fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מנותקים המגלים הצטיינות בהתעלקות על עטיני התקציב של מדינת ישראל"

דברים קשים וחסרי תקדים של אלי דוקורסקי על סופרים ומשוררים שהודיעו שלא יגיעו לטקס פרס שרת התרבות שאמור היה להתקיים בקרית ביאליק אך בוטל
אלי דוקורסקי (צילום: דורון גולן)
אלי דוקורסקי (צילום: דורון גולן)

 

ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, מותח ביקורת על הסופרים והמשוררים, שסירבו להשתתף בטקס פרס שרת התרבות והספורט ליצירה ספרותית ישראלית לשנת תשע"ד_תשע"ה, שאמור היה להתקיים בשבוע הבא, לראשונה, בקרית ביאליק. משרד התרבות והספורט נאלץ לבטל את הטקס עקב מיעוט המשתתפים שאישרו את בואם.

דוקורסקי: ״הודעת רבים ממקבלי הפרס שלא יגיעו לטקס בקרית ביאליק, בצפון הארץ, מעידה על ניכור והתנשאות של אנשי מדינת תל אביב. אני רואה בכך את הזלזול שלהם בפריפריה הגיאוגרפית של המדינה ובתושבי האזורים המרוחקים ממרכז הארץ".

אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)
מדינת תל אביב. דוקורסקי (צילום: דורון גולן)

מרבית הסופרים הזוכים כבר קיבלו את הפרס הכספי בסך 826 אלף שקלים שנחלק בין 38 זוכים בחמש קטגוריות: משוררים בראשית דרכם, סופרים בראשית דרכם, הוצאת ספרי ביכורים, תרגום ועריכה. בטקס בקרית ביאליק הזוכים היו אמורים לקבל את תעודות ההוקרה .

דוקורסקי: ״אני מאוד מאוכזב מהתנהגותם של אותם סופרים ומשוררים, שאצו~רצו לקבל את הפרס הכספי, אך כשנדרשו להתנתק לרגע מהבועה התל אביבית, לעלות על כביש החוף צפונה, הם שכחו שהם חלק מהמדינה הזאת. ביטול הטקס עקב אי ההיענות של מקבלי הפרס להגיע לקרית ביאליק מחזק את טענותיה של שרת התרבות, מירי רגב, כלפי ההתנשאות והיוהרה של חלק מאנשי ה'תרבות'. השרה רגב צודקת, כי יש צורך לחזק את הפריפריה שמחוץ למדינת תל אביב ולתעדף אותה תקציבית".

קרית ביאליק נבחרה לארח את הטקס הארצי, לאחר שהשרה רגב נענתה לפנייתו של ראש העירייה דוקורסקי. ״שרת התרבות והספורט מירי רגב מיישמת את מדיניות הפנים לפריפריה למגינת לבם של חלק מאמני וסופרי ישראל, שמרגישים כי הבלעדיות על התרבות נלקחת מהם. צר לי, כי אותם מנותקים המגלים הצטיינות יתרה בהתעלקות על עטיני התקציב של מדינת ישראל, מסרבים להכיר במדינה ולצאת אל מרחביה כאשר הדבר כרוך בכיתות רגליהם אל מחוץ לבועה בהם חיים", אמר דוקורסקי.

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: "פרס השרה ליצירה ספרותית מוענק לסופרים מתוך הכרה בתרומתם של הסופרים החדשים והוותיקים לספרות העברית. טקס זה מתקיים אחת לשנה באופן רציף ולא התקיים בשנתיים האחרונות. היות שכספי הפרס לסופרים כבר הוענקו לפני כשנה החליט משרד התרבות לבטל את הטקס".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות