fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

150 מיכלי גז פיראטי נתפסו במפרץ חיפה

המיכלים נתפסו במסגרת מבצע אכיפה נגד עברייני גז באזור חיפה. שלושה מעורבים נלקחו לחקירה על ידי המשטרה."המבצע הזה מנע אירוע חמור עוד יותר של פיצוץ גז" אומרים במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים
גז פיראטי בכמויות. צילום באדיבות מנהל הדלק והגז ומשרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים

במהלך מבצע פשיטה, שתוכננה על ידי משטרת חיפה ובסיוע מפקחי אגף פיקוח ובטיחות של מינהל הדלק והגז במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים גילו השוטרים והמפקחים מחסן גז פחמימני מעובה (הנועד לבישול), ללא היתרי כיבוי אש ולא היתר ממנהל הגז. באותו מתחם מצאו הפושטים שתי משאיות עם מיכלי גז פחמימני מעובה, בשלל גדלים ומכלל החברות. אחת מהמשאיות שנתפסה במקום, הייתה משאית סגורה לחלוטין, מה שהיווה סיכון כפול על פי אגף הפיקוח והבטיחות.

בסך הכל נתפסו במקום 90 מיכלי גז במשקל 12 קילוגרמים ו- 10 מיכלי גז במשקל 48 קילוגרמים כל אחד. בנוסף, נתפסו במשאית הפתוחה 15 מיכלים של 12 קילוגרמים ובמשאית הסגורה נתפסו 41 מיכלים של 12 קילוגרמים ושני מיכלים נוספים במשקל 48 קילוגרמים.

גז פיראטי בכמויות. צילום באדיבות מנהל הדלק והגז ומשרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים

המיכלים סומנו והוחרמו על ידי אנשי אגף פיקוח ובטיחות. שלושת המעורבים שנמצאו במקום נלקחו על ידי השוטרים לחקירה בתחנת משטרת חיפה. מהמשטרה נמסר כי בתום החקירה יוגשו כתבי אישום על הפעלת עסק ללא רישיון.

סכנת פיצוץ. צילום באדיבות מנהל הדלק והגז ומשרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים

מאגף פיקוח ובטיחות של מינהל הדלק והגז במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים נמסר כי: "אין ספק כי המבצע הזה מנע אירוע חמור עוד יותר של פיצוץ גז, דוגמת המחסן הפיראטי שהתפוצץ לפני מספר חודשים באזור חדרה, בו נפצעו שלושה אנשים. תופעת רכישת גז או שירותים ממתקין או משווק גז פיראטי הינה תופעה מסוכנת ביותר, שאינה חוקית. לשם אספקת גז בטיחותית, אמינה וחוקית, משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ממליץ לציבור הרחב להתקשר אך ורק עם ספק גז מורשה, מבין אלו המופיעים ברשימת ספקי הגז המורשים בישראל ומפורסמת באתר משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים. ספקים מורשים מחויבים להעניק לצרכנים אחריות וביטוח ולקיים מדי חמש שנים בדיקות בטיחות למערכת הביתית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות