפנימי". עוד הוסיף לוי כי הבחירה בצבעי היסוד וקונטור שחור למסגרת הדלתות מבטאת את המינימליזם והפשטה, ומדגישה את היופי בחלל הפנימי. למעשה, החלל הפנימי נראה כלופט חסר קירות ומחיצות פנימיות המוקף בגן קסום. מעטפת הגן הינה רצף דמויות אנימטוריות המשוות מראה קליל ונעים בניגוד לחומרים הכבדים. בתוך הגן שולבו עצים לבנים הצומחים מעבר לגדר, ובין  הענפים הוכנסו את גופי התאורה המינימליסטיים.

בפנים חלל הגלריה, נשמר  הקו שאפיין את 'גלריה בכפר' ולכן כל הקירות עטופים ביצירות אומנות של אומנים מהארץ. לכל יצירה ניתנה מחשבה והתכוונות לערך מוסף בחוויה בכל אירוע ומפגש. השולחנות נבנו מגזעים עצומים של עצי זית עתיקים. השילוב בין אומנות אסתטיקה וחווית האורח מלווה את אותי כבר כ-15 שנה.

מעבר לכך, כשהמקום נבנה, ניתנה תשומת לב לרעיון התנועה והזרימה. בכל הקשור לתאורה, חשוב היה ליצור קשר ישיר בינה לבין המקום, ובהתאם לכך, כל גופי התאורה במקום הינם קוים דינמיים והמשכיים המשתנים בהתאם לסוג האירוע והמוסיקה. כמו-כן גם בגן כל גופי התאורה בעצים בעלי קו נקי ומודרני. לצד כל אלו, ניתנה פינה מיוחדת בבמת הגלריה עם נגיעה של עיצוב אוריינטלי והוכנסה ספה לאורך כל הקיר בצבעים חמים המזוהים עם תרבויות המזרח. היה חשוב לנו להביא משהו קצת אחר ושונה בנוף המקומי ממה שהתרגלנו עד כה"

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות