fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עובדי בית החולים כרמל בחיפה התחסנו נגד שפעת

"המטרה שלנו היא לצמצם את היקפי התחלואה בקרב הצוותים, לכן אנו רואים חשיבות גבוהה בהתחסנות הצוות למניעת השפעת העונתית", הסבירה מרכזת תחום מניעת הזיהומים בבית החולים כרמל, שלומית יצחקי
צוות בית החולים כרמל מתחסן נגד שפעת (צילום: אלי דדון)
צוות בית החולים כרמל מתחסן נגד שפעת (צילום: אלי דדון)

בכל האזור צפויים להינתן על ידי קופת חולים כללית כ- 160 אלף חיסוני שפעת, בעיקר לאוכלוסיה בסיכון גבוה, כמו חולים כרוניים, חולי אסתמה, ילדים עם מחלות כרוניות ומבוגרים בני 65 ומעלה. גם עובדי בית החולים כרמל בחיפה נדרשו לעבור את החיסון ושמחו לשתף פעולה.

"עובדי הבריאות, ובהם עובדי בית החולים כרמל, חשופים להדבקה במהלך עבודתם השוטפת", מסבירה מרכזת תחום מניעת הזיהומים בבית החולים כרמל, שלומית יצחקי, "המטרה שלנו היא לצמצם את היקפי התחלואה בקרב הצוותים, לכן אנו רואים חשיבות גבוהה בהתחסנות הצוות למניעת השפעת העונתית".

מנהלת בית החולים, ד"ר חן שפירא, המנהלת האדמיניסטרטיבית, סיגל זומר, מנהלת הסיעוד, חיה פקר, נמנו עם אנשי ההנהלה שהתחסנו. האחראי על מרפאת העובדים בכרמל, האח יורין ויטאלי, חיסן את כולם. "חשוב לנו כהנהלה לתת דוגמא אישית ולהתחסן כנגד השפעת", אומרת חיה פקר, "חיסון השפעת חשוב במיוחד השנה, ואני קוראת לכל העובדים לבוא ולהתחסן בהקדם".

"התופעות המלוות את מחלת השפעת הינן קלות ובדרך כלל וחולפות מאליהן תוך מספר ימים", מסביר מנהל יחידת הזיהומים בכרמל, ד"ר גבי ובר. עם זאת, ישנה בעייתיות במחלה, הקשורה בעיקר בסיבוכים שלה כמו דלקת ריאות, דלקת סמפונות, דלקת אוזניים, דלקת בסינוסים וסיבוכים במערכת העצבים.

החיסון כולל תרכיב מומת המוגש בהזרקה לתוך השריר. תקופת מתן החיסון המומלצת היא מתחילת אוקטובר עד סוף דצמבר, אם כי ניתן להמשיך לחסן לכל משך פעילות השפעת. "החיסון קל וחשוב לבריאות שלכם, אז בואו להתחסן", ממשיך ואומר מנהל יחידת הזיהומים של כרמל, ד"ר ובר.

צוות בית החולים כרמל מתחסן נגד שפעת (צילום: אלי דדון)
צוות בית החולים כרמל מתחסן נגד שפעת (צילום: אלי דדון)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות