fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יהב נגד הרחבת בז"ן: "יד ימין של הממשלה לא יודעת מיד שמאל"

ראש עיריית חיפה יונה יהב יוצא נגד ההחלטה של ועדת הערר שאישרה את התוכנית להרחבת מתקני הייצור של בז"ן
"עיריית חיפה מתנגדת בכל תוקף למהלכים המתוכננים". בתי הזיקוק (צילום: אבישג שאר ישוב)
"עיריית חיפה מתנגדת בכל תוקף למהלכים המתוכננים". בתי הזיקוק (צילום: אבישג שאר ישוב)

ראש עיריית חיפה יונה יהב הורה ליועץ המשפטי של העירייה להגיש לאלתר עתירה לביטול ההחלטה לאשר את הרחבת בז"ן. זאת לאחר שביום חמישי שעבר הודיעה ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, כי החליטה לאשר את התוכנית להרחבת מתקני הייצור במתחם בז"ן. מיד עם קבלת ההחלטה של הוועדה הודיעה עיריית חיפה כי איננה מקבלת את רוע הגזירה וכי בכוונתה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה, הן הציבוריים והן המשפטיים, על מנת לבטל אותה.

יחד עם ההחלטה לאשר את הרחבת בז"ן, שמשמעותה הגדלת הנפח של מתקני זיקוק חדשים ביותר מ~8 מיליון מ"ק, התקבלה גם ההחלטה המאפשרת להקים באתר קרקעות הצפון חוות מכלים חדשות בנפח אחסון כולל של 1.28 מיליון מ"ק, המיועדים, כך על פי הטענה, להעתקות חוות הגז הישנות, ביניהם גם החווה מקרית חיים.

הגדלת הנפח של מתקני זיקוק חדשים. בתי הזיקוק (צילום: אבישג שאר ישוב)
הגדלת הנפח של מתקני זיקוק חדשים. בתי הזיקוק (צילום: אבישג שאר ישוב)

ועדת הערר הארצית אף קיבלה את עמדתה של חברת תשתיות נפט ואנרגיה (תש"ן) ופטרה אותה מאחריותה להגדלת הזיהום בגדר המתחם הפטרוכימי החדש בקרקעות הצפון. בכך ביטלה את התנאי שהציבה הוועדה המחוזית בחיפה, לאישור התכנית, בניסיון לשמור על בריאות תושבי האזור.

יהב: "רק לפני חצי שנה אישרה ממשלת ישראל תוכנית לאומית לצמצום זיהום האוויר והסיכונים הסביבתיים במפרץ חיפה. עוד לא יבש הדיו על חתימתם של חברי הממשלה, והמדינה מאשרת את הרחבת בז"ן. לא זו בלבד שהמדינה אינה פועלת להקטנה משמעותית של גורמים מזהמים בבית שלנו, היא אף פועלת להרחבתם. זה אבסורד וזה פשוט לא יקרה. בכוונתי להיאבק כתף אל כתף עם פעילי הסביבה והתושבים נגד כל החלטה הנוגדת את האינטרסים המיידיים של תושבי העיר. או שיד ימין של הממשלה לא יודעת מיד שמאל או שמנסים לזרות חול בעיניהם של כמיליון מתושבי מדינת ישראל. בשני המקרים, לא נעבור לסדר היום על ההחלטה ההזויה והאומללה הזו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות