fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתיחות בין עיריית קרית ים לרוכלי השוק

שוק קרית ים. צילום: רותם כבסה
שוק קרית ים. צילום: רותם כבסה

חיכוכים אלימים בין סוחרי השוק בקרית ים לבין אנשי העירייה אירעו ביום שישי שעבר בעת שפקחי עיריית קרית ים ניסו למנוע מהסוחרים למכור את מרכולתם כפי שהם עושים מדי יום שישי.

שוק קרית ים מעולם לא היה שוק רשמי עם גיבוי של העירייה אולם הוא קיים כבר שנים רבות מאוד. השוק מחולק לרוכלים שמוכרים פירות וירקות, מוצרי בית ולבוש במחירים זולים כשבצידו השני מתקיים שוק של מוצרים יד שנייה מכל הסוגים. בשוק בקרית ים יכול כל אדם למכור מוצרים יד שנייה ובשנים האחרונות הוא הפך להיות אבן שואבת לחובבי היד השנייה בגלל המחירים הנמוכים. חובבי היד השנייה מגיעים אל השוק גם ממרכז הארץ ולעיתים קרובות ניתן לראות בשעות הבוקר המוקדמות של ימי שישי הסעות מאורגנות של קונים שמגיעים לשוק.

שוק קרית ים. צילום: רותם כבסה
שוק קרית ים. צילום: רותם כבסה

לפני כשנה העבירה העירייה את הסוחרים למיקומם הנוכחי, ברחוב גולדה מאיר, עקב עבודות תשתית להנחת קו ניקוז מרכזי ברחוב פנחס לבון, למשטח עפר במרחק כמה מאות מטרים. לתהליך זה קדם חלוקת עלוני מידע לסוחרים ולרוכלים על מנת שידעו מתי עליהם לעבור. בינתיים הסתבכו עבודות הנחת קו הניקוז והרחוב יפתח מחדש באיחור משוער של חמישה חודשים, בחודש ינואר הקרוב.

ביום שישי האחרון, בשעות הבוקר המוקדמות, הגיעו הרוכלים להציב את הדוכנים אולם נתקלו בפקחים של העירייה ובכלי עבודה כבדים שהוצבו במקום שמנעו מהם להכנס לשטח ולהתכונן לקראת אלפי הקונים שפוקדים את השוק מדי שישי. משיחות עם כמה מהרוכלים עולה כי בין הפקחים לרכוכלים התלהטו הרוחות ולמקום הוזעקו כוחות של השיטור העירוני והמשטרה ובשני מקרים לפחות אירעו גם תקריות אלימות קצרות שהובילו לעיכובם של שני רוכלים.

במקרה זה הודיעו הרוכלים כי הם אינם מתכוונים להתפנות ולספוג נזקים של מאות אלפי שקלים של סחורה שתרד לטימיון ואנשי העירייה קיבלו הוראה אפשר להם לקיים את השוק. לאחר כמה שעות, בסביבות השעה עשר בבוקר, חזרו פקחי העירייה לשוק והפעם חילקו עלונים לרוכלים שבהם נאמר כי עליהם לפנות את השטח ומהשבוע הנוכחי יתקיים השוק בשטח סמוך, כמאה מטרים מזרחית מהשטח הנוכחי.

מעיריית קרית ים נמסר: "על פי החלטת ראש העיר ובתיאום עם הסוחרים יעבור השוק החל מהשבוע למיקום חלופי לצורך הסדרת ליקויי הבטיחות במקום. עם סיום העבודות תפעל העירייה להקמתו של  מקום מוסדר לפעילות השוק בקרבת  מיקומו הארעי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות