fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לאחר 104 ימים בכלא הצבאי: שוחרר סרבן המצפון אדם רפאלוב מקרית מוצקין

אדם רפאלוב. צילום: יח"צ מסרבות
אדם רפאלוב. צילום: יח"צ מסרבות
אדם רפאלוב, 19, מקרית מוצקין, הגיע לראשונה ללשכת הגיוס לפני כחצי שנה, והצהיר כי אינו מתכוון להתגייס לצבא בשל מדיניות הכיבוש. מאז הוא נכלא בשמונה תקופות כליאה שונות לעונש מצטבר של 104 ימי מחבוש. ביום שלישי הוא קיבל פטור מוועדת אי-התאמה תחת הסעיף ״התנהגות רעה וחמורה״.
רפאלוב מלווה על-ידי ״מסרבות״, רשת סרבנות פוליטית המחברת מכתבים, יוזמות וקבוצות סירוב מהשנים האחרונות לפעולה משותפת. הרשת תומכת בסרבני וסרבניות מצפון הבוחרות שלא להתגייס למה שמכונה על ידה "צבא הכיבוש", תוך מודעות והתייחסות להיבטים המגדריים שמביא עימו גיוס החובה לחברה הישראלית. הרשת פועלת בשיתוף ובסיוע תנועת ״יש גבול״.
אדם רפאלוב. צילום: יח"צ מסרבות
אדם רפאלוב. צילום: יח"צ מסרבות
לדברי "מסרבות", רפאלוב לא היה מעולם פעיל פוליטי לפני כן, והסביבה ממנה הגיע אינה קרובה להשקופתיו. חרף כל אלה הוא בחר שלא להתגייס, להכריז את כוונתו לסרב, ולשלם את המחיר שבשל כך – תקופת כליאה ממושכת. בכלא הצבאי הוא פגש את סרבן המצפון הלל גרמי, דרכו נחשף רפאלוב לפעילות רשת מסרבות ולהתארגנויות פוליטיות נגד הכיבוש.
עם צאתו מהכלא אמר רפאלוב: ״שמח שהלכתי אחר צו מצפוני וסירבתי לקחת חלק בכיבוש ובמעגל האלימות. אמנם נשלל ממני החופש בחצי השנה האחרונה, אך מהפלסטינים נשללות זכויות אדם כבר למעלה מחמישים שנים. המאבק שלי להשגת פטור מהצבא הסתיים, אך המאבק למען חופש ושוויון לכל בני האדם בין הירדן לים ממשיך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות