fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שני ילדים זכו ללכת לראשונה בגיל שש

הצעד הראשון של כל ילד הוא רגע בלתי נשכח להורים. במקרה של סופיה ודניס, הם יזכרו את הרגע לעד. הודות לרופאי רמב"ם, ילדים שלא יכלו ללכת, עושים זאת לראשונה בגיל שש
כבר רצה. סופיה (צילום עצמי)

כמו כל הילדים, גם סופיה ודניס, אוהבים להשתולל, לרקוד ולשחק עם חבריהם. הבעיה היא, שעד לאחרונה הם לא יכלו לעשות זאת.
סופיה ניסחודימובה, בת חמש וחצי ממוסקבה, ודניס בוריסלב, בן שבע מלבוב שבאוקראינה, נולדו עם עיוותים בגפיים, אשר מנעו מהם ללכת. בשל הפגם המולד, השניים נאלצו להעביר את ילדותם בזחילה על אחוריהם ולהימנע מפעולות פשוטות שהן מנת חלקם של ילדים רבים, כמו משחק כדורגל, שחייה, כתיבה ולימודים בכיתה רגילה.

לפני כשלושה חודשים, במהלך סוכות, הגיעה סופיה לניתוח ברמב"ם. משפחתה של הפעוטה עשתה את כל הדרך ממוסקבה לחיפה, במטרה לשנות את חייה של הילדה הקטנה ולאפשר לה להשתמש ברגליה, לראשונה מאז שנולדה.
סופיה, ילדה עם הרבה שמחת חיים, נולדה עם עיוות הבא לידי ביטוי בכיפוף בברכיים ובכפות הרגליים, מבלי יכולת ליישר אותם. בניתוח מורכב שארך שש שעות, ביצע ד"ר מרק אידלמן, מנהל מחלקת אורתופדית ילדים ברמב"ם, חתכים בירך, שוק וכף הרגל של סופיה, סובב אותם וקיבע אותם מחדש בכדי ליישר את הגפה.

כבר רצה. סופיה ניסחודימובה (צילום תמונות משפחתי)

הניתוח הסתיים בהצלחה, ולאחריו נותרה משפחתה של סופיה בארץ כחודש ימים, כדי להישאר צמודים לרופא ששינה את חייה של בתם הקטנה. אחרי ביקור קצר בבית שברוסיה, חזרה סופיה עם משפחתה לישראל, במטרה להתחיל שיקום בבית החולים השיקומי לילדים אלי"ן, שבירושלים.

משם, שלחה יוליה, אמה של סופיה, סרטונים מרגשים לד"ר אידלמן, המתארים את צעדיה הראשונים של הפעוטה, בדרכה לחיים רגילים.

"כשאני רואה את סופיה הולכת, מחליקה במגלשה ויורדת במדרגות, זה מחמם לי את הלב. אני מרגיש כאילו אני מלווה תינוק בצעדיו הראשונים", אומר ד"ר אידלמן.  בזמן שהותה בירושלים, הגיע ד"ר אידלמן לעודד את סופיה הקטנה במאמצי השיקום שלה, והשניים אפילו ביקרו ביחד בכותל. בשבוע שעבר, בתום תהליך שיקום ארוך ולפני ששבה לביתה, הגיעה סופיה לבקר את ד"ר אידלמן ברמב"ם. הפעם, הוא היה צריך כבר לרדוף אחריה.

ניתוח של שש שעות, שינה את חייו של דניס

מחמם לי את הלב. דניס וד"ר מרק אידלמן. (צילום: פיוטר פליטר)

אידלמן הוא כתובתם של ילדים נוספים הסובלים מבעיות דומות לזו של סופיה. בישראל עיוותים אורתופדיים מסוג זה פחות נפוצים, אך בברה"מ לשעבר, אלפי ילדים נולדים עם המגבלה הקשה. אחד מהילדים הללו הוא דניס בוריסלב, בן שבע, מאזור לבוב שבאוקראינה.

דניס, בן הבכור מבן שלושה ילדים, פגש את ד"ר אידלמן לראשונה לפני כשנה וחצי, כשהיה בן שש. אז, בקיץ 2011, דניס לא יכול היה לקום ונאלץ לגרור את עצמו על אחוריו לכל מקום. הסיבה: דניס נולד עם פרקים נוקשים ומנוגדים זה לזה (מכופפים). באזור מגוריהם של משפחתו של דניס באוקראינה, אין אורתופד ילדים, ואחרי שורה של טיפולים כושלים, החליטה נטליה, אמו של דניס להגיע לישראל. בניתוח שארך שש שעות, תיקן ד"ר אידלמן את הפגמים המולדים בברכיו, כפות רגליו ושורש כף ידו של דניס.
אחרי שיקום של חודש ימים באלי"ן, דניס הצליח לראשונה בחייו לשחק כדורגל, לשחות ולכתוב את שמו. הילד שעד גיל שש למד בבית, חזר לאחר הניתוח לבית הספר, וסיים את כיתה א' בהצטיינות.

לפני כמה חודשים הגיע דניס לרמב"ם, כדי לבקר את ד"ר אידלמן ולהראות לו איך הניתוח ההוא שינה את חייו. בזמן שנטליה, אמו של דניס וד"ר אידלמן החליפו רשמים, דניס הקטן, עשה מה שילד יכול לעשות כדי לומר תודה. הוא צייר ציור והקדיש אותו לרופא שאפשר לו להשתמש בידיו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות