fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למכור, למכור, למכור

ניר דובדבני, פעם שחקן כדוריד וחבר מועצה והיום מנטור להצלחה עסקית, בטוח שכולנו מוכרים, כל הזמן, בכל מקום, ושרק אם נלמד את חוקי המשחק, מנהל הבנק עוד יחייך אלינו
ניר דובדבני
"כולם מוכרים משהו בכל רגע נתון". ניר דובדבני

את ניר דובדבני אני זוכרת מתקופת נעוריי, בעיקר ממגרשי הכדוריד עליהם היה דוהר פרא, משולח רסן למען מכבי מוצקין, בניסיונות להבקיע שערים ולהוסיף לקבוצה עוד נקודות. לכבוש עוד יעד ולקחת אליפות.

היום, 20 וכמה שנים אחרי, דובדבני, ששימש עד לא מזמן כחבר אופוזיציה במועצת העיר קרית מוצקין ובעברו הרחוק יותר ניהל רשת מכוני כושר ידועה, דוהר פרא ומנסה לסחוף אחריו המונים כמנטור להצלחה עסקית. הנער הוא אותו נער, מדי הקבוצה המיוזעים הוחלפו בחליפות יוקרתיות, המרץ אותו המרץ והוא שועט אל המטרה.

המגרש כבר לא אותו מגרש. במגרש הזה אין לינוליאום כדי לרכך נפילות. על המגרש הזה אין הנחות וכרטיסים צהובים. נפילה אחת על המגרש הלא נכון והשתהות גדולה מדי בדרך חזרה למעלה, תשאיר אותך הרבה מאחורי כולם ובהפסדים.

דובדבני, 38, חולק את חייו בין רמת השרון לקרית מוצקין. אל דירתו ברמת השרון הוא מגיע כשהוא נוסע לעבוד. עיקר עבודתו מתקיימת במרכז. שם יש לאנשים רמת תודעה אחרת לגמרי בכל הנוגע לכסף, למכירות ולהעצמה כלכלית.

ניר דובדבני
"אתה חייב להתאים לקצב של העולם החדש". דובדבני (צילום: טלי שיאצו)

העולם שינה תודעה

כשהוא במרכז הוא מלמד אנשים איך לעשות כסף, או יותר נכון – איך למכור, ולא לאנשי מכירות בלבד. לטענתו של דובדבני, כולנו מוכרים כל הזמן, וככל שנשכלל את כישורי המכירה שלנו, כך ניטיב עם החיים שלנו.

מה זאת אומרת כולנו מוכרים כל הזמן? אני כותבת, לא מוכרת.

"את מוכרת ועוד איך. את מוכרת את הכתבות שלך, את מוכרת את עצמך לבוס שלך במקום העבודה שלך. את מוכרת את עצמך לילדים שלך, את רוצה שעכשיו הם יילכו לישון והם לא רוצים, עכשיו את צריכה לבצע מכירה של הרעיון שהם כן הולכים לישון והם מצידם ינסו למכור לך רעיון אחר לגמרי.

"בן הזוג שלך רוצה לצאת לסרט ואת רוצה להישאר בבית, את צריכה למכור לו את ה'להישאר בבית'. מורים מוכרים את עצמם לתלמידים ולהורי התלמידים שלהם, רופאים מוכרים את עצמם לפציינטים שלהם. כולם מוכרים משהו בכל רגע נתון. עכשיו נשאלת השאלה, האם הם יודעים למכור את עצמם נכון".

מה זה אומר למכור את עצמנו נכון?

"בשביל לייצר במשחק הזה ניצחון אנחנו חייבים לייצר לעצמנו בידול.  פעם היה עורך דין אחד בכל רחוב בקריה. היום ברחוב אחד בקריה מרוכזים כל משרדי עורכי הדין. למי כדאי ללכת? במי כדאי לבחור?".

אז במי כדאי באמת לבחור?

"האמנות שלי היא ללמד שני דברים. א'. ליצור בידול. ב'. כשאתה כבר מגיע לנקודה של המכירה, לנצל את הממשק הזה עד תום, כי אם אתה לא, אז מישהו אחר כבר יעשה את זה ויעקוף אותך. אחרי התודעה באה מיומנות המכירה".

מה זו התודעה הזו?

ניר דובדבני בהרצאה
"כולם מוכרים משהו בכל רגע נתון". דובדבני (צילום: יח"צ)

"התודעה היא התפיסה, ההוויה שלנו. "עובדים, עובדים, עובדים, חוסכים, חוסכים, חוסכים, ופעם בשנה נוסעים לחו"ל. איכות החיים כשלעצמה היא לא רעה, אבל העולם בחוץ כבר מזמן במקום אחר. העולם בחוץ שינה תודעה.

ניר דובדבני נותן טיפים איך לעשות כסף.  מחר (שישי) בעיתון הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות