fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לילות לא שקטים בקרית חיים

לא באמת חשבתם שזה יעבור בשקט? חברת סיעה של לפר ביטון התפטרה וחזרה בה, אסיפת המורשון הראשונה נדחתה ועוד אין קואליציה. מאז הבחירות למורשון לפני כשבועיים אין רגע דל בוועד הכי עסוק בקריות
בחירות לוועד קרית חיים (צילום: דורון גולן)

מאז הבחירות לוועד קרית חיים לפני כשבועיים, עסוקים ראשי הסיעות בניסיונות להרכיב קואליציה. יעל לפר ביטון, שזכתה במרב הקולות, מיהרה לחתום, מיד לאחר היוודע התוצאות, על הסכם קואליציוני עם יו"ר סיעת "כן" שלמה אוחיון, מה שלא מנע משני ראשי הסיעות האחרות, קובי עירוני ואיציק פיטרמן, לנסות לשכנע את אוחיון להרכיב את הקואליציה איתם. עוד נודע, כי בשבוע האחרון, פוזרו הבטחות לחברי סיעתה של לפר ביטון, כדי שלא יצביעו עבורה באסיפת המורשון הראשונה, שאמורה הייתה להתכנס בשלישי השבוע, אך נדחתה.

אז מי יצליח להרכיב קואליציה? שמחת המנצחים בליל הבחירות (צילום: דורון גולן)
אז מי יצליח להרכיב קואליציה? שמחת המנצחים בליל הבחירות (צילום: דורון גולן)

בשבת האחרונה הודיעה חברה בסיעה של לפר ביטון, כי היא מתפטרת ומקימה סיעת יחיד. לפר ביטון שופכת אור: "ביקשתי ייעוץ מהיועצת המשפטית של הוועד, עו"ד אביה בן ארי, שבדקה את התפטרות החברה אל מול התקנון החדש. היא אמרה שקיימת הגבלה, לפיה רק ארבעה אנשים יכולים להקים סיעה במורשון. דבר שני, אם היא פורשת לפני כינוס המורשון, הפרישה היא מהסיעה, אבל היא לא יכולה להישאר חברת מורשון. המשמעות היא שהבא בתור אחריה ייכנס. כשהיא הבינה שזה לא מה שהיא רצתה להשיג, היא חזרה בא מההתפטרות".

לפר ביטון טוענת, כי פיטרמן ועירוני מנסים לשכנע את חברי הסיעות שלה ושל אוחיון לא להצביע עבורם באסיפת המורשון, ובכך להבטיח לעצמם רוב ולהקים קואליציה. "מופתעת אני כבר לא, כי קשה לי להיות מופתעת", היא אומרת, "אם לא הייתי מצליחה להרכיב קואליציה עם אחד מהם, הייתי אומרת יפה שלום, מאחלת בהצלחה והולכת הביתה. מה שהם עושים זה כל הזמן לגנוב קולות. הם פנו לחברי סיעה שלי והבטיחו הרים וגבעות".

איציק פיטרמן, מוטי בליצבלאו וקובי עירוני (צילום: דורון גולן)
איציק פיטרמן, מוטי בליצבלאו, קובי עירוני (צילום: דורון גולן)

יום לפני המועד המתוכנן לקיום הישיבה, שלח יו"ר הוועד הממונה עו"ד אביתר גושן מכתב לחברי המורשון שבו הוא מודיע, שבשל התפטרותה חברת הסיעה של לפר ביטון והחזרה בה, נוצר מצב של חוסר בהירות _ האם התפטרותה נכנסה לתוקף והאם היא יכולה לחזור בה, לכן האסיפה הראשונה של המורשון נדחית.

לפר ביטון: "אני חושבת שפיטרמן מנסה ליצור סחף, כדי שיהיה לו רוב".

מסיעתו של שלמה אוחיון נמסר בתגובה: "ההסכם הקואליציוני עם רשימתה של יעל לפר ביטון שריר וחי וקיים. כל מי שרץ לתפור חליפות לתפקיד יו"ר הוועד , חי בסרט ובפנטזיה. זה לא יקרה".

איציק פיטרמן מסר בתגובה: "מאוד הופתעתי שיום אחרי הבחירות, יעל לא פנתה אלינו, הסיעה הגדולה השנייה כדי להרכיב קואליציה. ידעתי שנחתם הסכם קואליציוני בינה לבין אוחיון ואיחדתי כוחות עם הגוש של קובי עירוני. תכננו להגיע לישיבת המורשון ביחד, ואין לנו קשר למהלך של בן זקן. פיצול הכוחות לא טוב לאף אחד. עד שיתכנס המורשון החדש, אפנה לראשי הסיעות ואנסה לבנות קואליציה יותר רחבה. אולי בסופו של דבר כולם יקבלו שכל ויפעלו לקואליציה רחבה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות