fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לט"ו באב: קוף אחרי בנאדם

לכבוד חג האהבה הצצנו אל מאחורי הקלעים של החי-פארק של מוצקין. לא תאמינו מה הולך שם, עם כל מעשי אהבה, החיזור, הבגידה, האכזבה ואפילו אהבה חד-מינית. אצל הפינגוונים, למשל, הליברליות חוגגת
אופיטה ורון
קרב על טריטוריה. אופיטה ורון (צילום: חי פארק מוצקין)

בחי-פארק בקרית מוצקין יש תמיד אקשן זוגי ומיני בין החיות. לקראת ט"ו באב החליטו בגן החיות לזווג את אופיטה שהגיעה בטיסה ישירה ממוסקבה, עם רון. מסתבר שגם לאורנג אוטנגים יש אגו בשמיים, ויממה אחרי הזיווג רון לא העיף ולו מבט קטן לעבר אופיטה הפגועה. אל דאגה, סוף טוב הכל טוב. האהבה ניצחה.

אופיטה ורון
קרב על טריטוריה. אופיטה ורון (צילום: חי פארק מוצקין)
רון האורנג- אוטן
חיזור גורלי. רון האורנג- אוטן (צילום: חי פארק מוצקין)

אופיטה, קופת אורנג אוטן, הגיעה בטיסה ישירה ממוסקבה, שם גדלה בביתם של מגדליה ואכלה איתם מאותה הצלחת. יש לה אחות תאומה, והשתיים הופיעו במחזמר רוסי מפורסם והפכו לכוכבות. היא ילדה שני גורים במהלך חייה ובגלל בעיות הורמונליות חשבו שלא תוכל ללדת שוב. בחי-פארק ישר חשבו על רון, האורנג אוטן הגאוותן שלא ממש מתיידד בקלות והחליטו לשדך לו את אופיטה.

אופיטה
אהבה ממבט שלישי. אופיטה בכלוב (צילום חי פארק מוצקין)

רכזת החינוך בחי~פארק, אסנת מעוז: "הם נפגשו בחדר השינה שלהם, התפתח משהו רומנטי והם הזדווגו. נראה היה שהשידוך הצליח, אבל כאשר אופיטה יצאה לחצר המשותפת, רון קיבל אותה בקריאות רמות ובצורה לא מכובדת. אופיטה נבהלה ולא יצאה החוצה. בינתיים היא מעדיפה להישאר בחדר הלינה ויוצאת לגיחות קצרצרות לחצר כדי לאכול".

למה הוא מתנהג אליה ככה?

"אלו מאבקי דומיננטיות. הוא מראה לה שהוא חזק יותר ושכל החצר היא שלו. היא מאוד מפוחדת, ואנחנו מקווים שהטראומה תעבור לה. אנחנו עדיין אופטימיים ומקווים שיהיה כאן סיפור אהבה".

בחי-פארק קיוו וקיבלו. ניחוחות ט"ו באב הגיעו לזוג האורנג אוטנגים, וביום שני הם נצפו מבלים ביחד ואף מזדווגים לעיני כל בחצר החיצונית.

הפינגווינים הכי ליברליים

אצל הפינגווינים בחי-פארק הליברליות חוגגת. למרות שיש שוויון מספרי בין הזכרים והנקבות, נוצרו ארבעה זוגות חד מיניים: פטרייה ובית"ר, צרפת ושמש, מעיין ומוש ואורנג' ויפת.

המטפלת האישית של הפינגווינים, הילה אביקסר: "זו תופעה די ידועה בטבע ובגן חיות זה יותר שכיח. בעבר הייתה בעיה של חוסר בזכרים אז הנקבות התחברו יחד. יש גם בני זוג רגילים: בני וברזיל, נעמה וג'ון, סגל ושמנה, שושולה וטרונצ'ו ועוד".

איך מתנהלת הזוגיות שלהם?

"החיזור נערך בחודש פברואר והם מאד קנאים לקן שלהם. תמיד אחד ישמור על הקן. בחיזור הזכר מנופף בכנפיו על הנקבה ומשמיע קולות של שירה. הם מאוד נאמנים, למעט תקופת הרבייה, שבה היה מחסור בזכרים ואז נרשמו חילופי זוגות. משלוח שהבאנו מוינה עם 6 זכרים לא שינה בהרבה את התמונה".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות