fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צינורית נשלפה מקיבתה של בת חודש וחצי

הפעוטה, שנולדה עם פגם נדיר של הצרויות בדרכי הנשימה, הובהלה לבית החולים רמב"ם, שם טופלה בהליך מורכב
הצינורית לאחר הוצאתה מקיבת הפעוטה. צילום: דוברות רמב"ם

פעוטה כבת חודש וחצי הגיעה בסוף השבוע שעבר לקריה הרפואית רמב"ם,  לאחר שבמהלך פרוצדורה רפואית שבוצעה בה באחת מהמרפאות בצפון,  גלשה לקיבתה צינורית המשמשת להרחבת דרכי הנשימה.

הפעוטה נולדה עם הצירויות בדרכי הנשימה,  פגם מולד נדיר יחסית,  המונע ממנה לנשום כהלכה דרך נחיריה. במרפאה  בו היא טופלה, עשה הצוות הרפואי שימוש בצינורית דקיקה,  כדי להרחיב את נחיריה ולסייע לה לנשום בצורה טובה יותר,  אך במהלך הטיפול בצינורית, היא גלשה ממסלולה המיועד והגיע אל קיבתה של הפעוטה.

הצינורית לאחר הוצאתה מקיבת הפעוטה. צילום: דוברות רמב"ם

מאחר ואורך הצינורית הוא 6 סנטימטרים וקוטרה כ-3 מילימטרים, לא צפו הרופאים אפשרות שהיא תצא מקיבתה הזעירה של התינוקת באופן טבעי. מנגד היה חשש שהיא תגרום לחסימה בקיבת התינוקת והוחלט להעבירה למיון בית החולים רות רפפורט לילדים שברמב"ם, להמשך טיפול.

לדברי מנהל יחידת גסטרו ילדים ברמב"ם פרופ' רון שאול, שליפת עצמים מקיבתם של ילדים היא הליך רפואי שגרתי, אם כי לעתים מורכב, אך הפעם ההליך היה מורכב עוד יותר. "גיל חודש וחצי הוא לא גיל של שאיפת עצמים זרים או בליעתם, שכן בגיל כזה הפעוטות עדיין לא זוחלים ואינם מגיעים בכוחות עצמם לעצמים שניתנים לבליעה. זו הסיבה שאנחנו לא מרבים לבצע פרוצדורות רפואיות של שליפת עצמים מילדים כה קטנים, פעולה עדינה ומורכבת בהתחשב בגילה הצעיר של המטופלת" אמר פרופ' שאול.

צילום הסי.טי מדגים את הצינורית בקיבתה של הפעוטה. צילום: דוברות רמב"ם

תחת טשטוש, הוציא הצוות הרפואי את הצינורית בתהליך הנקרא גסטרוסקופיה, והוא כולל את שליפת הצינורית באמצעות סיב אופטי מונחה מצלמה זעירה. ההליך הסתיים בהצלחה,  ולאחר שנותרה להשגחה בבית החולים למשך הלילה, שוחררה הפעוטה לביתה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות