fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טיפול חדשני למניעת עיוורון בקרית הבריאות זבולון

כחלק מיוזמות כללית להעתיק מבית החולים למרכזים רפואיים בקהילה את מרב השירותים, החלו בזבולון להעניק טיפול המתבצע על ידי הזרקה לזגוגית העין
צוות מחלקת בריאות העין בזבולון (צילום: דוברות כללית)

בקריית הבריאות זבולון של כללית החלו במתן טיפולים חדשניים ומתקדמים למניעת עיוורון בהזרקות אווסטין.

מסביר ד"ר יעקב קרפ, מנהל המרכז לבריאות העין של כללית בזבולון: "האווסטין היא תרופה המוזרקת לזגוגית העין, במטרה לעכב צמיחת כלי דם חדשים ובצקות ברשתית. הטיפולים מיועדים לטיפול בחלק ניכר מסיבוכי הסוכרת בעין, בניוון רשתית ולאחר חסימת כלי דם ועוד. מדובר במחלות הגורמות בשכיחות גבוהה לירידה בראייה ולעיוורון בצעירים ובמבוגרים, והטיפול באווסטין מהווה פתרון יעיל  באחוז גבוה של המקרים, כשהוא ניתן במועד.

על פי מחקרים רפואיים, מטופלים סוכרתיים בגילאים 74-20 מהווים חלק נכבד מאוכלוסיית הטיפול. פלח אוכלוסייה הם מטופלים הסובלים מניוון רשתית תלוי גיל, בהם השכיחות הכללית בגילאים 75-50 שנה נעה בין 2 ל-30 אחוז. ידוע  שכ-10 אחוז מאוכלוסייה זו, עלולה להזדקק לטיפולים בהזרקות תוך עיניות.

צוות מחלקת בריאות העין בזבולון (צילום: דוברות כללית)
צוות מחלקת בריאות העין בזבולון (צילום: דוברות כללית)

כחלק מיוזמות כללית להעתיק מבית החולים למרכזים רפואיים בקהילה את מרב השירותים, הוחל לבצע את ההזרקות בזבולון. מהלך זה מקל על תושבי הקריות, בהן אין כלל בית חולים. מדובר בטיפול הניתן פעם בחודש לפחות, אם מטופלת רק עין אחת.

לקראת הפעלת השירות, נעשתה היערכות מקיפה ומקדימה, בשיתוף עם החברה הבת של כללית, מכון מור, ו8מכשיר אבחנתי OCT, מהמתקדמים בעולם, הוצב בזבולון. המכשיר משמש להדמיית רשתית העין בסדר גודל של מיקרונים ספורים: בנוסף, הוכשר חדר טיפולים ייעודי, שצויד בערכות סטריליות הטיפולים לביצוע באווסטין, לפי התקנים המחמירים ביותר. בד בבד, שודרג גם השירות לגלאוקומה, שכן מכשיר ה-OCT מספק אפשרות נדירה לבדוק את עובי שכבת העצבים ברשתית ולשפר בכך את האבחנה והטיפול למטופלים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות