fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשד: הופצו סקרי בחירות פיקטיביים

בחירות מקוונות ברוגוזין. צילום: דוברות העירייה
בחירות מקוונות ברוגוזין. צילום: דוברות העירייה

סקר שנערך בקרב תושבים בקרית מוצקין לגבי מועמדים לרשות העירייה, מעורר תהיות ודחיות בקרב אלו ששמם הוזכר בסקר שפורסם בעמוד פייסבוק בשם "חדשות קריית מוצקין" אולם לא ניתן לדעת מי עומד מאחוריו ומה המניעים שלו.

בשבוע שעבר פורסם הסקר ולפיו ראש העירייה הנוכחי, חיים צורי, זוכה לתמיכה הגבוהה ביותר ולאחר מופיע ציקי אבישר, שכלל לא הודיע עד כה רשמית על התמודדותו לראשות העירייה ולאחר מכן שמותיהם של אבי רוטמן שהודיע על התמודדותו לראשת העירייה ומאיר חן שגם הוא לא הודיע על התמודדות לתפקיד.

מיד לאחר פרסום הסקר כתב צורי בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו "לאחרונה פורסמו מספר "סקרים" מגמתיים לראשות העיר מוצקין. הבהרה: מדובר בסקרים שקריים ומגמתיים". פוסט זה זכה ל-164 שיתופים ברשת הפייסבוק וצורי הודיע כי אין לו כל קשר לאותו סקר, על אף שהוא מוביל בו. גם שאר האנשים ששמם הוזכר בסקר דחו כל קשר אליו.

בעמוד הפייסבוק תחת השם "חדשות קריית מוצקין" נכתב כי מדובר ב"גוף תקשורת עצמאי המורכב בעיקר מעיתונאים שעבדו בעבר בגופי תקשורת מקומיים אחרים ומכירים את הלחצים שמביאה איתה החשיפה. למודי ניסיון, שמנו לעצמנו למטרה עם הקמתנו לשמר את המרחק מגורמי הלחץ – אנשי עסקים, מפרסמים פוטנציאליים ופוליטיקאים, ובחרנו לפעול בפלטפורמה יוצאת דופן ופורצת דרך שבה לא ניתן להגביל בקלות את חופש הביטוי שלנו".

אותו גוף תקשורת כביכול נותר באלמוניותו שכן אין בו רשימה של כתבים או עורכים והוא אינו כפוף למועצת העיתונות ולכללי האתיקה של העיתונות. "הד הקריות" שלח לעמוד הפייסבוק בקשה מפורטת לשיחה עם מי שעומד מאחורי העמוד אולם למרות שהודעה נקראה על ידי הצד השני, לא נוצר כל קשר.

עוד נרשם כי מי שמפעילה את העמוד היא חברה בשם "מדיה ישראלית". חיפוש בגוגל וברשם החברות לא העלה חברה כזו והשם הקרוב ביותר הוא של חברה מרמת גן שאפילו שירות המודיעין של בזק לא מצא את מספר הטלפון שלה.

אולם החמור ביותר הוא החשד כי מדובר בתרגיל להוצאת כסף מהציבור. מספר הטלפון שמופיע בעמוד מתחיל בקידומת 1-902. קידומת זו מוכרת יותר כ"מסחטת כסף" שכן מדובר בשירות פרימיום היקר ביותר של בזק ולפיו עלות השיחה של מי שמתקשר למספר עם הקידומת הזו יכול להגיע למאה שקלים לשיחה. על פי קידומת טלפון בינלאומי החיוג למספר שמתחיל בקידומת הזו מוביל לקנדה.

עד רגע כתיבת שורות אלו לא הגיעה שום תגובה מעמוד הפייסבוק הנדון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות