fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש עיריית חיפה: "אני לא נוסע במנהרות הכרמל"

המחאה נגד מחיר הנסיעה הגבוה במנהרות הכרמל תופסת תאוצה. יונה יהב מוכיח שנאה דורש, נאה מקיים, ובדף הפייסבוק של המאבק יש יותר מ-30 אלף לייקים
יונה יהב בכניסה למנהרות הכרמל (צילום: צבי רוגר)
יונה יהב בכניסה למנהרות הכרמל (צילום: צבי רוגר)
יונה יהב בכניסה למנהרות הכרמל (צילום: צבי רוגר)
יונה יהב בכניסה למנהרות הכרמל (צילום: צבי רוגר)

בתחילת חודש ינואר הצטלם ראש עיריית חיפה יונה יהב, כשהוא עומד בפתח מנהרות הכרמל ואוחז שלט בידו, עליו כתובה באופן בולט המילה "די". ליד התמונה שצורפה נכתב, כי מחיר הנסיעה במנהרות הכרמל עומד לעלות שוב ל-17.40 שקלים לנסיעה של 6 ק"מ.

"אני מזכיר לכם, המחיר המקורי שגם הוא היה גבוה, עמד על 5.70 שקלים בלבד למקטע. מנהרות הכרמל חייבות להיות פתוחות, זמינות ונגישות לכל הציבור", כתב יהב, "האם יעלה על הדעת, שמי שרוצה להשתמש במנהרות רק פעם אחת ביום יידרש לשלם 700 שקלים בחודש? שלא נתבלבל, יש לברך על מנהרות הכרמל. הן מצמצמות באופן משמעותי את הפקקים בעיר, את זיהום האוויר וחוסכים בהן שעות עבודה. זאת מטרתן העיקרית, לא עושק הציבור".

שתי נשים המתגוררות יישובי חוף הכרמל, ראו את התמונה של יהב בפייסבוק והחליטו לפתוח קבוצת מחאה בפייסבוק. בתוך יומיים זכתה הקבוצה ליותר מ~20 אלף לייקים ואנשים החלו לדווח כי הם מפסיקים לנסוע במנהרות. השבוע, כשהמחיר החדש כבר לתוקף, יש כ-30 אלף לייקים בדף ויותר אנשים מדווחים שהפסיקו לנסוע במנהרות הכרמל ואף העלו הצעות ייעול, כמו לשלם את האגרה במטבעות של עשרות אגורות.

"השבוע הייתי אצל שר התחבורה ודיברנו גם על המחירים במנהרות הכרמל", אמר השבוע מי שהצית את המחאה הזו, יונה יהב, "מנכ"ל משרד התחבורה עדכן אותי שהם בדין עם דברים עם משרד האוצר, כדי לראות מה ניתן לעשות בעניין, אבל בינתיים שום דבר לא זז. המחאה ברשתות החברתיות רק גדלה וכמות הנסיעות במנהרות ירדה בעשרות אחוזים, אבל הם בשלהם".

לדברי יהב, המחאה נגד מנהרות הכרמל יצאה משליטתו ברגע שנפתחו קבוצות מחאה ברשתות החברתיות, שארגנו הפגנה לפני מספר שבועות. "הזכיין אומר שאם המדינה תיתן לו רשת ביטחון, אז הוא ישמח להוריד מחירים. אני טוען שככל שיוזל המחיר, עשרות אלפי משתמשים נוספים יצטרפו לשירות. היום הם מפספסים הרבה נוסעים בגלל המחיר. המנהרות לא קולטות את המשאיות שמשאירות בחוץ את זיהום האוויר, כי עולה המון כסף למשאית לנסוע במנהרות. זו שערורייה שאנו, תושבי המטרופולין, נשארים ברחובות עם המשאיות והזיהום שלהן".

בינתיים, המחאה מחזיקה מעמד והרבה אנשים ביטלו מנויים והפסיקו להשתמש במנהרות הכרמל באופן קבוע, כולל יהב בעצמו, שכן נאה דורש, נאה מקיים. "מאז שהכרזנו על המחאה, אני לא נוסע במנהרות הכרמל, למרות שזה קיצר לי את הדרכים והנסיעות. בכלל הכבישים החדשים, יחד עם מנהרות הכרמל יצרו אופק חדש למערכת הכבישים פה וקיצרו באופן משמעותי את הנסיעה בחיפה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות