fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לוחמי האש חילצו נהג שמכוניתו הוצפה בגלל הגשם החזק

הצפות ברחוב חלוצי התעשייה, חורף 2018 | צילום: דוברות כבאות והצלה חוף
הצפות ברחוב חלוצי התעשייה, חורף 2018 | צילום: דוברות כבאות והצלה חוף

לוחמי אש חילצו הבוקר (ראשון) נהג רכב הסעות שנתקע עם מכוניתו במנהרה העוברת ברחוב חלוצי התעשייה עקב הצפה שנגרמה בגלל בגשם החזק שירד.

החל מהשעה חמש לפנות בוקר פעלו צוותים רבים של לוחמי אש מתחנת אזורית חיפה באירועי חילוץ והצלה רבים באזור מפרץ חיפה. דרמה של ממש התרחשה לפני זמן קצר במעבר התת קרקעי ברחוב חלוצי התעשייה במפרץ חיפה.  מפקד המשמרת, רשף אהוד בן עזרא, ציין כי רובם התרחשו באזור רחוב השיש, רחוב חלוצי התעשייה ורחוב יוליוס סימון. יצוין כי לפני שנתיים נהרג באותו מקום, בגלל הצפה, תושב קרית אתא שמרכבו הוצף במי גשמים.

צוות כיבוי מתחנת מפרץ הסמוכה, בראשות רס"ר אילון זינגר, אשר היה הראשון להגיע לזירה הבחין במצוקת הנהג, ומאחר וכל שניה עלולה הייתה גורלית, נרתם לחבל הצלה ועשה דרכו אל הנהג בשחייה. משחבר אליו העלה אותו אל גג הרכב והמתין יחד עד להגעת הסירה של יחידת החילוץ של רשות הכבאות. הלוחמים שעל הסירה העבירו את השניים בבטחה אל מחוץ למעבר.

חילוץ הנהג שנתקע בהצפות בחלוצי התעשייה. צילום: דוברות כב"א
חילוץ הנהג שנתקע בהצפות בחלוצי התעשייה. צילום: דוברות כב"א

הדרמטי שבהם היה אירוע ההצפה במעבר התת קרקעי ברחוב חלוצי התעשייה שבו הצילה תושייתם של לוחמי האש את חייו של נהג רכב הסעות אשר נלכד ברכבו כאשר מפלס המים הגיע עד לגג הרכב. הצוותים המשיכו לסרוק את תוואי המנהרה עוד זמן ממושך בכדי לשלול המצאות לכודים נוספים. במהלך הניקוז ועם ירידת מפלס המים נסרק הרכב שוב והתמונה נשארה בעינה.

נהג הרכב, אריה קליין, 70, מקרית אתא, עובד בהסעות מזה 46 שנה, פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה והוא סובל מהיפותרמיה. הוא סיפר לצוות הרפואי: "נלכדתי עם חגורת הבטיחות, לא הצלחתי להשתחרר ממנה והמים עלו. המים הגיעו עד הסנטר וידעתי שיש לי חמישה סנטימטרים לפני שאני טובע. ואז הכבאי הגיבור הגיע אלי בשחיה והצליח לחלץ אותי. לולא הכבאי הייתי מת עכשיו"

בצהרי היום הגיע לוחם האש, אילון זינגר, לבקר את קליין בבית החולים רמב"ם בחיפה ולדרוש בשלומו. קליין התרגש לראות את מי שהציל את חייו והשניים חיבקו אחד את השני.

אילון זינגר מבקר את אריה קליין בבית החולים רמב"ם. צילום: דוברות רמב"ם
אילון זינגר מבקר את אריה קליין בבית החולים רמב"ם. צילום: דוברות רמב"ם

ברשות הכבאות שבים וקוראים לציבור לנקוט משנה זהירות, להימנע מכניסה למקומות מוצפים, שלוליות, מעברי מים בהם מתקיימת זרימה וכיוצא באלה. בכל מקרה של מצוקה יש להזעיק את לוחמי האש במספר הטלפון 102.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות