fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מקום בלב

חמש נשים מקרית ביאליק פתחו במקלט בעיר את "מקום משלנו", המציע בגדים יד שנייה במחירים מצחיקים, אם בכלל, לצד פעילויות חברתיות שונות, והכל על טהרת ההתנדבות. תעשו כבוד לחיותה מאייר, איריס אזולאי, אורית לביא, רונית צרפתי ואתי יער
מימין: אתי יער, אורית לביא, חיותה מאייר, רונית צרפתי ואיריס אזולאי [צילום: שחף בוטבול]
"להגיע לכמה שיותר אנשים שזקוקים לנו". מימין: אתי יער, אורית לביא, חיותה מאייר, רונית צרפתי ואיריס אזולאי [צילום: שחף בוטבול]

 

חמש נשים מקרית ביאליק החליטו להרים פרויקט התנדבותי ראשון מסוגו הכולל חנות בגדים יד שנייה, המציע פריטים במחירים מצחקים, אם בכלל, ומועדון פעילויות. אם תשאלו אותן, ערכי הנתינה לא פסו מהחברה הישראלית ומאז פתחו את המועדון הן פוגשות יותר ויותר את ארץ ישראל היפה.

כשמגיעים לרחוב ציפורי בקרית ביאליק ונוסעים עד הסוף מוצאים מקלט ציבורי שלכאורה נראה כמו עוד מקלט. מבט נוסף מגלה שהמקלט הזה בכל זאת נראה קצת אחרת וכשנכנסים אליו שוכחים שבכלל מדובר במקלט ומגלים חנות בגדים, שאת קירותיה מעטרים מדפים עמוסים בפריטי לבוש ססגוניים. בפינות החדר מונחים נעליים ותיקים, המסודרים לפי קבוצות צבעים. במרכז החדר ניצב שולחן אליפטי ומסביבו כיסאות מעוצבים. חדר נוסף רחב ידיים משמש לפעילויות קהילתיות.

ברוכים הבאים למקום של חיותה מאייר, איריס אזולאי, אורית לביא, רונית צרפתי ואתי יער, שנקרא "מקום משלנו".

מימין: אתי יער, אורית לביא, חיותה מאייר, רונית צרפתי ואיריס אזולאי [צילום: שחף בוטבול]
"להגיע לכמה שיותר אנשים שזקוקים לנו". מימין: אתי יער, אורית לביא, חיותה מאייר, רונית צרפתי ואיריס אזולאי [צילום: שחף בוטבול]
רק בשבוע שעבר נערך במקום טקס קביעת מזוזה על ידי הרב פיני מרטון וכבר יש מי שמגיע ולאו דווקא כדי לרכוש יד שנייה. "יש אנשים שמגיעים לבקר", אומרת לביא, "יש אשה מבוגרת שמגיעה בבקרים עם המטפלת שלה, כדי לשתות איתנו תה ולפטפט קצת, יש אשה שרק ילדה, יש בחור שמטייל עם הכלב. כל מי שנכנס לפה ויוצא עם חיוך, אז הרווחנו".

צרפתי מספרת על בחורה שנכנסה יום אחד וסיפרה שלא הסתכלה על עצמה במראה כבר מספר שנים, כי נכנסה לדיכאון. "היא יצאה מפה עם חזייה ושתי שמלות, עם הבטחה לצבוע את השיעור, ולי היה סיפוק, כי היא יצאה עם חיוך. היה מפגש מאוד מרגש, החמאנו לה, הקשבנו לה, היא התחברה לפריטים, נכנסה שבר ויצאה אשה. אפשר במעט לצאת עם הרבה".

אבל יש מי שלא קיבלו אותם בברכה בתחילת התהליך ואלו דיירי הרחוב. מדובר ברחוב ללא מוצא עם מעט מאוד מקומות חנייה. הדיירים חששו שפתיחת המקלט תקשה עליהם עוד יותר. אז הן מבקשות להדגיש, שבאי "המקום שלנו" נדרשים להחנות את הרכבים בכביש הראשי הסמוך. בינתיים "המקום שלנו" פתוח בימי שני ורביעי בשעות הבוקר ואחר הצהרים ובקרוב הפעילות תורחב.

למאייר יש חזון אפילו יותר גדול. היא מסתכלת על עתיד העיר, שאמורה לקלוט לתוכה עשרות אלפי משפחות, כשייבנו השכונות החדשות. "החזון שלי הוא לגדול ובשלב שבו העיר תשלש את עצמה, נקבל מקום שיהיה ממש בית, זה מה שאני רואה בדמיון שלי. כשאני מציבה לעצמי מטרה, אני משתדלת להגיע אליה, וכולנו, בעלות יכולות גבוהות, כל אחת מאוד פעילה וכריזמטית בתחום שלה ואין סיבה שלא נצליח".

הכתבה המלאה ביום שישי הקרוב בהד הקריות והחל ממחר בערב, חמישי, במהדורה הדיגיטלית. לחצו כאן 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות