fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כאילו שאני נמצאת בתוך חלום"

סיגל מאור. צילום: דורון גולן
סיגל מאור. צילום: דורון גולן

זה היה קשה, מאוד קשה, למצוא אישה מהקריות שרוכבת על אופנוע כבד, אולם בסופו של דבר, נמצאה סיגל מאור, 39, שרוכבת על אופנוע שרבים אחרים חוששים בכלל להתקרב אליו וכשהיא מסירה את הקסדה ומחייכת, ניתן להבין עד כמה גדולה האהבה בינה לבין עולם האופנועים וכפי שהיא מכנה זאת "חיידק שנכנס בי עמוק".

סיגל מאור. צילום: דורון גולן
סיגל מאור. צילום: דורון גולן

"אחרי שהשתחררתי מהצבא היה לי חבר עם אופנוע והייתי יוצאת איתו לרכיבות בתור המורכבת על המושב האחורי. כבר אז החיידק התחיל להתעורר ועשיתי רישיון רכיבה אבל לא היה לי אופנוע" מספרת מאור "אחרי שנפרדנו קניתי את האופנוע הראשון. בהתחלה ממש התרגשתי ופחדתי כשרכבתי, פחדתי לעשות שטויות. לאט לאט התחברתי לאופנוע עד שהוא הפך להיות חלק ממני וגיליתי כמה זה מדהים ומטריף והחיידק נכנס בי עמוק יותר".

ככל שרכבה ועלתה ברמת הרכיבה גילתה מאור שיש עוד חלומות לשאוף אליהם והיא החליטה להגשים לפחות כמה. היא השתתפה בטיול רכיבה של שבוע באירופה "ואחר כך הבנתי שאין שום דבר שיכול לעצור את החיידק הזה", עשתה קורס רכיבת מירוץ ביוון "כי זה חשוב ללמוד איך לרכוב נכון וזה היה כל כך מרגש. זו תחושה עילאית לרכוב במסלול מירוצים עם אופנוע ספורט ולגלות את המגבלות שלך ושל האופנוע".

סיגל מאור. צילום: דורון גולן
סיגל מאור. צילום: דורון גולן

"כשיוצאים לרכיבה שוכחים את הכל" מספרת מאור "אני נכנסת למצב אחר של ריכוז וכל מה שהיה כל השבוע בעבודה, בחיים, הכל נשאר מאחור. לפעמים תוך כדי רכיבה, יש מצבים שאני אומרת לעצמי שאני לא מאמינה שאני רוכבת, זה כאילו שאני נמצאת בתוך חלום. ביום-יום אני רק מחכה לרגע שבו אוכל לעלות על האופנוע ולצאת לרכיבה. היום כשאני רוכבת אני גם אוהבת לראות את מה שקורה סביבי, פשוט לרכוב בתוך הנוף ולהרגיש את החיבור מצד אחד ומצד שני להגיע לכל מיני קטעים של כבישים מפותלים ולעשות השכבות עם האופנוע, זה הכי כייף".

סיגל מאור. צילום: דורון גולן
סיגל מאור. צילום: דורון גולן

מאור מספרת שרוב התגובות שבהן היא נתקלת הן תגובות חיוביות "נהגים מנפנפים עם היד, מסמנים לי "כל הכבוד" ומחמיאים". דווקא בקרב הרוכבים הגברים מתברר שיש כאלו שעדיין קשה להם לפרגן לאישה שיודעת לרכוב טוב מהם "יש את אלו שקשה להם לפרגן, תמיד יש להם משהו להעיר אבל זה כבר לא מטריד אותי".

את המחסור החמור או למעשה היעדרותן הכמעט מוחלטת של נשים בעולם האופנועים בעיקר בצפון, מסבירה מאור בכך "יש הרבה נשים שאוהבות אופנועים אבל הן חוששות מהסכנה כי בסופו של דבר זה כלי שיותר חשוף לסכנות ממכונית. נשים, בדרך כלל, מחזיקות את המשפחה ודואגות לילדים וכלי כזה הוא יקר לקנייה ואחזקה וקשה במקביל גם לפרנס משפחה, זה לא פשוט".

כיום רוכבת מאור על אופנוע סוזוקי GSXS  בנפח 1000 סמ"ק מה שאומר לנהגי הליסינג במזדה-טויוטה-פורד של העבודה, אל תנסו לעשות עליה רושם ברמזורים, כי האופנוע שלה משחרר לאוויר העולם כוח של 144 סוסים  ועד שתספיקו לפתוח את החלון החשמלי שלכם היא כבר תיעלם באופק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות