fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שירות תרגום סימולטני חדש בית החולים רמב"ם בחיפה

בימים אלו מסתיים ברמב"ם תהליך הטמעה של מערכת המשמשת את הצוות הרפואי לתרגום סימולטני בינם לבין המטופלים בשפות ערבית , רוסית ואמהרית
הדגמה של שירות התרגום הסימולטני ברמב"ם (צילום: עופר גולן)
הדגמה של שירות התרגום הסימולטני ברמב"ם (צילום: עופר גולן)

שירות חדש בבית החולים רמב"ם, מאפשר תרגום סימולטני, באמצעות שיחת טלפון, בין מטופלים שאינם דוברים עברית לצוות הרפואי המטפל.

בימים אלו מסתיים ברמב"ם תהליך הטמעה של מערכת המשמשת את הצוות הרפואי לתרגום סימולטני בינם לבין המטופלים. התרגום מתבצע בשלוש שפות: ערבית , רוסית ואמהרית, והשרות זמין 24 שעות ביממה, בימים א'-ה' וכן בסופי שבוע עד כניסת השבת ומצאת השבת.

ישראל היא ארץ מגוריהם של אוכלוסיות רבות ומגוונות והיעדר היכולת לקיים שיחה שוטפת בעברית הינה בעיה מהותית עבור לא מעט אנשים. כאשר מדובר בטיפול רפואי, העניין הופך לבעייתי עוד יותר. לפי נתוני משרד הבריאות, 15 אחוזים מסך האוכלוסייה דוברת ומבינה את השפה העברית ברמה בינונית ומטה.  7.2 אחוזים בעלי הבנה חלשה או אינה קיימת כלל. 17 אחוזים מאלו שמתקשים בשפה העברית, דיווחו על קושי בקבלת טיפול רפואי, ואילו 6 אחוזים מאלו שמתקשים בשפה העברית, דיווחו על וויתור קבלת טיפול רפואי.

בחודש הראשון לשימוש במערכת, התקבלו במרכז התרגום 109 שיחות מרמב"ם, נתון הגבוה משמעותית מיתר בתי החולים בהם השירות פועל, נכון לחודש נובמבר. על פי דו"ח משרד הבריאות, 84 שיחות בוצעו ברוסית, 22 שיחות בוצעו באמהרית ושלוש שיחות בשפה הערבית. עיקר השיחות נעשו במחלקות הפנימיות בביה"ח, שם מאושפזת לרוב אוכלוסייה מבוגרת יותר.

"מוקד התרגום הסימולטני נותן שירות לכלל תושבי ישראל", אומר קובי שיר מוסקוביץ, מרכז הפרויקט ברמב"ם, "חשוב שהקשר בין המטופל למטפל יתקיים באופן רציף ובשפה שמובנת לשני הצדדים, זאת על מנת שהמטופל יקבל את הטיפול הנכון והטוב ביותר והמטפל יבין את כל הבעיות מהן המטופל סובל. בעזרת השירות הזה, אנו מגיעים היום לאוכלוסייה שעד כה הצלחנו לתקשר אתה רק באמצעות מתורגמנים מזדמנים, שלא תמיד היו בנמצא באופן מידי. כעת, כשאפשר לדבר עם המטופל בשפתו והוא יכול להתבטא בחופשיות, אנו רואים את ההבדלים ואת המשמעות עבור כל הצדדים".

הדגמה של שירות התרגום הסימולטני ברמב"ם (צילום: עופר גולן)
הדגמה של שירות התרגום הסימולטני ברמב"ם (צילום: עופר גולן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות