fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צורי לשר הדתות: "שמחתי לראות כי הרב דרוקמן הבין, כי אינו מתאים להיות רב עיר בקרית מוצקין"

 

בעקבות הפרסום ב"הד הקריות" על רצונו של הרב הראשי של קרית מוצקין לפרוש לגמלאות, שלח השבוע ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי מכתב לשר הדתות בנושא.

"מכתבה שהתפרסמה בעיתון הד הקריות, עולה כי הרב דוד מאיר דרוקמן שלח מכתב לכבודו ובו הוא מבקש לפרוש לפנסיה", כתב צורי לשר הדתות דוד אזולאי. "שמחתי לראות כי הרב דרוקמן הבין בסופו של עניין, כי אינו מתאים להיות רב עיר בקרית מוצקין, עיר שחרטה על דגלה סובלנות וסבלנות כלפי הזולת, אחווה ואחדות בין כל חלקי החברה שבה, לימוד לערכים ולציונות אמיתית, שמירה על מוסדות הדת, בניית מקוואות ובתי כנסת והנגשת אירועים דתיים רבים לכלל הציבור".

בהמשך כתב צורי: "הרב דרוקמן, ניסה שוב ושוב ללכת נגד הזרם בעיר, תוך כדי התבטאויות קשות והשתלחות בנציגי ציבור ובתושבים ואינו משתתף באירועים הנערכים בעיר, כמו ימי הזיכרון לחללי צה"ל, הקפות שניות, ערבי פייטנים, שבת בקשות וכו'". עוד כתב צורי כי הרב דרוקמן אינו פוקד את משרדי המועצה הדתית בעיר ומקבל קהל בביתו, בניגוד לכללי המנהל התקין. "אני מברך על החלטתו של הרב לפרוש ומבקש מכבודו להיכנס מול הרשות לשלב מהיר של בחירת רב לעיר, אשר יבצע שינוי ויביא לציבור בקרית מוצקין בשורה בנושא שירותי הדת".

מכתבו של צורי מגיע כהמשך למכתבו של הרב  הראשי של העיר, הרב דוד מאיר דרוקמן, ששלח בשבוע שעבר מכתב לשר הדתות דוד אזולאי בו הוא מבקש לפרוש לפנסיה מוקדמת. "אני מרגיש בודד במערכה ותחושתי שאינני מכהן ברבנות במוצקין, אלא במוסקבה", כתב הרב דרוקמן לשר הדתות. "אני קרוב אליכם בליבי, ואני חש שזה הדדי והנני בהחלט מכיר טובה ומלא הערכה נוכח כל מה שסייעתם עד כה, אלא בסיטואציה ההזויה הנוכחית במדינה, בה רדיפת דת ונושאי דגל הדת הפכה לתחביב, מן הסתם אין לכם אפשרויות מעבר לכך".

הרב דרוקמן שלח את המכתב, לאחר שבחודשים האחרונים ניהל מאבק נגד ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי וחש כי ראש העיר, בו הוא משמש כרב ראשי, מנגח אותו ומחכה ליום בו ימעד. קדמו למכתב שיצא השבוע לשר הדתות, שני מכתבים שנשלחו לצורי בשבועות האחרונים, האחד שהתייחס לבית הכנסת בו מתפלל הרב וזכה לביקורת מפתיעה ולא צפויה והשני המתייחס לעובדה שבוקר בהיר אחד הגיעו עובדי העירייה למקווה בקרית מוצקין, פרצו את שערי החנייה וסימנו את החניות במתחם כחופשיות לכל תושבי העיר.

"אני מתחיל להפנים שקרית מוצקין זקוקה היום לרב מחמד וזה לא אני", כתב הרב דרוקמן לשר הדתות. "מצאתי את עצמי מכלה את כוחותיי וזמני להבל ולריק וכל זאת באין משען ומשענה, תמיכה ועזרה. ייתכן מאוד שלאחר כ~30 שנות רבנות, הגיע הזמן לפרוש".

עורך דינו של הרב דרוקמן, עו"ד יניב לנקרי מסר בתגובה על מכתבו של צורי, שיצא בתחילת השבוע לשר הדתות: "נדמה שצורי מנסה לרתום העגלה לפני הסוסים, בלשון המעטה וכפי שעולה מצעדיו הברורים, לפני תגובתו לשר אזולאי. קריאת המכתב מעלה טרוניה קשה, לפיה עולה תמונה מצערת שהעניין כולו נסב לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. החיפוש המתמיד אחר ראשו של הרב, מצד ראש העיר, הינו דבר מקומם אשר בסופו של יום יכול שיפגע בציבור כולו. באשר לטענה לפיה הרב מפעיל את משרדו מביתו, טוב היה אם טענה מקוממת זו לא הייתה באה לאוויר העולם. נבקש ממר צורי לעלעל בדפי ההיסטוריה, עוד לפני שנבחר לראשות העיר, ולנסות להכיר תודה בכך שהרב חוסך משאבים רבים בשעה שלשכתו הנפרדת הוקמה מזה עשרות בשנים בחלל ביתו. נדמה כי הקורא הסביר יוכל להסיק בנקל שמדובר בצעדי התייעלות פרופר. מעטים נבחרי הציבור אשר לא יבקשו לעצמם לשכה מפוארת, מערך פקידות נהג וכיוצא בזה. הרב, אשר חיי בצניעות רבתי פועל לילות כימים למען מוסדות הדת במוצקין.  מאז הוצאת המכתב מרשי עסוק במתן מענה לעשרות אזרחים תומכים אשר מבקשים ממנו להמשיך ולשרת את העיר נאמנה כפי שעשה זאת עשרות בשנים. ייטב כי מר צורי יתעסק בענייני ניהול העיר ולא בחתירה מתמדת תחת הסמכות התורנית הבלעדית בעיר – הרב דרוקמן".

 

הילה מלמד

hilam@omer_media.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות