fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צו מנהלי למפעל כרמל אוליפינים מקבוצת בז"ן

בזן. (צילום: אבישג שאר ישוב)

בעקבות עליה משמעותית בפליטת זיהום האוויר, הוציא המשרד להגנת הסביבה צו מנהלי למניעה וצמצום של זיהום אוויר

ביום שני השבוע, הוציא המשרד להגנת הסביבה, צו מנהלי לקבוצת כרמל אולפינים ומנכ"ל בז"ן. במסגרת הצו למניעה ולצמצום של זיהום אוויר בתרכובות אורגניות, יעד הפחתת פליטות חדש ואגרסיבי וחיוב המפעל לבצע בדיקה מקיפה לכל רכיבי הציוד, שתוודא עמידה ביעדים החדשים שנקבעו. במידה ותוצאות הבדיקה יראו כי המפעל אינו עומד בהוראות החדשות שניתנו בצו, מוסמך המשרד להורות על השבתה מידית של כל המתקנים במפעל.

לפני כחודש הוזמנו אנשי כרמל אולפינים לשימוע, בעקבות עליה משמעותית בפליטות זיהום האוויר, הכפלה בפליטות הלא מוקדיות של מזהמים אורגנים נדיפים בשנת 2015.

בצו המנהלי שהוציא השבוע מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה שלמה כץ, נכתב כי בעקבות הנתונים שעלו בשימוע, קיים יסוד סביר להניח, כי התנהלות המפעל יוצרת חשש ממשי לגרימת זיהום אוויר בלתי סביר. לפיכך, הורה כץ למפעל להימנע מזיהום אוויר מפליטות מרכיבי ציוד במפעל באופן מיידי.

במסגרת הצו הציב המשרד למפעל יעד הפחתת פליטות חדש ואגרסיבי, תוך שהוא מחייב את המפעל, מיד בסיום ההשבתה המתוכננת שלו, לבצע בדיקה מקיפה לכל רכיבי הציוד, שתוודא עמידה ביעדים החדשים שנקבעו. המשרד חייב את המפעל לבצע תכנית לאיתור ותיקון של דליפות מזהמים אורגניים נדיפים, מכלל מתקני החברה ובכלל זה שימוש בטכניקה המיטבית הזמינה להפחתה ולמניעה של פליטות אלו.

העמידה בתכנית להפחתת הפליטות מרכיבי הציוד והחלפת רכיבי הציוד, תביא על פי ההוראות בצו, לפליטה מרבית מרכיבי ציוד של עד 150 טונות בשנה, החל מה~1 ביולי 2016. זאת לעומת קצב פליטה שנתי של כ~ 250  טונות בשנת 2014 ועלייה לכ~530 טונות בשנת 2015.

צעד זה הוא חלק מהמדיניות התקיפה שמוביל המשרד להגנת הסביבה הכוללת הרחבת הפיקוח במפעלים באזור מפרץ חיפה ובכלל זה עלייה בפיקוחי הפתע ובדיגומי הפתע בדליפות הלא מוקדיות ובארובות המפעלים והגברת צעדי האכיפה בתעשייה.

כרמל אוליפינים הוא מפעל פטרוכימי, העושה שימוש במוצרי נפט לייצור חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק והוא אחד הגורמים הגדולים ביותר לפליטת מזהמים אורגנים נדיפים במפרץ חיפה. הצו המנהלי שנשלח השבוע, הוא תוצאה של מדיניות המשרד במסגרת התכנית הלאומית לצמצום זיהום האוויר במפרץ חיפה, הקובעת כי לא תאושר תוספת פליטות מהתעשייה באזור. כמו כן, המפעל נמצא תחת תהליך החמרה בתקני הפליטה ובתחזוקת המפעל מתוקף חוק אוויר נקי.

 

בזן. (צילום: אבישג שאר ישוב)
בזן. (צילום: אבישג שאר ישוב)

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר אמר השבוע: "אנחנו מציבים היום רף חדש של יעדים נוקשים לתעשייה במפרץ חיפה. נמשיך לפקח ולוודא עמידה ביעדים אלה מכלל המפעלים במפרץ כדי לשמור על בריאות תושבי האזור".

 מבז"ן נמסר בתגובה: "קבוצת בז"ן קיבלה את דרישות המשרד להגנת הסביבה ותלמד אותן לעומקן. בז"ן מחויבת לתחום איכות הסביבה ותפעל על פי חוק".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות