fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כללית במהלך ראשון מסוגו בארץ, בדיקות תפקידי נשימה בבית

ביקורי בית לביצוע בדיקות ספירומטריה. צילום: דוברות כללית
ביקורי בית לביצוע בדיקות ספירומטריה. צילום: דוברות כללית

תחלואת הריאות במחוז חיפה וגליל מערבי גבוהה במיוחד, ככל הנראה בשל השילוב של זיהום אוויר ואוכלוסיות עם מספר גדול של מעשנים, בעיקר בקרב האוכלוסייה הערבית. בשל החשיבות שבאיתור מוקדם של מחלות ריאה, יזמו במחוז חיפה וגליל מערבי של כללית מהלך ייחודי ברמה ארצית, שבו יוצא צוות של כללית עם מכשיר נייד, שנרכש במיוחד  לשם כך, אל בתיהם של חולים בסיכון למחלת ריאות אשר מתקשים להגיע לבדיקה, בשל היותם מרותקים לביתם ונמצאים בסיכון למחלת ריאה.

בנוסף, מגיע צוות הבדיקות הנייד למרפאות ברחבי המחוז, בעיקר בישובים מרוחקים במטרה להנגיש בדיקות תפקודי נשימה – ספירומטריה לחולים בסיכון, שמתקשים להגיע למרפאת הריאות, בסמוך למקום מגוריהם. כאמור, לקראת הפעלת תוכנית הנגשת הבדיקות, רכשה כללית מכשור נייד חדיש לבדיקות תפקודי נשימה והוכשרו צוותים המיומנים בביצועה. זאת בנוסף על השירות שניתן במרפאה הגדולה לתפקודי ריאות ברח' הגפן בחיפה, בניהולו של פרופ' יוחאי אדיר. כבר בימים הראשונים לתחילת הפרוייקט נערכו למעלה מ-40 ביקורי בית אצל מטופלי כללית במתגוררים בכל רחבי מחוז חיפה וגליל מערבי.

ד"ר מוחמד חטיב, מומחה ברפואת המשפחה ורכז האיכות המחוזי מההנהלה הרפואית של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, מסביר: חסמת הריאות -COPD , היא מחלת ריאות כרונית, המאופיינת בהיצרות קבועה של דרכי האוויר, כאשר חשיפה לעישון ואויר מזוהם מהווים גורם סיכון לתחלואה זו. אבחנה מוקדמת חיונית למניעת החמרה של המחלה על ידי הימנעות מגורמי הסיכון ומתן טיפול הולם, המסייע בבלימה של מהלך ההחמרה המואצת בתפקודי הריאה, תוך שיפור סיבולת גופנית.

בדיקת תפקודי הריאות – ספירומטריה היא הבדיקה באמצעותה מאבחנים את חסמת הריאות  וכן ניתן לבצע באמצעותה הערכה של חומרת ההפרעה החסימתית, המהווה גורם מנבא להתלקחויות תכופות ולתוצאים גרועים של המחלה בעתיד. כמו כן, מבוצע באמצעותה ניטור המחלה. מכאן החשיבות הרבה ביוזמה זו של הבאת הבדיקה אל מטופלים המוגדרים כנמצאים בסיכון.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות